Zespół Szkolno-Przedszkolny w Łosiu
Szkoła Podstawowa, Przedszkole w Łosiu

Klasa I

Napisany 12-03-2020 15:11:14

Bardzo proszę o codzienne zapoznanie się z informacjami dla klasy I i po ich przeczytaniu przesłanie imienia i nazwiska dziecka. Dziękujemy!

Proszę również o sprawdzenie zakładki WSZYSTKIE, gdzie umieszczone są regulaminy dwóch konkursów. Zachęcam dzieci do wzięcia w nich udziału.

Zadania na poniedziałek 16 marca 2020 r.

Język polski

  1. Naucz się pięknie czytać drugi tekst z Podręcznika s. 56. Zapisz w zeszycie Lekcja i przepisz z przeczytanego tekstu dwa pierwsze zdania. Odszukaj samogłoski i zamaluj je na czerwono.
  2. Wykonaj ćwiczenia na s. 39 w zeszycie do kaligrafii „Piszę” cz. 1

Matematyka

  1. Zapoznaj się ze sposobem odejmowania od 12 na s. 40 ( Podręcznik do matematyki ).
  2. Zapisz w zeszycie do matematyki Lekcja i poznanym sposobem oblicz działania wg wzoru: 12 – 7 = 12 – 2 – 5 = 10 – 5 = 5; 12 – 3 =, 12 – 5 =, 12 – 8 =, 12 – 4 =,

Zadania na wtorek 17 marca 2020 r.

Język polski

  1. Otwórz podręcznik i obejrzyj obrazek na s. 58 i 59. Opowiedz całymi zdaniami, co na nim widzisz? Odczytaj zdania z dymków.
  2. Popatrz na model głoskowy wyrazu „ziarno„. Zwróć uwagę, że „zi” to jedna głoska zapisana za pomocą dwóch liter.
  3. Naucz się pięknie czytać pierwszy tekst na s. 58.
  4. Wykonaj w „Kartach ćwiczeń” s. 54 i 55 wszystkie ćwiczenia.

Matematyka

  1. Wykonaj 1, 2 i 3 ćwiczenie ze s. 36 w Kartach ćwiczeń.
  2. Wejdź na stronę www.matzoo.pl/klasa 1/ i wykonaj działania na DODAWANIE z zestawu 14. Dodawanie wewnątrz drugiej dziesiątki.

Język angielski

Powtórzcie słówka z ćwiczeń na stronie 87. Można skorzystać z aplikacji Quizlet wpisując nazwę podręcznika New English Adventure 1.

Zadania na środę 18 marca 2020 r.

Język polski

  1. Obejrzyj film na YouTube „Od ziarenka do bochenka”.
  2. Naucz się pięknie czytać drugi tekst z Podręcznika s. 58.
  3. Napisz w zeszycie Lekcja i starannie przepisz z podręcznika s. 58 zdanie: Mama wsypuje ziarno do ciasta.
  4. Pod zdaniem przepisz utworzone wyrazy z ćw. 2, s. 54 -„Karty ćwiczeń”. Odszukaj i podkreśl na niebiesko „zi„.

Matematyka

  1. Wykonaj wszystkie ćwiczenia w „Kartach ćwiczeń” ze s. 37.
  2. Ćw. 1 wykonaj w zeszycie stosując poznany sposób obliczenia: 12 – 5 = 12 – 2 – 3 = 10 – 3 = 7

Zadania na czwartek 19 marca 2020

Język polski

  1. Naucz się pięknie czytać czarno – zielony tekst z Podręcznika s.118.
  2. Uzupełnij wszystkie ćwiczenia ze s. 11 w zeszycie do kaligrafii „Piszę” cz. 2. Pracuj z przerwami, aby nie przemęczyć dłoni. Zrób to bardzo starannie i bezbłędnie. Powodzenia!

Matematyka

  1. Wykonaj wszystkie ćwiczenia w „Kartach ćwiczeń” ze s. 38.
  2. Napisz w zeszycie do matematyki Lekcja, a poniżej rozwiąż zadanie 2 i 3 s. 41 z Podręcznika. Pod działaniem zapisz odpowiedź.
  3. Jeśli starczy Ci cierpliwości wejdź na stronę matzoo.pl/klasa 1/ i wykonaj w zakładce DODAWANIE zestaw 17 i 18.

19.03. Witajcie Kochani!

Mam nadzieję, że wszyscy są zdrowi i z zapałem wykonują zadane lekcje. pamiętajcie, aby codziennie po przeczytaniu poleceń przesłać swoje imię i nazwisko.

Myślę, że odrabianie zadań nie zajmuje Wam zbyt dużo czasu i korzystacie z przepięknej pogody, aby jak najczęściej przebywać na świeżym powietrzu. Ruch sprzyja naszemu zdrowiu, dotlenia organizm, podnosi odporność i daje wiele radości. Wszyscy mamy niedaleko do lasu, więc zaproście rodziców i rodzeństwo, i wspólnie wybierzcie się na spacer. W dodatku olejki eteryczne wydzielane przez drzewa iglaste działają bakteriobójczo, a więc taka przechadzka to samo zdrowie. Przy okazji możecie obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie. 🙂

A oto zadanie na piątek 19 marca 2020

Edukacja polonistyczna i przyrodnicza

  1. Naucz się pięknie czytać tekst „Woda źródłem życia” z Podręcznika s. 60.
  2. Porozmawiaj z rodzicami na temat znaczenia wody i opowiedz, co by się stało, gdyby zabrakło wody.
  3. Z pomocą kogoś dorosłego odczytaj dobre rady dotyczące sposobów oszczędzania wody. Spróbuj podać swoje propozycje.
  4. W „Kartach ćwiczeń ” s. 56 i 57 wykonaj wszystkie ćwiczenia.

Edukacja matematyczna

  1. Wykorzystując dowolne liczmany (np. kredki, fasolki, nakrętki itp.) zrób ustnie zadanie 3 i 4 z Podręcznika s.41. Rozwiązanie zaprezentuj rodzicom.
  2. Napisz w zeszycie do matematyki Lekcja, a pod spodem przerysuj z Podręcznika z ćw. 1, s. 42 i ćw. 4, s. 43 grafy, uzupełnij je i zapisz działania.
  3. Jeśli rodzice mają trochę czasu pobaw się z nimi w matematyczne zagadki tak jak dzieci z ćw. 7, s. 43 – Podręcznik.

Pierwszy tydzień samodzielnej pracy dobiegł końca. Gratuluję Wam, a rodzicom dziękuję za zaangażowanie. Odpocznijcie i nabierzcie sił w czasie weekendu. Pozdrawiam – wychowawczyni Maria Hajduk

Język angielski

Powtarzamy dziś kolory. Narysujcie w zeszycie tęczę i wypowiedzcie głośno nazwy kolorów w języku angielskim.

22.03. Kochani! Rozpoczynamy drugi tydzień samodzielnej nauki. Bardzo Was proszę, aby codziennie każdy z Was:

  • oprócz zadanego tekstu czytał głośno dowolne książeczki, czasopisma, komiksy przynajmniej przez 15 minut ( poproś rodzica o potwierdzenie czytania na planszach ze „Słodziakami”)
  • ćwiczył staranne i poprawne pisanie uzupełniając zeszyt do kaligrafii „Piszę” cz. 1, s.: 39, 41, 47, 48, 49, 53, 54, 55, 56 (po 3-5 linijek dziennie),
  • trenował dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 na konkretach i pamięciowo oraz korzystając z ćwiczeń online na http://matzoo.pl/
  • doskonalił swoje umiejętności polonistyczne i matematyczna na stronach edukacyjnych http://pisupisu.pl/ , http://matzoo.pl/ , http://www.zyraffa.pl/ – wystarczy kliknąć w odpowiedni link oraz https://epodreczniki.pl/ksztalcenie-ogolne/edukacja-wczesnoszkolna/edukacja-wczesnoszkolnapo otwarciu strony należy wybrać jeden z podręczników do klasy 1 JESIEŃ, ZIMA, WIOSNA, LATO.

Zadanie na poniedziałek 23 marca 2020 r.

Edukacja polonistyczna

  1. Przeczytaj z pomocą rodziców rymowanki z Podręcznika s. 61. Wymień wyrazy z głoską ć.
  2. Napisz w zeszycie Lekcja,a poniżej przepisz z rymowanek wyrazy zawierające zi.
  3. Naucz się na pamięć ostatnią rymowankę i napisz ją w zeszycie z pamięci.
  4. Opowiedz rodzicom, co się dzieje na ilustracji umieszczonej w Podręczniku na s. 62, 63. Wypowiadaj się pełnymi zdaniami.
  5. Przeczytaj zdania u dołu strony, które pokazują w jaki sposób je rozwijamy.
  6. Pobaw się w rozwijanie zdań z rodzicami lub rodzeństwem. Zacznijcie od jednego wyrazu np. Ogląda. Leży. Stoją. Trzyma. A może zrobicie z tego jakąś grę? Zasady wymyślcie sami.
  7. Wykonaj ćwiczenia z „Kart ćwiczeń” s. 58 i 59.

Edukacja matematyczna

  1. Przeanalizuj z pomocą rodziców zadania z Podręcznika s. 38 i 39. Jeśli macie w domu termometr pokojowy lub zaokienny poproś dorosłych, aby Ci wyjaśnili w jaki sposób działa i jak odczytujemy wskazania termometru.
  2. Jeśli wszystko rozumiesz wykonaj ćwiczenia na s. 35 w „Kartach ćwiczeń”. Na http://matzoo.pl/klasa1/  w zakładce MATEMATYKA W PRAKTYCE możesz wykonać zestaw 8. Temperatura

Zadanie na wtorek 24 marca 2020 r.

Edukacja polonistyczna

  1. Rozwiąż zagadkę: Kiedy otwieram drzwi do mieszkania, widzę w niej tylko same ubrania. Może jest stara i drewniana, lecz bardzo potrzebna temu, kto ma ubrania.
  2. Wymów głośno wyraz będący rozwiązaniem zagadki. Powiedz jaką głoskę słyszysz na początku tego wyrazu.
  3. Otwórz Podręcznik na s. 66 i odczytaj dwuznak sz Sz, a następnie wyraz szafa. Podziel ten wyraz na sylaby i głoski. Zwróć uwagę, że sz to jedna głoska zapisana za pomocą dwóch liter s oraz z.
  4. Spróbuj wyszukać wyrazy, które rozpoczynają się głoską sz, mają sz w środku lub na końcu.
  5. Opowiedz rodzicom, co widzisz na obrazku? Wypowiadaj się pełnymi zdaniami. Odczytaj zdania w dymkach.
  6. Naucz się czytać pierwszy tekst ze s. 66.
  7. Poproś rodziców o przeczytanie drugiego tekstu. Zapamiętaj jak najwięcej wyrazów z sz i spróbuj je powtórzyć.
  8. Wykonaj ćwiczenia z „Kart ćwiczeń” s. 60 i 61.

Edukacja matematyczna

Napisz w zeszycie do matematyki Lekcja, a poniżej wykonaj zadanie 2, 3, 5 i 6 z Podręcznika s. 42. W zadaniu 2 zrób rysunek zastępując króliki np. kółeczkami.

Język angielski

Dzisiaj w zeszycie do j. angielskiego narysujcie domek(house). Obejrzyjcie str.44 w podręczniku. Z pomocą starszej osoby spróbujcie wykonać ćwiczenia: https://quizlet.com/pl/293276062/new-english-adventure-1-unit-6-flash-cards

Zadanie na środę 25 marca 2020 r.

Edukacja polonistyczna

  1. Poproś rodziców, aby przeczytali Ci opowiadanie pt. „Zabawa w udawanie” z Podręcznika , s. 68, 69, a potem sprawdzili, czy dobrze zrozumiałaś/zrozumiałeś tekst, zadając pytania: W jaki sposób Agatka przemieniła swój pokój w teatr? Jakie cechy swoich zabawek wykorzystała Agatka do przydzielenia im roli Kapturka i Babci? Jak wyglądał strach na wróble w wykonaniu Basi? Jaką rolę zagrała Agatka?
  2. Wykonaj ćwiczenia z „Kart pracy” s. 62 i 63.
  3. Ćwicz pisanie w zeszycie do kaligrafii „Piszę” cz.2, s 26 – pracuj z przerwami, aby nie przemęczyć dłoni.

Edukacja plastyczno – techniczna

*Zadanie dla chętnych:

Jeśli znajdziesz starą, niepotrzebną skarpetkę, jakieś włóczki, sznureczki, wstążeczki itp. wykonaj dziwnego stworka według własnego pomysłu. Zrób mu zdjęcie i poproś mamusię, aby je wysłała MMS –em do mnie. Wesołej zabawy! 🙂

Edukacja matematyczna

  1. Otwórz Podręcznik na s. 45 i przyjrzyj się w jaki sposób do liczby 7 można dodawać liczby jednocyfrowe.
  2. Wykorzystując dowolne przedmioty, oblicz pierwszym sposobem dodawania: 7+4= , 7+7=, 7+9= Na razie ich nie zapisuj.
  3. Oblicz te dodawania na palcach przez doliczanie.
  4. Zapisz w zeszycie Lekcja, a poniżej wykonaj pierwszym sposobem ćw. 2 (Podręcznik). Do każdego działania możesz zrobić rysunek.

Zadanie na czwartek 26 marca 2020 r.

Edukacja polonistyczna

  1. Rozwiąż zagadkę: Na równe kostki ją połamiemy i wszystkie dzieci
    poczęstujemy.
  2. Wymów głośno wyraz będący rozwiązaniem zagadki. Powiedz jaką głoskę słyszysz na początku tego wyrazu. Podziel go ustnie na sylaby i głoski.
  3. Otwórz Podręcznik na s. 70 i odczytaj dwuznak cz Cz, a następnie wyraz czekolada. Przyjrzyj się modelowi głoskowemu wyrazu czekolada. Zwróć uwagę, że cz to dwuznak: jedna głoska zapisana za pomocą dwóch liter c oraz z.
  4. Opowiedz rodzicom, co widzisz na obrazku? Odczytaj zdania w dymkach.
  5. Naucz się czytać tekst ze s. 70.
  6. Wykonaj ćwiczenia z „Kart ćwiczeń” s. 64 i 65.

Edukacja matematyczna

Wykonaj wszystkie ćwiczenia w „Kartach ćwiczeń” s. 40, 41.

Zadanie na piątek 27 marca 2020 r.

Witajcie Słoneczka! Dzisiaj jeszcze dotarły do mnie zdjęcia z przepięknymi „stworkami”. Tym, którzy je zrobili bardzo gorąco dziękuję. Myślę, że mieliście fajną zabawę. 🙂 A może pozostali dołączą i też stworzą coś wspaniałego? Po powrocie do szkoły wykorzystamy Wasze prace i urządzimy „Stworkowy teatrzyk”.

Edukacja polonistyczna

  1. Spróbuj powiedzieć, z czym kojarzy Ci się słowo czekolada?
  2. Poproś rodziców, aby obejrzeli razem z Tobą prezentację o kakaowcach, którą znajdziecie pod tym linkiem:   https://www.edukator.pl/kakaowiec-kakao,presentation,93120542aa908bb2c839fde990698269e983865c.html , a potem film o produkcji czekolady https://www.youtube.com/watch?v=oAjB4Udr6UM .
  3. Przeczytaj tekst z Podręcznika na s. 71 i odpowiedz na pytania: Co lubią Czarek i Cecylka? W czym mogą wziąć udział?
  4. Wykonaj ćwiczenia z „Kart ćwiczeń” s. 66 i 67.
  5. Włącz filmik i baw się razem z postaciami z ekranu. Możesz wymyślić swoją choreografię. Jesteście w tym świetni! A może do wspólnej zabawy zaprosicie rodziców i rodzeństwo. https://www.youtube.com/watch?v=H4xzx6pt6uk

Chętnie obejrzę filmiki z Waszym tańcem. 🙂 Rodzice mogą je przesłać na adres mailowy: [email protected]

Edukacja matematyczna

Wykonaj zadania z Podręcznika s. 46. Zadanie 2 i 4 zapisz w zeszycie do matematyki.

Edukacja muzyczna

  1. Posłuchaj piosenki „Marzec kucharz”. https://drive.google.com/file/d/1wrU2GgK78t5g8nF_7cGTbSefJygCsRvD/view
  2. Włącz piosenkę jeszcze raz i słuchaj patrząc na tekst, który znajduje się na s. 108 w „Kartach ćwiczeń”.
  3. Śpiewaj piosenkę razem z nagraniem codziennie, aż zapamiętasz.

Kochani! Minął drugi tydzień, w którym Wy i Wasi rodzice dokładali wszelkich starań, aby nauka szła do przodu. Bardzo, bardzo gorąco dziękuję. Wiem, że jesteście już zmęczeni taką formą pracy, ale nic na to nie poradzimy. Możemy mieć jedynie nadzieję, że po świętach sytuacja zacznie się zmieniać na lepsze. Słyszałam, że tęsknicie za szkołą, koleżankami i kolegami, wspólną zabawą. Wyjawię Wam w sekrecie, że ja też bardzo za Wami tęsknię. 🙁 Serdecznie pozdrawiam i życzę miłej niedzieli. 🙂

Religia 26.03.2020

Witajcie Kochani Uczniowie!

Zachęcam Was do pracy z naszym zeszytem ucznia poznając różne wydarzenia z życia Pana Jezusa i Kościoła.

Temat katechezy: JEZUS JEST NASZYM PANEM I KRÓLEM – nr 39 (str. 52-53)

Bardzo proszę wykonać ćwiczenie nr 1 i nr 2. ( w pierwszym ćwiczeniu wykolorować obrazek wjazdu Pana Jezusa do Jerozolimy a w drugim wykonać palmę dowolną techniką)

Wraz z rodzicami odmówcie codziennie modlitwę Ojcze nasz w intencji opanowania epidemii.

Pozdrawiam, ks. Leszek

Zadanie na poniedziałek 30 marca 2020 r.

Edukacja polonistyczna

  1. Zapisz w zeszycie Lekcja, a następnie przepisz literki: k z l a g b o a z w i y oraz o p l o g d k w z ó ł r l k m o c w a e . Zamaluj co drugą literę i z zamalowanych liter odczytaj i zapisz hasło.
  2. Pomyśl, jakie znasz zabawy podwórkowe. Porozmawiaj z rodzicami albo z dziadkami i dowiedz się, w co oni bawili się na podwórku, gdy byli dziećmi?
  3. Otwórz Podręcznik na s. 72 i przyjrzyj się ilustracji. Opowiedz, co się na niej dzieje? (Dokąd i w jakim celu wybrały się dzieci?)
  4. Odpowiedz na pytania: Jaką porę roku widać na ilustracji? Czy pogoda sprzyja zabawie dzieci? Czy dzieci mogą bawić się w lesie? W jaki sposób dzieci powinny się zachować w lesie? Pod czyją opieką są dzieci? Co wskazuje im drogę?
  5. Poproś rodziców o przeczytanie tekstu o podchodach. Słuchaj uważnie, a potem powiedz w co się bawią dzieci i na czym ta zabawa polega.
  6. Wykonaj ćw. 3 ze s. 73, ćw. 1 i 2, s.74 (Podręcznik).
  7. Wykonaj wszystkie ćwiczenia w „Kartach ćwiczeń” s. 68 i 69.
  8. Jeśli masz z kim, pobaw się w jakąś zabawę podwórkową np. w „Szczurka”.
  9. Naucz się pięknie czytać pierwszy tekst ze s. 120 (Podręcznik).

Edukacja matematyczna

Napisz w zeszycie do matematyki Lekcja i zapisz rozwiązania wszystkich zadań ze s. 47 „Podręcznika do matematyki”. Do zadania 6 i 10 napisz rozwiązanie i odpowiedź.

Zadanie na wtorek 31 marca 2020 r.

Edukacja polonistyczna i przyrodnicza

  1. Rozwiąż zagadkę: Nie chodzą, lecz skaczą. Nad stawem mieszkają. Gdy wieczór zapadnie, na głosy kumkają.
  2. Kliknij na link i obejrzyj pierwszy film: https://www.youtube.com/watch?v=gfKhRnQu-PU
  3. Wymów głośno wyraz będący rozwiązaniem zagadki i nazwą bohaterki filmu. Powiedz jaką głoskę słyszysz na początku tego wyrazu. Podziel go ustnie na sylaby i głoski.
  4. Otwórz Podręcznik na s. 76. Przyjrzyj się modelowi wyrazu żaba. Zapamiętaj, że ż jest spółgłoską.
  5. Opowiedz rodzicom, co dzieje się na ilustracji. Odczytaj zdania w dymkach.
  6. Naucz się pięknie czytać tekst z Podręcznika s. 76.
  7. Wykonaj wszystkie ćwiczenia ze s. 70 i 71 w „Kartach ćwiczeń”.

Jeśli czujecie się zmęczeni, zróbcie sobie przerwę i potańczcie zumbę razem z dziećmi: https://www.youtube.com/watch?v=iKeatJK181Q

Edukacja matematyczna

  1. Wykonaj wszystkie ćwiczenia w „Kartach ćwiczeń” s. 42.
  2. Rozwiąż ustnie 1, 2 i 3 zadanie nietypowe ze s. 48 Podręcznika. Pamiętaj, aby bardzo uważnie słuchać, żeby się nie pomylić. Są to tak zwane zadania podchwytliwe. Powodzenia 🙂

Proszę rodziców o wykonanie zdjęć strony 41 i 42 z „Kart ćwiczeń” do matematyki i przesłanie MMS-em lub na maila: [email protected]

Religia 31.03.2020

Witajcie Drodzy Uczniowie

Zachęcam Was do pracy z naszym zeszytem ucznia poznając różne wydarzenia z życia Pana Jezusa i Kościoła.

Temat katechezy: PAN JEZUS DAJE NAM SIEBIE – nr 40 (str. 54)

Bardzo proszę wykonać ćwiczenie nr 1 i nr 2. ( w pierwszym ćwiczeniu dorysować trzeba drugą część witraża a w drugim uzupełnić zdanie)

Wraz z rodzicami odmówcie codziennie modlitwę Ojcze nasz w intencji opanowania epidemii. zachęcam także do oglądania Historii Biblijnych na YouTube.

Pozdrawiam, ks. Leszek

Zadanie na środę 1 kwietnia 2020 r.

Edukacja polonistyczna i przyrodnicza

  1. Poproś rodziców o przeczytanie tekstu z Podręcznika s. 77. Powiedz, czego dowiedziałaś się/dowiedziałeś się o żabie wodnej.
  2. Obejrzyj trzeci film  https://www.youtube.com/watch?v=gfKhRnQu-PU o innych płazach. Spróbuj zapamiętać ich nazwy.
  3. Wypełnij ćwiczenia do kaligrafii „Piszę” cz. 2, s. 27, 18 i 19. Zrób to z przerwami, aby nie przemęczyć rączki. W przerwach możesz potańczyć lub pośpiewać.

Edukacja matematyczna

Rozwiąż ustnie 4, 5 i 6 zadanie z Podręcznika s. 48 oraz wszystkie ćwiczenia ze s. 43 w „Kartach ćwiczeń”.

Język angielski

Kochani, dziś spacerujemy po różnych pomieszczeniach. Obejrzyjcie:

Otwórzcie podręczniki na str. 44 i powtórzcie z nagraniem słówka

Obejrzyjcie potwora na str.46- 47 i zaśpiewajcie

Możecie śpiewać codziennie. Można również powtórzyć zadania na Quizlet(link na ostatniej lekcji). Proszę wykonać zadania z ćwiczeń str.44-46(oprócz 1 i 3).

Zadanie na czwartek 2 kwietnia 2020 r.

Edukacja polonistyczna i przyrodnicza

  1. Poproś rodziców o przeczytanie tekstu z Podręcznika s. 78, 79. Słuchaj uważnie, a następnie wykonaj polecenia: 1, 2 i 3 ze s. 79 i opowiedz o wyobrażeniach Anny i Lisy związanych z żabką.
  2. Wykonaj wszystkie ćwiczenia ze s. 72 oraz ćw. 4 i 5 ze s. 73 w „Kartach ćwiczeń”. Przy ćwiczeniu 2 i 3 zwróć uwagę, że o wyrazy oznaczające zwierzęta i rośliny pytamy: Co to jest?

Edukacja plastyczno – techniczna

Jeśli macie w domu papier kolorowy i klej zróbcie zieloną żabkę np. z kółek. Możecie skorzystać z tej propozycji https://www.youtube.com/watch?v=hOrUN3UzyeE .

Edukacja matematyczna

  1. Otwórz Podręcznik na s. 49 i poproś rodziców o przeczytanie pierwszego zadania. Przyjrzyj się ilustracji i zobacz, w jaki sposób można odejmować od liczby 13.
  2. Wykorzystując dowolne przedmioty, oblicz pierwszym sposobem działania: 13 – 8 = , 13 – 4 = , 13 – 7 = , 13 – 6 = . Zapisz je w zeszycie pod wyrazem Lekcja.
  3. Takie same działania spróbuj obliczyć na palcach, tak jak w ćwiczeniu drugim – odliczając po jednym.
  4. Rozwiąż zadanie czwarte i rozwiązanie oraz odpowiedź zapisz w zeszycie.
  5. Wykonaj wszystkie ćwiczenia z Kart ćwiczeń” s. 44.

Religia 02.04.2020

Kochani Uczniowie!

W dniu dzisiejszym przypada 15 rocznica śmierci św. Jana Pawła II. Wielkiego Papieża, naszego rodaka. Z tej okazji chciałbym zaprosić Was do wspólnej modlitwy. Przy wieczornym pacierzu, wraz z rodzicami będziemy polecać wstawiennictwu św. Jana Pawła II całą naszą Ojczyznę, wszystkich którzy chorują i cierpią z racji trwającej epidemii. Będziemy modlili się także za lekarzy, pielęgniarki i cała służbę zdrowia. To ważne abyśmy się w tych dniach jednoczyli w modlitwie.

Propozycja filmu do obejrzenia: https://www.youtube.com/watch?v=ZIYIkcm5JLE

Niech Pan Jezus nam wszystkim błogosławi.

Ks. Leszek

Zadanie na piątek 3 kwietnia 2020 r.

Edukacja polonistyczna i przyrodnicza

  1. Otwórz Podręcznik na s. 80, 81 i odczytaj nazwy roślin i zwierząt, które można spotkać w wiosennym lesie. Powiedz, jakie kolory ma wiosenny las?
  2. Poproś rodziców o odczytanie informacji ze s. 81. Opowiedz, co dzieje się w lesie wiosną. Odszukaj ptaki i powiedz, co każdy z nich robi?
  3. Wykonaj 6 i 7 ćwiczenie ze s. 73 w „Kartach ćwiczeń”.
  4. Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY
  5. Wypełnij ćwiczenia do kaligrafii „Piszę” cz. 2, s.20 i 21.

Zróbcie sobie małą przerwę i poruszajcie się troszeczkę. https://www.youtube.com/watch?v=OD1Tu1NHwrA

Edukacja matematyczna

  1. Zagrajcie w grę „Kręciołek” – „Karty ćwiczeń” s. 86. Zamiast wskazówki (bo niestety została w szkole) użyjcie spinacza biurowego lub wytnijcie nową wskazówkę z tekturki. Wykonajcie ćw. 1, 2, 3, 4 i 5 s. 86.
  2. Zapiszcie Lekcja, a poniżej dla utrwalenia obliczcie dodawanie i odejmowanie poznanymi sposobami: 9 + 7 =, 8 + 5 =, 7 + 8 =, 12 – 6 =, 13 – 9 =, 11 – 4 =
  3. Ćwiczcie dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 na https://szaloneliczby.pl/klasa-1/

Najbliższe dni mają być przepiękne. Skorzystajcie z tego i spędźcie miło czas na świeżym powietrzu. Słońce doda Wam energii i wyzwoli hormon szczęścia. 🙂 Nadal obserwujcie zmiany przyrodnicze. Może uda Wam się odnaleźć w naturze to, czego dowiedzieliście się z podręczników?

Zadanie na poniedziałek 6 kwietnia 2020 r.

Edukacja polonistyczna i przyrodnicza

  1. Rozwiąż zagadkę: Ma na dnie piasek albo kamienie. Do morza spieszy wciąż niestrudzenie.
  2. Obejrzyj mapę Polski na stronie https://wczasypolskie.pl/rzeki-w-polsce i odszukaj trzy największe rzeki: Wisłę, Wartę i Odrę. Poproś rodziców o odczytanie najważniejszych informacji o tych rzekach.
  3. Otwórz Podręcznik na s. 82 i odczytaj wyraz rzeka. Podziel go na sylaby i głoski. Przyjrzyj się modelowi głoskowemu wyrazu rzeka. Zwróć uwagę, że rz to dwuznak: jedna głoska zapisana za pomocą dwóch liter r oraz z. W niektórych wyrazach piszemy ż, a w innych rz, chociaż wymawiamy je tak samo. Rz to spółgłoska.
  4. Opowiedz całymi zdaniami, co widzisz na ilustracji (s. 82, 83). Odczytaj zdania w dymkach.
  5. Naucz się pięknie czytać tekst ze s. 82.
  6. Wykonaj wszystkie ćwiczenia z „Kart ćwiczeń” s. 74 i 75 oraz w zeszycie do kaligrafii „Piszę ” cz. 2, s. 22.

Edukacja matematyczna

  1. Otwórz podręcznik na s. 50. Wykonaj ustnie ćw. 1.
  2. Odczytaj treść drugiego zadania i przyglądnij się ilustracji. Popatrz na działanie napisane pod obrazkiem. Zauważ, że najpierw dopełnia się do pełnej dziesiątki, a później pozostałą liczbę pączków.
  3. Zapisz w zeszycie Lekcja, a poniżej zrób rysunki do działań z ćw. 3 i oblicz je poznanym sposobem.
  4. Wykonaj zadanie 4, s. 50 oraz wszystkie zadania z „Ćwiczeń do matematyki” s. 45.

Zadanie na wtorek 7 kwietnia 2020 r.

Edukacja polonistyczna i przyrodnicza

  1. Otwórz podręcznik na s. 84 i odczytaj tekst „Nad rzeką”. Obejrzyj zdjęcia i odczytaj nazwy zwierząt żyjących nad rzeką. Zapamiętaj ich nazwy.
  2. Poproś rodziców o odczytanie tekstów na s. 83 i 85. Odpowiedz całymi zdaniami na pytania: Dlaczego ludzie osiedlali się nad brzegami rzek? Jak wykorzystuje się rzeki obecnie, a jak to robiono dawniej? Dlaczego rzeka może być groźna? Kiedy dochodzi do powodzi?
  3. Wykonaj wszystkie ćwiczenia na s. 76 i 77. Na naukę wiersza na pamięć poświęć kilka dni. Po powrocie do szkoły zrobimy klasowy konkurs recytatorski.
  4. Wykonaj ćwiczenia w zeszycie do kaligrafii „Piszę ” cz. 2, s. 23. Pracuj z przerwami. Możesz poćwiczyć razem z dziećmi: https://www.youtube.com/watch?v=ZQJLAX00P4k lub zatańczyć np. zumbę.
  5. Naucz się pięknie czytać tekst z Podręcznika s. 84.

Edukacja matematyczna

  1. Otwórz podręcznik na s. 51. Wykonaj ustnie ćw. 1.
  2. Odczytaj treść drugiego zadania. Zastanów się, co w zadaniu jest dane. Na osi liczbowej wskaż dane z zadania i przyjrzyj się, w jaki sposób można odejmować liczby wykorzystując oś liczbową?
  3. Zapisz w zeszycie Lekcja, przepisz działanie i napisz odpowiedź do pytania: Ile modeli samolotów zostało w sklepie?
  4. Oblicz wyniki działań przedstawionych na grafach w ćw. 3. Zapisz te działania w zeszycie.
  5. Wykonaj wszystkie ćwiczenia w „Kartach ćwiczeń” s. 46.

Religia 07.04.2020

Witam Was w ten piękny wiosenny czas.

Na dzisiaj proponuję temat katechezy bardzo mocno związany z przeżywanym przez nas Wielkim Tygodniem, który rozpoczął się w Niedzielę Palmową.

W zeszytach ćwiczeń wykonajcie zadanie nr 1 str. 55. trzeba namalować Krzyż i przyozdobić piękną ramką.

Na czas Świąt Wielkanocy życzę Wam i Waszym rodzicom wielu łask Bożych od Pana Jezusa Zmartwychwstałego. Pamiętajcie o modlitwie za siebie i wasze rodziny a także o ustanie epidemii.

Ks. Leszek

Zadanie na środę 8 kwietnia 2020 r.

Edukacja polonistyczna, społeczna i muzyczna.

  1. Obejrzyj film o wielkanocnych zwyczajach klikając na: https://www.youtube.com/watch?v=r-to1UXYMUA . Porozmawiaj z rodzicami lub dziadkami o innych zwyczajach wielkanocnych kultywowanych w Waszej rodzinie.
  2. Poproś rodziców o przeczytanie tekstu z Podręcznika s. 112. Odpowiedz na pytania: Czego symbolem jest wielkanocny baranek? Co jest najważniejsze podczas Świąt Wielkanocnych?
  3. Poproś rodziców o przeczytanie wiersza Doroty Gellner „Wielkanocne kolory” s. 113.
  4. Wymień kolory wielkanocnego stołu. Spróbuj odgadnąć, co te kolory oznaczają? Mogę Ci troszkę pomóc: kolor żółty – oznacza radość, szczęście, kolor zielony -rodzące się życie, wiosnę, kolor pomarańczowy/brązowy – siłę, wytrzymałość, kolor czarny – pamięć, kolor czerwony – miłość, niebieski – oznacza zdrowie.
  5. Wykonaj 1,2 i 3 ćw. s. 100 oraz 5 i 6 s. 101 w „Kartach ćwiczeń”.
  6. Posłuchaj piosenki „Zielona Wielkanoc” https://www.youtube.com/watch?v=pSQevunPq-8 . Porozmawiaj z dorosłymi na temat jej treści.
  7. Naucz się pięknie czytać pierwszy tekst z Podręcznika s. 122.
  8. Napisz w zeszycie Lekcja i przepisz z tego tekstu najpierw wyrazy z ż, a w następnej linii wyrazy z rz. Ż i rz delikatnie zakoloruj na zielono. Zapamiętaj pisownię tych wyrazów..

Edukacja matematyczna

Ćwicz dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 oraz rozwiązuj zadania tekstowe na https://szaloneliczby.pl/klasa-1/ i http://matzoo.pl/klasa1/ .

Język angielski

Otwórzcie podręczniki na str.70-71. Posłuchajcie zad.1.

Posłuchajcie zad.2.

W zad3 odszukajcie 5 różnic. Napiszcie w zeszycie Easter(Wielkanoc) i narysujcie koszyczek. W ćwiczeniach wykonajcie str. 69.

Happy Easter!

Od jutra 9.04.2020 r. przerwa świąteczna. Czas odpoczynku i świętowania!

Drodzy Rodzice i Kochane Dzieci! Przyjmijcie proszę najgorętsze życzenia zdrowia, pogody ducha i wzajemnej życzliwości. Niech te szczególne Święta Wielkanocne będą źródłem siły, nadziei i dobra. Pomimo trudnej sytuacji, niech radość wielkanocnego poranka opromieni życie każdego z nas ufnością i pokojem.

Wychowawczyni Maria Hajduk