Zespół Szkolno-Przedszkolny w Łosiu
Szkoła Podstawowa, Przedszkole w Łosiu

Klasa II

Napisany 12-03-2020 15:11:31

Jeśli przeczytasz informację dotyczącą danego dnia, to prześlij nam imię i nazwisko. Dziękuję.

Bardo proszę o zapoznanie się z zasadami konkursów, które są organizowane w naszej szkole. Szczegółowe informacje i regulaminy można znaleźć w zakładce „Do wszystkich”.

Strony edukacyjne na których dzieci mogą utrwalać materiał i sprawdzić swoją wiedzę – kliknij w link, który bezpośrednio odniesie Cię do tej strony   http://pisupisu.pl/http://matzoo.pl/https://dyktanda.online/http://www.zyraffa.pl/ oraz https://epodreczniki.pl/ksztalcenie-ogolne/edukacja-wczesnoszkolna/edukacja-wczesnoszkolna należy kliknąć w jeden z podręczników do klasy 2 JESIEŃ, ZIMA, WIOSNA, LATO  Życzę dobrej zabawy!

Zadania na środę 08.04.2020

Kochani Rodzice i Kochane Dzieci! Dzisiaj ostatni dzień nauki szkolnej przed Świętami Wielkanocnymi! Przyjmijcie proszę najszczersze życzenia zdrowia, spokoju i wzajemnej życzliwości w ten szczególny świąteczny czas! Niech otacza Was wiosenna radość! Niech w sercu rodzi się miłość i dobroć! A na stole niech pojawią się najwspanialsze smakołyki! Bądźmy razem, mimo że w swoich domach! 🙂

Język polski, edukacja społeczna

Wielkanocne tradycje. Pooglądajcie filmik o wielkanocnych zwyczajach https://www.youtube.com/watch?v=r-to1UXYMUA . Przeczytajcie wiersz na s.98 w podręczniku. Jaki nastrój panuje w tym wierszu? Odszukajcie fragmenty dotyczące spędzania świąt z rodziną. Przeczytajcie je głośno domownikom. Czy również w ten sposób spędzacie święta? A może macie swoje szczególne rodzinne rytuały? Jakie potrawy pojawiły się na wielkanocnym stole? Wpiszcie je w zadaniu 1 s.90 w ćwiczeniach oraz dopiszcie swoje domowe, wielkanocne smakołyk. Popatrzcie na obrazki potraw umieszczone obok wiersza. Czy wiecie co oznaczają te potrawy? Wpiszcie w zeszycie Lekcja – Wielkanoc. Pod tematem zapiszcie: Symbolika potrwa wielkanocnych:
-chleb- symbol Chrystusa
-chrzan- siła
-sól – prawda
– jajo – nowe życie
– kiełbasa i wędliny – dobrobyt
-babka wielkanocna – doskonałość
-baranek – zwycięstwo dobra nad złem

Przeczytajcie głośno tekst na s.99 w podręczniku. Dowiecie się jaka jest różnica między pisanką, a kraszanką.
Wypełnijcie krzyżówkę z zad.2 s.90 w ćwiczeniach. Odczytajcie głośno hasło.
Napiszcie na kartce świąteczne życzenia wykorzystując wyrażenia z zadania 3 – ćwiczenia. Ozdóbcie kartkę wielkanocnymi wzorami, zróbcie zdjęcie i wyślijcie do wszystkich swoich najbliższych!
Wesołych Świąt!

Matematyka

Wykonaj zad. 5,6,7,8 s.35 w ćwiczeniach oraz 4,5,6 s.37 w ćwiczeniach. Powodzenia!

PLASTYKA Kochani dzisiaj proponuje Wam wykonanie pracy na temat zwyczajów świątecznych w Waszych domach. Przedstawcie je na kartce z bloku i wyślijcie zdjęcie. Życzę Wam zdrowych i wesołych mimo wszystko Świąt Wielkanocnych.

Zadania na wtorek 07.04.2020

Język polski, edukacja przyrodnicza

W dalekiej Australii. Dzisiaj poznacie życie Aborygenów, rdzennych mieszkańców Australii. Przeczytajcie tekst z podręcznika na s.74. Zapiszcie w zeszycie : Lekcja – Aborygeni, mieszkańcy Australii. Wykonajcie w ćwiczeniach zadanie 4 s.67 korzystając z przeczytanego tekstu oraz zadanie 5. Przeczytajcie wiersz ze s.75 z podręcznika. O jakich australijskich atrakcjach jest tu mowa? Opowiedzcie domownikom. Jeśli chcecie poznać inne ciekawostki o Australii, obejrzyjcie filmik. https://www.youtube.com/watch?v=EMN21TcW2C8 . Wykonajcie w zeszycie pod tematem ćw. 4 s.75 z podręcznika. W wierszu wymienione są również australijskie zwierzęta, wypiszcie je w ćw.6 s.67. Opiszcie jedno z nich w zeszycie. Możecie zrobić rysunek.

Taniec Aborygenów Zatańczcie dla relaksu z rdzennymi mieszkańcami Australii. https://www.youtube.com/watch?v=jJ8_tBwBE_A

Matematyka

Przerysujcie grafy do zeszytu i uzupełnijcie brakujące liczby – ćw. 4 s. 43 z podręcznika. Wykonajcie obliczenia w zeszycie, napiszcie działania i odpowiedzi do zadania 5 s.43 z podręcznika. Zróbcie zadanie 3,4 s.34 z ćwiczeń. Powodzenia! 🙂

Zadania na poniedziałek 06.04.2020

Język polski, edukacja przyrodnicza

W dalekiej Australii. Poszukajcie na mapie świata Australię. https://epodreczniki.pl/a/kontynenty-na-ziemi/D1Bw5HYBX . Zobaczcie jakie oceany otaczają ten kontynent. Przeczytajcie ciekawostki o Australii z podręcznika na s. 73-73. Zapiszcie w zeszycie : Lekcja – W dalekiej Australii. Pod tematem przepiszcie i uzupełnijcie zdanie: Australia to kontynent otoczony Oceanem ( tu wpisz nazwę oceanu) oraz Oceanem ( tu wpisz nazwę oceanu). Jest tu bardzo suchy klimat. Występuje sawanna i pustynie. W Morzu Koralowym koralowce utworzyły Wielką Rafę Koralową. Pamiętajcie o wielkiej literze w nazwach geograficznych. Pooglądajcie filmik, a dowiecie się więcej o życiu w rafie koralowej. https://www.youtube.com/watch?v=L4FOq6QfjDM Wykonajcie zadanie 1,2,3 s.66 z ćwiczeń. Miłej pracy!

Matematyka

Dodajemy liczby dwucyfrowe metodą Tomka. Otwórzcie podręcznik na s. 42. Wykonajcie w pamięci ćw. 1. Przeczytajcie uważnie ćw. 2. Zapiszcie w zeszycie Lekcja – Dodajemy liczby dwucyfrowe. Pod tematem przepiszcie sposób obliczeń Tomka z ćw. 2 s.42. i obliczcie wynik. Wykonajcie tym sposobem w zeszycie ćw. 3 s.42. Wykorzystajcie do tego prostokątne i okrągłe kartoniki wykonane z poprzednim tygodniu. Wykonajcie zadanie 1,2 s. 36 z ćwiczeń. Powodzenia!

Język angielski

She likes cheese. Jeżeli możecie to wydrukujcie dzisiejszą kartę pracy, można też przepisać i narysować.

W ćwiczeniach wykonajcie zad.3 str.43(podpisz obrazki tylko) oraz str.46.

Zadania na piątek 03.04.2020

Język polski

Kochani, dzisiaj jest piątek, więc powtarzamy to co nauczyliśmy się w tym tygodniu. Pamiętajcie o przesłaniu mi zdjęć wykonanych zadań.
Zaczniemy od czasów czasownika. Pod wczorajszym tematem w zeszycie ( nie piszcie nowej lekcji! ) zapiszcie czasowniki w czasie przeszłym, teraźniejszym, przyszłym. Np. „śpiewać” cz. przeszły – śpiewałam/łem, cz. teraźniejszy – śpiewam, cz.przyszły – zaśpiewam.
Czasowniki:
odwiedzać -………………………………..
czytać – ………………………………………
zmywać – …………………………………..
poznawać – .
………………………………
Wybierz jedną z poznanych w tym tygodniu postaci Malalę lub Nelę i przeprowadź z nią wywiad. Ułóż trzy pytania do wybranej bohaterki, zapisz w zeszycie i odpowiedz na nie tak, jak przypuszczasz, że odpowiedziałaby dziewczynka.
Wykonaj zadanie 4, 5 s.63 z ćwiczeń i prześlij mi zdjęcie. Miłej pracy!

Zabawa muzyczno -ruchowa

Zatańcz dla rozluźnienia mięśni 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=OD1Tu1NHwrA , a teraz wykonaj ćw. 3 s.93 ( z ćwiczeń ). Wyślij mi proszę zdjęcie tego ćwiczenia. Jeśli będziesz mieć kłopot, popatrz na ćw. 2 s.93 ,ile tam mieści się nut w jednym takcie?

Matematyka

Oblicz zadanie 1, 2 s.34 z ćwiczeń i prześlij mi zdjęcie. Miłej pracy! 🙂

Pamiętajcie, że dzisiaj jest religia. Sprawdźcie zieloną zakładkę.

Odpocznijcie w sobotę i niedzielę! Będzie dużo słońca, więc pobawcie się w ogrodzie. 🙂

Zadania na czwartek 02.04.2020

Język polski, edukacja przyrodnicza

Popatrzcie na mapę i odszukajcie Pakistan i Polskę. Pamiętacie wczorajszą bohaterkę Malalę? Myślę, że spodobała Wam się ta niezwykła dziewczynka. Dzisiejsza postać też jest wyjątkowa, to Nela mała reporterka. Pooglądajcie wywiad z 10-letnią Nelą, a dowiecie się kilka ciekawostek o jej podróżach https://www.youtube.com/watch?v=iQfCpC2GMgY . Dzisiaj Nela ma 14 lat i marzy o tym, by badać życie zwierząt w oceanach. Trzymajmy kciuki, by się jej udało! Przeczytajcie proszę tekst z podręcznika na s.71. Znajdźcie na mapie Tajlandię. Zapiszcie w zeszycie: Lekcja – Spotkanie z Nelą małą reporterką. Wykonajcie zadanie 6 s.65 z ćwiczeń oraz zadanie 3 s.64 z ćwiczeń. Poszukaj w internecie TVP ABC filmików z podróży Neli. Pooglądajcie jeden wybrany przez siebie. Dobrej zabawy!

Muzyka

Przeczytajcie informacje o „Takcie na cztery” z Abecadła muzycznego na s.112 z podręcznika. Przypomnę, że górna cyfra oznacza liczbę nut w takcie ( w pokoiku 🙂 ), a dolna cyfra oznacza wartość nuty, czyli ćwierćnutę ( mówiliśmy, że to są krzesełka na których siedzą nutki, pamiętacie? 🙂 ) Takt 4/4 oznacza, że na 4 krzesełkach siedzą 4 ćwierćnuty. Wykonajcie teraz zadanie 1 i 2 z ćwiczeń na s.93. Zatańczcie dla odprężenia https://www.youtube.com/watch?v=-sFIhtIJI54

Matematyka

Wykonajcie zadanie 6, 7 s. 33 z ćwiczeń. Wesołej zabawy!

Zadania na środę 01.04.2020

Kochani, w zakładce „Ogłoszenia” jest plan lekcji dla każdej klasy. Jeśli chcecie sprawdzić jakie lekcje macie w danym dniu, zerknijcie do tej zakładki.

Język polski, edukacja społeczna

Dzisiaj i jutro poznacie dwie wyjątkowe osoby, jedna pochodzi z Polski, a druga z Pakistanu. Poszukajcie na mapie świata w atlasie lub w internecie te dwa państwa. (Podpowiem, choć pewnie pamiętacie: Polska – Europa, Pakistan – Azja. Przy okazji powtórzcie nazwy wszystkich kontynentów. Pochwalcie się rodzicom ich znajomością 🙂 ) Przeczytajcie tekst na s.70 z podręcznika. Właśnie poznaliście Malalę Yousafzai z Pakistanu. Obejrzyjcie filmik, a dowiecie się więcej o tej niezwykle odważnej dziewczynce. Poproście rodziców, aby pomogli Wam czytać tłumaczenie, gdyż film jest w j.angielskim. https://www.youtube.com/watch?v=2e-mD4pH5DI Porozmawiajcie z domownikami o polskiej szkole, o jej wadach i zaletach. Możecie wasze przemyślenia zapisać na karteczkach i przysłać do mnie zdjęcia. Wykonajcie zadanie 1, 2 s.64. Zapiszcie w zeszycie : Lekcja – Poznajemy Malalę . Wykonajcie zadanie 4 s.65 z ćwiczeń i przepiszcie poprawne zdania do zeszytu. Powodzenia!

Matematyka

Dodajemy liczby dwucyfrowe. Wykonajcie w pamięci ćw.1 s.41 z podręcznika. Znacie już metodę Bartka na dodawanie liczb dwucyfrowych, a dziś poznacie metodę Kasi. Wykonajcie ćw.2 s.41 z podręcznika tą metodą. Przygotujcie odpowiednie pomoce ( kartoniki i kółeczka) będą one przydatne do różnych zadań. Zapiszcie w zeszycie : Lekcja – Dodajemy liczby dwucyfrowe. Pod tematem wykonajcie ćw. 3 i 4 s.41 z podręcznika. Wykorzystajcie przygotowane liczmany. Dobrej zabawy!

PLASTYKA

Drogie Aniołeczki nie wiem czy zabraliście do domu zaczęte kogutki jeżeli tak to pięknie je wykończcie ,a jeżeli nie to możecie w dowolny sposób w zależności od posiadanych materiałów wykleić wydmuszkę. Zdjęcie wykonanej pracy wyślijcie na: [email protected] Powodzenia https://www.youtube.com/watch?v=0ZfIwpjJT-E

Zadania na wtorek 31.03.2020

Język polski

Wywiad z poetką. Zastanowimy się dzisiaj co to jest wywiad? Z kim można przeprowadzać wywiad? O co możemy zapytać osobę, z którą przeprowadzamy wywiad? Porozmawiajcie o tym z domownikami. Pomyślcie, z kim chcielibyście przeprowadzić wywiad i o co byście zapytali? Przeczytajcie z podręcznika na s.68-69 wywiad z panią Dorotą Gellner. Odpowiedzcie ustnie na pytania zawarte pod tekstem ćw. 1-4 s.69. Wykonajcie zadanie 1 s.62- ćwiczenia. Zapiszcie w zeszycie: Lekcja – Przeprowadzamy wywiad. Pod tematem zapiszcie hasło powstałe z niewykorzystanych w zad.1 sylab. Teraz wykonajcie zad.2,3 s.62 z ćwiczeń. „Kropkę” zróbcie w zeszycie. Na koniec zróbcie zad.6 s.63. Wyślijcie mi zdjęcia tego zadania jeśli będziecie mieć ochotę 🙂 Jestem ciekawa co napiszecie 🙂 Innych zadań nie wykonujcie. Miłej pracy.

Zabawa muzyczno-ruchowa

Zróbcie sobie przerwę i zatańczcie 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=7hGtkE3mG_g

Matematyka

Dodajemy liczby dwucyfrowe. Wykonajcie zadania 1,2,3,4,5 s.32 z ćwiczeń. Mam nadzieję, że już nieźle sobie radzicie z tego typu zadaniami. 🙂

Dzisiaj jest jeszcze religia! Zajrzyjcie do zielonej zakładki.

Zadania na poniedziałek 30.03.2020

Kochani! bardzo dziękuję za wszystkie Wasze „przesyłki” do mnie! Zadania wykonujecie wspaniale! Niektórzy z Was przysłali mi nawet filmiki z eksperymentów dokonywanych pod czujnym okiem rodziców! Cudownie jest widzieć Wasze uśmiechnięte buzie 🙂 Drodzy rodzice jesteście na szóstkę! Rozpoczynamy kolejny tydzień „na odległość” 🙂 Życzę wszystkim, aby był równie owocny jak poprzedni 🙂

Język polski, edukacja przyrodnicza

Eksperymentów ciąg dalszy 🙂 Zapisz w zeszycie: Lekcja – czasy czasowników. Pod tematem zapisz zdania ułożone z rozsypanki wyrazowej:
1. zrobiłam/łem drożdżowe. Wczoraj ciasto
2.eksperyment z soli. robię Dzisiaj kryształami
3.z płynami zrobię Jutro w szklance. doświadczenie
Podkreśl czasowniki. Każdy z nich prezentuje słowo zrobić w innym czasie. To co już było i minęło, to czas przeszły. Jeśli coś wykonujesz teraz, to czas teraźniejszy. To, co dopiero planujesz wykonać, będzie w czasie przyszłym.
Wybierz dowolny czasownik i zapisz w zeszycie wg wzoru:
czas przeszły – (czasownik)
czas teraźniejszy – (czasownik)
czas przyszły – (czasownik)

Otwórz ćwiczenia na s.60. Wykonaj ćwiczenie 1,2,3.
Przeczytaj dokładnie instrukcję doświadczenia ćw. 4 s.61. Wykonaj eksperyment. Wnioski z doświadczenia wpisz w wyznaczone w ćwiczeniach miejsce. Dobrej zabawy!

Matematyka

Dodajemy liczby dwucyfrowe. Na rozgrzewkę wykonajcie w pamięci ćw. 1. s. 40 z podręcznika. Zastanówcie się jak można dodać 27 + 48? Może najpierw dziesiątki do dziesiątek, a potem jedności? 20+40+ 7+8? A może wolicie 27+40+8? Taki sposób zastosował Bartek z podręcznika ćw. 2 s .40. Obliczcie tym sposobem zadania z ćw. 3 s.40 (podręcznik). Zapiszcie te działania w zeszycie pod tematem: Lekcja – Dodaję liczby dwucyfrowe. Przerysujcie do zeszytu grafy z ćw. 4 s.40 i uzupełnijcie brakujące liczby. Na koniec wykonajcie ćw.5. s.40 w zeszycie ( działanie i odpowiedź). Bądźcie uważni podczas czytania treści! 🙂

Język angielski

Mam nadzieję, iż z pomocą tego materiału wykonacie dzisiejsze zadania.

Proszę, pracujcie dalej nad słówkami. W tym celu wykonajcie w ćwiczeniach str76 i 42. W waszych ćwiczeniach do okładki macie doklejone dwie pyty: z filmikami i nagraniami. Zachęcam do odtwarzania. Polecam też Quizlet. Następna lekcja za tydzień.

Zadania na piętek 27.03.2020

Język polski

Kochani! Dzisiaj piętek, więc sprawdzicie co nauczyliście się w ciągu ostatnich dni. Przeczytajcie tekst na s.66. W zeszycie napiszcie Lekcja – Powtarzamy i utrwalamy. Pod tematem napiszcie całym zdaniem odpowiedzi na pytania (nie przepisujcie pytań!):
-Czym żywią się drożdże?
-Jak nazywa się gaz, który powstaje dzięki drożdżom?
-Po co dodajemy drożdże do ciasta?
Wybierzcie trzy przyimki poznane wczoraj i połączcie je z wyrazem „stół”. Ułóżcie trzy zdania z powstałymi wyrażeniami i zapiszcie w zeszycie.
Napiszcie zdrobnienia i zgrubienia do wyrazów: Katarzyna, ziemniak, chmura.
Gdy wykonasz zadania prześlij mi proszę zdjęcie strony z Twojego zeszytu. 🙂

Edukacja przyrodnicza

Przeczytajcie instrukcję trzech eksperymentów umieszczonych na s.66-67 w podręczniku. Wybierzcie jeden i wykonajcie go w domu. Podzielcie się efektami przesyłając do mnie zdjęcia. (Eksperyment z kryształami soli wymaga czasu, bądźcie cierpliwi!)
Porozmawiaj z domownikami, dlaczego warto eksperymentować. Życzę dobrej zabawy!

Zrób sobie przerwę i zatańcz 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=JoMNfrNX6rY Dziękuję za wczorajsze filmiki! Są super!!

Matematyka

Przerysuj grafy do zeszytu i wykonaj obliczenia. Zrób zdjęcie i wyślij do mnie. Dobrej zabawy! 🙂

RELIGIA

Temat: Bóg Ojciec troszczy się o nas. 27.03.2020

Bóg kocha każdego człowieka. Miłość Boga doświadczamy każdego dnia. Jesteśmy wezwani do tego, aby dobrem otrzymanym od Boga dzielić się z innymi.

Tekst do przeczytania w katechizmie str. 86.

Temat: Ostatnia Wieczerza. 31.03.2020

1. Podczas Ostatniej Wieczerzy Jezus ofiarował siebie Bogu Ojcu za nas, dając nam swoje Ciało i Krew pod postacią chleba i wina.

2. Ofiarować oznacza poświęcić coś dla kogoś. Czyniąc dobro w życiu też ofiarujemy wiele dla naszych bliźnich.

OSTATNIA WIECZERZA

BYŁA

W WIELKI CZWARTEK

Tekst do przeczytania w katechizmie str. 88.

03.04.2020

Temat: Wielki Piątek.

1. Wielki piątek to dzień śmierci Pana Jezusa na krzyżu. Dlatego każdy piątek jest dniem postnym. To z miłości do Boga odmawiamy sobie pokarmów mięsnych, aby okazać miłość do Niego.

2. Jezus umarł na krzyżu 2000 lat temu. Nadal skazujemy Jezusa na cierpienia gdy krzywdzimy innych ludzi i gdy czynimy zło.

Tekst do przeczytania w katechizmie str. 90.

06.04.2020

Temat: Wielkanoc

1. Każdego roku w uroczystość Wielkanocy przeżywamy zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa oraz wyznajemy z wiarą, że i my zmartwychwstaniemy.

2. Znakiem obecności zmartwychwstałego Pana Jezusa wśród nas jest świeca zwana paschałem.

Zadanie: Narysuj  Paschał  (patrz katechizm str.95)

Tekst do przeczytania w katechizmie str. 94.

Życzenia świąteczne: Wszelkich łask Bożych dla Was kochane dzieci i Waszych rodzin. Ks. Jan

Zadania na czwartek 26.03.2020

Kochane dzieci! Bardzo dziękuję Wam za mobilizację i zdyscyplinowanie w ostatnich dniach. Dostaję informacje od Waszych rodziców, że pilnie pracujecie i angażujecie się w codzienne obowiązki. Dziękuję za zdjęcia, które od Was dostaję! Robicie piękne rysunki! Niektórzy z Was przysyłają też zdjęcia i filmiki wykonane podczas odrabiania zadań!!! Brawo moi wzorowi uczniowie! Tęsknię już za Wami i mam nadzieję, że kwarantanna szybko minie i będę mogła wkrótce Was uściskać! Pracujcie wytrwale i wysyłajcie do mnie relacje z waszych postępów! Wysłałam do rodziców informacje na skrzynkę mailową. Poproście rodziców, by je przeczytali.

Język polski

Przeczytajcie głośno pary wyrazów z wyrazem „fotografia” z podręcznika s.64. Już zauważyliście, że będziemy dzisiaj mówić o położeniu przedmiotów w przestrzeni. Zrób podobne ćwiczenie ustnie z wybranym przez siebie przedmiotem. Może to być coś, co masz w swoim pokoju. Zrób tę zabawę z domownikami. Zapisz w zeszycie : Lekcja – Gdzie jest książka? Pod tematem wykonaj pisemnie ćw. 5 s.65 z podręcznika. Teraz zrób zadanie 5 s. 59 z ćwiczeń. Myślę, że już dobrze radzisz sobie z wyrazami określającymi położenia przedmiotów w przestrzeni. Te wyrazy to przyimki. Są niesamodzielne, takie trochę dzidziusie 🙂 Muszą połączyć się z rzeczownikiem. Jak dziecko z mamą lub tatą. 🙂 Wykonaj zadanie 6 s.59 z ćwiczeń. Na koniec zabaw się z kimś z domowników wg instrukcji z ćw.7 s.59. Wyślijcie mi proszę zdjęcia swoich pomysłów zapisanych na kartkach. Dobrej zabawy!

Zadanie muzyczno – ruchowe.

Obejrzyj filmik i dołącz do dzieci na ekranie. https://www.youtube.com/watch?v=oUYSYLC1UIA Szkoda,że nie mogę być teraz w Wami. Zaangażujcie domowników! Dobrej zabawy

Matematyka

Liczymy dni pór roku. Zapisz w zeszycie: Lekcje – Ile to dni? Wykonaj pod tematem zadanie 4 s.39 z podręcznika. Najpierw dodaj liczbę dni, a potem wpisz odpowiedź. Zrób ustnie ćwiczenie 5. s.39 podręcznik. Zrób ćw. 2, 3 s 31 (ćwiczenia). Poćwicz dodawanie i odejmowanie ćw. 2,3, 4 s.30 – ćwiczenia.

Zadania na środę 25.03.2020

Język polski

Kochane dzieci! Żegnamy już naszych czworonożnych pupili. Niektórzy z Was przysłali mi zdjęcia rysunków swoich domowych zwierzątek. Są piękne! Bardzo za nie dziękuję. Jeśli ktoś jeszcze miałby ochotę wysłać, to zapraszam! Dzisiaj zaczynamy cykl lekcji o kobietach świata. Będzie naprawdę ciekawie. Przeczytaj tekst na s.64-65 z podręcznika. Odszukaj na mapie w atlasie lub w internecie kraje, z których pochodzą bohaterki czytanki. Przyjrzyj się ilustracjom i znajdź cechy, którymi różnią się kobiety z fotografii. Podziel się spostrzeżeniami z domownikami. Wykonaj ustnie ćw. 1 s.58. Zapisz w zeszycie Lekcja- Kobiety świata. Wykonaj ćw. 2 s.58, zdania z”kropki” zapisz w zeszycie pod tematem. Zrób ćw. 3 i 4 s.58. Narysuj portret kobiety z wybranego przez siebie kraju. Uwzględnij cechy wyglądu oraz stroju. Bardzo jestem ciekawa kogo wybierzesz. Wyślij zdjęcie portretu jeśli masz ochotę!

Matematyka

Poznajemy daty rozpoczęcia pór roku. Znajdź w domu aktualny kalendarz. Odpowiedz na pytania z ćw. 1 s.38 z podręcznika. Zapisz w zeszycie Lekcja- Pory roku. Pod tematem zapisz rozwiązania zagadek ćw. 2 s. 38 (podręcznik). Przy każdej nazwie pory roku zapisz datę jej rozpoczęcia. Jeśli nie pamiętasz zerknij do kalendarza. Zapisz odpowiedzi do pytań z ćwiczenia 3 s. 38 (podręcznik) pełnym zdaniem w zeszycie. Zrób ćw. 1 s. 31 (ćwiczenia)

Zadania dodatkowe : https://www.matzoo.pl/klasa2/miesiace_63_342

Zadania na wtorek 24.03.2020

Język polski

Jesteśmy wciąż w świecie zwierząt 🙂 Przeczytaj tekst inscenizacji s.62-63. Jeśli domownicy będą mieli czas i ochotę, to przeczytajcie tekst z podziałem na role, z właściwa intonacją. Możecie wykonać maski zwierzątek i zrobić w domu przedstawienia. Obejrzyj filmik o pracy weterynarza : https://www.youtube.com/watch?v=hm3egltFq18 . Zastanów się jak należy zadbać o zwierzęta domowe. Wykonaj ćw. 1. 56 . Zapisz w zeszycie: Lekcja – Opiekuję się zwierzątkami. Pod tematem zapisz wyrazy z ćw. 2 s.56 z podziałem na sylaby. Wykonaj ćw.3 s.56. Wyjaśnij domownikom co znaczy to powiedzenie. Uzupełnij krzyżówkę z ćw. 4 s.57. Utwórz rodzinę wyrazu zwierzęta – ćw.5 s.57. Pamiętaj, że wyrazy z jednej rodziny zawierają wspólną cząstkę. Napisz w zeszycie 3 zdania jak opiekujesz się swoim pupilem. Podkreśl czasowniki w zdaniach. Jeśli masz ochotę zrób rysunek i prześlij mi zdjęcie. Baw się dobrze!

Matematyka

Zacznij od zapisu w zeszycie: Lekcja – Zadania rozmaite. Wykonaj pod tematem działania z ćw. 1,2, 4.s. 37( podręcznik). Wykonaj ustnie ćw.3. s.37 (podręcznik). Wykonaj ćw.1 s.30 (ćwiczenia).

Zadania dodatkowe : https://www.matzoo.pl/klasa2/dodawanie-z-rozpisywaniem-w-zakresie-20_7_317

Język angielski

Nazywaj dziś po angielsku produkty w kuchni(te, które potrafisz). Będziemy przypominać sobie poznane już słówka o jedzeniu i piciu. Mam nadzieję, że Napiszcie Lesson, a pod tematem: I like apples. I don’t like bananas oraz słówka: bread-chleb, cake-tort, cheese-ser, chicken-kurczak, eggs-jajka, meat-mięso, milk-mleko, pears-gruszki, sandwiches-kanapki, water-woda. Możecie kilka razy skorzystać z ćwiczenia w Quizlet(link na ostatniej lekcji).

Zadania na poniedziałek 23.03.2020

Język angielski

Będziemy poznawać temat: Jedzenie i picie. Na początek proponuję piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk. Zobaczcie jakie słówka występują w nowym rozdziale: https://quizlet.com/pl/384886118/new-english-adventure-2-unit-6-food-flash-cards/ Napiszcie w zeszycie Lesson i narysujcie obrazki ze str. 44 w podręczniku.

Język polski

Przeczytaj tekst z podręcznika na s.60-61 pt. „Kudłacz” . Odpowiedz domownikom na pytania umieszczone pod tekstem. Zapisz w zeszycie : Lekcja- W schronisku. Wymyśl imię dla pieska z opowiadania i zapisz pod tematem. Teraz wymyśl 5 przymiotników, które charakteryzują pieska, dopisz do imienia w zeszycie. Przymiotnik odpowiada na pytania: jaki?, jaka?, jakie?. Wykonaj ćwiczenia 1,2 s 54. oraz 3,4,5 s.55. Pamiętasz co to są zgrubienia i zdrobnienia? Należą do tej samej rodziny wyrazów. Zdrobnienia – nazywają rzeczy małe, bliskie sercu, młode,o których myślimy czule. Zgrubienia podkreślają wielkość, negatywny stosunek, pogardę, niechęć. Napisz w zeszycie zdrobnienia i zgrubienia do wyrazu „nos”, „palec”. Czy od Twojego imienia można stworzyć zgrubienia i zdrobnienia? Dobrej zabawy!

Matematyka

Otwórz podręcznik na stronie 36. Przyjrzyj się figurom z ćwiczenia 4. Ustal cechy wspólne dla tych figur. Zapisz w zeszycie :Lekcja – Czworokąty. Przepisz uzupełnione zdania z ćw.4 (kropka s.36) pod tematem. Narysuj w zeszycie prostokąt. Wykonaj ustnie ćw.5. s.36. Poszukaj w domu przedmiotów w kształcie prostokąta. Wykonaj ustnie ćw. 7 s.36 (podręcznik)

Zadania dodatkowe: https://www.matzoo.pl/klasa2/polozenie_63_325

Zadania na piątek (20.03.2020)

Kochani, pamiętajmy o podaniu imienia i nazwiska po przeczytaniu zadań na każdy dzień! Rubryki znajdziecie na końcu tej strony!!! Pozdrawiam wszystkich serdecznie. Wychowawczyni

Język polski

Każdy jest inny. Dzisiejsze zajęcia będą o pieskach:)) Obejrzyj filmik o najbardziej inteligentnych rasach psów. Znajdziesz kopiując link https://youtu.be/G1qrZzwDG9o. Przeczytaj wiersz „O piesku, co wszystko miał na opak” s. 58 podręcznik. Pomyśl, co w Tobie jest wyjątkowe, piękne i co odróżnia Cię od innych? Zapisz w zeszycie Lekcja- Każdy jest inny. Pod tematem zapisz 5 cech ( przymiotników), które Ciebie charakteryzują. Wykonaj ćwiczenia 1,2,3 s.52 oraz ćw. 4,5 s 53. A teraz weź swojego pieska i pójdź z nim na długi spacer! Jeśli nie masz pieska, to idź pobiegać z wymyślonym czworonogiem na podwórko!!! Dobrej zabawy! 🙂

Matematyka

Poznajemy cechy prostokątów. Wytnij z papieru kolorowego kilka figur podobnych do tych z ćwiczenia 1 s.35 podręcznik. Zapisz w zeszycie : Lekcja- Prostokąty. Przyklej wycięte figury i zaznacz kilka różnych kątów tych figur. Poszukaj gdzie są kąty proste ( umieść róg linijki w tych kątach, jeśli pasuje idealnie, to będzie kąt prosty ) Jeśli będziesz mieć ochotę wykonaj ćw. 2 i 3 s.35 podręcznik. Wykonaj zadania z ćwiczeń s. 29 , 1,2,3. Baw się dobrze!

Zadania dodatkowe

Jeśli będziesz się nudzić w sobotę, to zrób zadania z programowania – ćwiczenia do j. polskiego s. 46-47. Powodzenia!

Zadania na czwartek (19.03.2020)

Język polski

W schronisku. Obejrzyj film o wolontariacie: https://youtu.be/QQ6FCEpXBtA Opowiedz domownikom, kto to jest wolontariusz. Przeczytaj teksty z podręcznika na s.56-57. Napisz w zeszycie : Lekcja- Wolontariat. Pod tematem wykonaj ćw.2 s.50. Wykonaj w ćwiczeniach zadania 1, 3 s.50 oraz 4, 5 s.51.

Matematyka

Odejmujemy liczby jednocyfrowe od liczb dwucyfrowych. Wykonaj w pamięci ćw.1 s.34. z podręcznika. Zapisz w zeszycie : Lekcja- Odejmujemy w zakresie 100. Przepisz przykład Kuby z zadania 2 s.34 pod tematem. Wykonaj tym sposobem ćw.3 s.34. Zrób grafy i oblicz ćw.4 s. 34 w zeszycie. Oblicz za pomocą grafu ćw.5. s. 34. Jeśli już dobrze znasz ten sposób odejmowania, wykonaj wszystkie zadania z ćwiczeń na s.28. Powodzenia!

Muzyka

Przeczytaj wiadomości ze s.111 w podręczniku. Powtórz nazwy nut: cała nuta, półnuta, ćwierćnuta, ósemka. Wykonaj zadanie 1, 2 z ćwiczeń s.92.

Ed.informatyczna

W edytorze grafiki- PAINT wykonaj ilustrację przedstawiającą Marzannę- symbol odchodzącej zimy. Wykorzystaj poznane narzędzia i edytor kolorów. Pracę zapisz na pulpicie swojego komputera. Zapisz jako – pulpit- nawa pliku- Marzanna. Miłej pracy!!!

Zadania na środę (18.03.2020)

Język polski

Człowiek i zwierzęta. Pobaw się z rodzeństwem lub rodzicami w zadawanie zagadek. Wybierz zdjęcie (ilustrację z książki, gazety itp.) zwierzęcia domowego. Opisz ustnie zwierzątko w pięciu zdaniach używając zwrotów typu: Jestem ssakiem. Mieszkam w domu lub w budzie. itp. Nie wypowiadaj nazwy zwierzątka! Kto pierwszy z domowników odgadnie nazwę, losuje kolejne zdjęcie i zadaje zagadkę. Porozmawiajcie o ilustracjach z podręcznika na s.54-55. Przeczytaj głośno tekst. Pooglądaj filmik o hipoterapii https://youtu.be/JQ1HIBbTKU8 . Dowiedz się co to jest dogoterapia. Wykonaj ćwiczenia s.48-49. Napisz w zeszycie: Lekcja- Człowiek i zwierzęta. Pod tematem napisz: Kotek śpi. Rozwiń to zdanie wg wzoru z ćwiczeń ( ćw.2 s.48).

Matematyka

Odejmujemy liczby jednocyfrowe od liczb dwucyfrowych metodą odliczania. Zapisz w zeszycie : Lekcja – Odejmujemy liczby w zakresie 100. Wykonaj pod tematem ćw.2 s.33 z podręcznika metodą odliczania na palcach. Wykonaj ustnie (opowiedz rodzicom) ćw.3, 4, 5 z podręcznika. Zrób w ćwiczeniach zadania 1,2,3,4 s.27. Powtarzaj codziennie tabliczkę mnożenia i dzielenia do 50. Powodzenia!

Zadania na wtorek (17.03.2020)

Język polski

Powtarzamy materiał. Przeczytaj fragment wiersza „Paweł i Gaweł” A.Fredro s.44 – ćwiczenia. Jeśli uda Ci się zdobyć cały wiersz, to przeczytaj go głośno rodzicom. Możecie podzielić się na role i zrobić domową inscenizację. Życzę dobrej zabawy! Wykonaj ćwiczenia 1(z kropką) ze s.44, ćw. 2 s.45. W zeszycie napisz ogłoszenie o wynajmie mieszkania, pomogą Ci wyrazy umieszczone w ramce ćw. 3 s.45. Pamiętaj o zasadach pisania ogłoszenia! Na koniec sprawdź czy potrafisz właściwie korzystać z internetu, wykonaj ćwiczenie 4 s. 45.

Matematyka

Dodajemy liczby jednocyfrowe do liczb dwucyfrowych. Wykonaj w pamięci ćw. 1 s.32 z podręcznika. Zapisz w zeszycie: Lekcja – Dodajemy w zakresie 100. Zapisz przykład z podręcznika: 36+6= 30 + 6 + 6= 30 +12 = 42. Wykonaj w zeszycie przykłady z ćw.3 s.32 z podręcznika sposobem Romka. Wykonaj również zadanie 4 i 5 s.32. Jeśli już dobrze radzisz sobie z tego typu dodawaniem, wykonaj samodzielnie zadania z ćwiczeń s.26 ( ćw. 1, 2, 3). Powodzenia!

Zadania na poniedziałek(16. 03. 2020)

Język angielski

Narysuj w zeszycie zwierzątka i podpisz: skrzydło- wing, dziób- beak, ogon- tail, płetwa- fin, szyja- neck. Wykonaj w ćwiczeniach zadania 13 i 14 na stronie 40.

Język polski

Przeczytaj tekst „Człowiek i zwierzęta” s.104 – podręcznik ; Wykonaj ćwiczenie 4 i 5 s. 43 – ćwiczenia( łącznie z kropkami !); Opisz w zeszycie swoje zwierzątko, zachowaj zasady prawidłowego opisu.

Matematyka

Wykonaj zadanie 4 i 5 (za pomocą grafów i działania) s. 31 z podręcznika w zeszycie; Oblicz ćw. 1,2, 3 s.25 – ćwiczenia.

Język angielski(zadania na 17. 03. 2020)

Zachęcam do powtarzania słówek w aplikacji Quizlet. Wykonajcie w ćwiczeniach str. 41 i 75.