Zespół Szkolno-Przedszkolny w Łosiu
Szkoła Podstawowa, Przedszkole w Łosiu

Klasa V

Napisany 26-03-2020 15:12:00

Drodzy Uczniowie!

Po przeczytaniu zadań na dany dzień, prześlijcie nam swoje imię i nazwisko. Dziękujemy.

JĘZYK POLSKI

Drodzy Uczniowie!

8 kwietnia- Temat: Sposób na nudę. Przeczytaliście lekturę („Opowieści z Narnii”), więc doskonale wiecie, że dzieciaki przebywały na wsi, ponieważ trwała wojna, a w Londynie było niebezpiecznie. Bohaterowie mieli dużo czasu, ale wiele ograniczeń. Zaproponuj Zuzannie, Łucji, Edmundowi i Piotrowi ciekawe formy spędzenia wolnego czasu. Nie zapominajcie, że jest to rok 1940. Co wówczas dzieci mogły robić? Swoje propozycje zapisz w zeszycie. Dodatkowo proszę zalogować się na stronie WSiPnet i wykonać zadanie. Jeżeli Wy dysponujecie wolnym czasem 🙂 i chcecie go ciekawie zagospodarować, proszę zaglądnąć na stronę GOK w Ropie i wziąć udział w konkursie. Tylko dla chętnych.   https://www.facebook.com/gokropa/photos/pcb.1348465528697349/1348463642030871/?type=3&theater

7 kwietnia- Temat lekcji: Aslan- dobry duch w lwiej skórze. Bardzo proszę o uzupełnienie notatki, która znajduje się w poniższym linku. Pracujcie powoli, z rozwagą i samodzielnie. Zastanówcie się szczególnie nad ostatnim poleceniem. Przypominam, że pracujemy w zeszycie przedmiotowym. Jeżeli macie wątpliwości, proszę skontaktować się ze mną za pomocą aplikacji messenger.   https://cdn.splosie.pl/file/splosie/2020/04/Aslan-dobry-duch-1.docx

6 kwietnia- Temat lekcji: Dlaczego w Narnii nie było Bożego Narodzenia? Bardzo proszę uzupełnić notatkę według wzoru, który znajduje się w linku poniżej. Przypominam, aby wszystkie notatki zapisywać pięknie w zeszycie przedmiotowym. Dbajcie o estetykę pisma, poprawność ortograficzną i czytelność zapisu. To ważne!  Przypominam o notatce z poprzedniej lekcji, nie wszyscy uczniowie przesłali swoją pracę. https://cdn.splosie.pl/file/splosie/2020/04/notatka-opowiesci-z-narnii.docx

3 kwietnia- Temat lekcji: Na kolacji u państwa Bobrów. Proszę o opracowanie fragmentu powieści znajdującego się na e-podręcznikach. Swoje odpowiedzi zapisz w zeszycie przedmiotowym, następnie prześlij je na moją skrzynkę pocztową. Pomiń zadania 9 i 11. Pracuj spokojnie, powoli i samodzielnie, polecenia przeczytaj ze zrozumieniem. Jeżeli będziecie mieć problem, skontaktujcie się ze mną. https://epodreczniki.pl/a/na-kolacji-u-panstwa-bobrow/D1HCrNNdt

1 kwietnia- Temat: O świecie przedstawionym w powieści C. S. Lewisa.  Pracuj samodzielnie, na miarę swoich możliwości. Wieczorem zamieszczę link z wszystkimi odpowiedziami. Sprawdź siebie! Sporządź notatkę według wzoru. https://cdn.splosie.pl/file/splosie/2020/04/Narnia-swiat-przedstawiony-1.docx

31 marca- Temat; Czy uważnie przeczytaliśmy lekturę „Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa”? Sporządź notatkę według wzoru: https://cdn.splosie.pl/file/splosie/2020/03/opowiesci-z-narnii.docx

30 marca- Temat. Podaję przepis. Gotować każdy może. Proszę wykonać polecenia, które znajdują się w poniższym linku. (Ostatnie zadanie pomiń, prezentacja nie jest konieczna) Poza tym zaczynamy omawiać lekturę, mam nadzieję, że przeczytaliście. 

https://epodreczniki.pl/a/gotowac-kazdy-moze/DQDsrIBeg

27 marca- Temat: Podaję przepis. Omlet na słodko. Proszę wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń s. 19,20 zad. 32-35, następnie SAMODZIELNIE wykonać jeden z podanych przepisów. Smacznego. Zdjęcia swojej pracy kulinarnej możesz przesłać na e-maila.

26 marca- Powtarzamy wiadomości z zakresu ortografii.. Temat: Hrabia i chińska herbata, czyli h i ch. Zapraszam na zdalną lekcję, kliknij w poniższy link. https://epodreczniki.pl/a/hrabia-i-chinska-herbata-czyli-o-ch-i-h/DT1kzOIFR

   Przypominam o czytaniu lektury „Opowieści z Narnii”

25 marca- Tematem dzisiejszej lekcji będzie „Telewizja”; czym warto kierować się przy wyborze programów telewizyjnych, jaką mamy aktualnie ofertę i co polecacie do oglądnięcia. W zeszycie ćwiczeń wykonaj polecenia 47-54 s.106, natomiast w zeszycie do języka polskiego napisz, jaki program/film warto zobaczyć i dlaczego?

WYCHOWANIE FIZYCZNE – CHŁOPCY

Kontakt z nauczycielem: [email protected]

Witam na zajęciach w dniu 8 kwietnia 2020

Temat : Gry i zabawy ruchowe z elementami piłki ręcznej.

  1. Wykonajcie dowolną krótką rozgrzewkę w oparciu o przykłady z poprzednich lekcji.
  2. Wybierzcie równą, twardą powierzchnię przed domem i spróbujcie zmierzyć się z poleceniami. Materiał na filmie poniżej. Pamiętajcie o zasadach zachowania bezpieczeństwa. Jeśli macie z kim możecie następnie zamienić ćwiczenia w formę zabaw z rywalizacją na czas. Powodzenia.

2. Ponieważ to nasze ostatnie zajęcia przed świętami mały dodatek. Jeśli otrzymacie zgodę rodziców proponuję Wam również zajęcia przed domem z użyciem roweru.

3. Zanim przystąpicie do właściwej części poleceń zadbajcie o:

sprawny rower (działające hamulce, powietrze w oponach),

-ubranie kasku,

-wybranie bezpiecznego otoczenia przy domu,

uzyskajcie zgodę rodziców na tą część zajęć.

4. Przebieg rowerowej części w materiale filmowym poniżej. Udanych i bezpiecznych zajęć!

Witam na zajęciach w dniu 7 kwietnia 2020

Temat: Organizacja aktywnych form spędzania wolnego czasu.

Dziś proponuję wykorzystanie waszych domów i przestrzeni pokoju do ćwiczeń fizycznych. Zapoznajcie się z materiałem instruktażowym i spróbujcie wykonać zaprezentowane ćwiczenia. Ciekawostką jest fakt, iż przygotowali je znani sportowcy. Pamiętajcie o zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Materiał poniżej. Udanych zajęć!

Witam na zajęciach w dniu 6 kwietnia 2020

Temat: Organizacja aktywnych form spędzania wolnego czasu.

Dziś proponuję wykorzystanie waszych przydomowych działek oraz rosnących tam drzew do ćwiczeń fizycznych. Zapoznajcie się z materiałem instruktażowym i spróbujcie wykonać zaprezentowane ćwiczenia. Pamiętajcie o odpowiednim ubiorze oraz zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Materiał poniżej. Udanych zajęć!

Witam na zajęciach w dniu 3 kwietnia 2020

Temat : Gry i zabawy ruchowe z elementami piłki ręcznej.

  1. Rozpoczynamy od rozgrzewki, którą już znacie, ale dobrze jej elementy sobie utrwalić. Najlepiej po przypomnieniu sobie jej elementów wykonać ćwiczenia przed domem. Pamiętajcie o zasadach odpowiedniego ubrania się i bezpieczeństwa. Materiał poniżej.

2. Przechodzimy do części właściwej. Dziś proponuje zabawy rzutne, które możecie wykonać przy pomocy dowolnej piłki, także tej, której instrukcje zrobienia mieliście na moim materiale filmowym. Pamiętajcie o odpowiednim ubraniu się oraz zasadach zachowania bezpieczeństwa. Jeśli macie z kim możecie zamienić zabawy rzutne w rywalizację na skuteczność trafień. Zapraszam więc do zajęć. Plik instruktażowy poniżej.

3. Na koniec przypominam o przesłaniu karty sportowca.

Witam na zajęciach w dniu 1 kwietnia 2020

Temat : Gry i zabawy ruchowe z elementami piłki ręcznej.

  1. Rozpoczynamy od rozgrzewki, którą już znacie, ale dobrze jej elementy sobie utrwalić. Najlepiej po przypomnieniu sobie jej elementów wykonać ćwiczenia przed domem. Pamiętajcie o odpowiednim ubraniu się oraz zasadach zachowania bezpieczeństwa. Jeśli macie z kim możecie następnie zamienić ćwiczenia w formę zabaw z rywalizacją na przykład na czas. Plik poniżej. Powodzenia.

2. Jesteśmy po rozgrzewce . Do kolejnej części zajęć będziecie potrzebować piłkę ręczną. Wiem, że raczej takiej nie posiadacie. Użyjcie więc dowolnej piłki. Możecie wykorzystać tą, którą poleciłem wam wykonać.

3. Wybierzcie równą, twardą powierzchnię przed domem i spróbujcie zmierzyć się z poleceniami. Materiał na filmie poniżej. Pamiętajcie o zasadach zachowania bezpieczeństwa. Jeśli macie z kim możecie następnie zamienić ćwiczenia w formę zabaw z rywalizacją na przykład na czas. Powodzenia.

Witam na zajęciach w dniu 30 marca – 31marca 2020

Temat : Gry i zabawy ruchowe z elementami piłki nożnej.

  1. Ze względu na dzisiejsze warunki pogodowe rozgrzewkę biegową możecie wykonać również w domu(krótki bieg w miejscu). Można też odpowiednio ubrać się i lekki trucht wykonać na przydomowej działce. Pozostałe ćwiczenia bez problemu można wykonać w domu przed ekranem monitora. Mateiał do ćwiczeń tej części lekcji poniżej.

2. W drugiej części zajęć prponuję:

a. wykonanie prostej piłki do ćwiczeń fizycznych,

b. wykonanie zaleconego ćwiczenia według filmu instruktażowego

( umieszczonego poniżej)

3. Zachęcam do bicia rekordu w podbiciach tej piłki.

4. Pamiętajcie o zachowaniu zasad bezpieczeństwa jeśli wykonywalibyście to ćwiczenie w warunkach domowych. W takim przypadku zapytajcie rodziców o zgodę. Oczywiście najbezpieczniej wykonać to ćwiczenie na zewnątrz.

5. Czekam na ewentualne informacje od Was o pobitych rekordach..zdjęciach pod adresem [email protected]

Materiał instruktażowy na dziś i jutro. Pozdrawiam – bezpiecznych zajęć

Witam na zajęciach w dniu 27 marca 2020

UWAGA ! Poniżej przesyłam kartę sportowca jako kalendarz waszej aktywności. Wypełnioną prześlijcie 3 kwietnia 2020 na adres [email protected]

Temat: Organizacja aktywnych form spędzania wolnego czasu.

Na początek proponuję rozgrzewkę. Dobrze ją wykonać zgodnie z instrukcją podaną na filmiku, który dla Was przygotowałem. Ćwiczenia można też wykonać w domu. Zachęcam jednak do aktywności na świeżym powietrzu.

  1. Zapoznaj się z materiałem instruktażowym i wykonaj przedstawione tam ćwiczenia. Na poczętek możesz przećwiczyć je w domu przed monitorem. Potem powtórz je na zewnątrz.

2. Rozgrzewka już za nami. Zapraszam więc do ćwiczeń przy muzyce.

3. Na koniec pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu. Najlepsza woda naturalna. Do następnych zajęć!

MUZYKA

Poniedziałek 06.04.2020 r.

Temat zajęć: Młodość Fryderyka Chopina. Przeczytaj tekst o dzieciństwie i wczesnej młodości Fryderyka Chopina na s. 98-104 z podręcznika. Znajdziesz tu dużo ciekawostek i zdjęć, które warto obejrzeć. Jak myślisz czym różni się „mazurek” od „mazura”? Które z tych utworów komponował Fryderyk Chopin? Dlaczego nadał taką nazwę niektórym swoim kompozycjom? Posłuchaj utworów F. Chopina. Przeczytaj tekst piosenki „Gdy Chopin grał” na s.98-99. Posłuchaj melodii i zaśpiewaj.

„Gdy Chopin grał” – śpiew
„Gdy Chopin grał” – akompaniament
Mazurek D-dur
Koncert e-moll

poniedziałek 30.03.2020 r. Witajcie kochani piątoklasiści!
Rozpoczynamy lekcję muzyki. Temat zajęć : Na wielu strunach- instrumenty strunowe. Przeczytaj proszę tekst na s.85-91 z podręcznika. Znajdziesz tu wiele ciekawostek o instrumentach strunowych oraz zdjęcia tych instrumentów. Posłuchaj brzmienia niektórych z nich.

Banjo
Harfa
Mandolina
Lutnia

Teraz otwórz podręcznik na s.84. Przeczytaj tekst piosenki „Instrumenty strunowe”. Wysłuchaj nagrania i zaśpiewaj piosenkę z linią melodyczną.

Piosenka „Instrumenty strunowe”

Na koniec przeczytaj z podręcznika o pracy lutnika s.92-93. Dowiesz się jak wykonać skrzypce. Może zainteresuje Cię ten zawód 🙂 Życzę dobrej zabawy.

HISTORIA

Kontakt poczty elektronicznej dla uczniów i rodziców: [email protected]

Historia – witam na zajęciach 7 kwietnia 2020

  1. Proszę wpisać temat lekcji do zeszytu.

Temat: Lekcja powtórzeniowa z działu V ,,Społeczeństwo, kultura, władza  średniowiecza”.

W oparciu o materiał tego działu strony 120-148 proszę wypełnić tabelkę z karty pracy poniżej. Zadanie polega na podaniu nazw ważniejszych wydarzeń(kiedy znasz datę) ważniejszych dat(kiedy znasz wydarzenie) oraz zapisania swoimi słowami lub ze słowniczka w podręczniku pięciu pojęć: wasal, inwestytura, patrycjusz ,pospólstwo, gildia. Odszukanie odpowiedzi nie powinno być trudne, bo wszystkie są w podręczniku zapisane pogrubioną kursywą. Tego zadanie nie przesyłacie, ale powinnoono być w zeszycie przedmiotowym zapisane, albo wydrukowane w postaci wypełnionej kary pracy.

Przypominam jestem do pomocy na [email protected]

Historia – witam na zajęciach 2 kwietnia 2020

  1. Proszę wpisać temat lekcji do zeszytu oraz punkty – poniżej.

Temat: Wyprawy krzyżowe.

  1. Turcy seldżuccy
  2. Przyczyny wypraw krzyżowych.
  3. Synod w Clermont i pierwsza krucjata.
  4. Zakony rycerskie w Ziemi Świętej.
  5. Królestwo Jerozolimskie.
  6. Upadek państwa krzyżowców i haniebna krucjata.
  7. Następstwa wypraw krzyżowych.

2. Zapoznajcie się z prezentacją poniżej i spróbujcie słownie wykonać polecenia ostatniego slajdu. Nie wykonujecie więc pracy do zeszytu. Radzę jednak przyłożyć się do zadania, bo wiedzę tą wcześniej czy później będę od was egzekwował.

3. Pomocnym może okazać się również przeczytanie rozdziału 25 w podręczniku do historii dla klasy 5 (strony 145 – 148)

4. Dla pasjonatów historii polecam zapoznanie się z ciekawym materiałem dotyczącym tych zagadnień na stronie https://epodreczniki.pl/a/czas-krucjat/D1HqdmzoH

Historia – witam na zajęciach 31 marca 2020

  1. Proszę wpisać temat lekcji do zeszytu oraz punkty – poniżej.

TEMAT: Spór cesarstwa z papiestwem.

1. Upadek znaczenia papiestwa.

2. Reforma w Cluny.

3. Spór między Henrykiem IV a Grzegorzem VII.

4. Konkordat w Wormacji.

Kluczowe daty lekcji: 962, 1077, 1122

2. Zapoznaj się z prezentacją poniżej. Możesz też przeczytać materiał z podręcznika do historii w klasie V strony 142 – 144.

3. Wykonaj polecenia z karty pracy – poniżej.

Przypominam, iż jestem do dyspozycji pod adresem [email protected]

Historia – zadania na czwartek 26 marca 2020

Witam uczniów klasy 5. Dziś będziemy wędrować po średniowiecznym mieście.

Polecenia:

  1. Zapoznaj się z materiałem żródłowym – link poniżej.
  2. Wykonaj ćwiczenia z pliku.
  3. Zapisz odpowiedzi w zeszycie lub edytuj je na komputerze. W takim wypadku należy wypełniony plik wydrukować i umieścić w zeszycie przedmiotowym.

https://epodreczniki.pl/a/sredniowieczne-miasto/DETBDWILc

Historia – zadania na piątek 20 marca 2020

Witam uczniów klasy 5. Dziś będziemy wędrować po epoce średniowiecza.

Polecenia:

  1. Zapozanaj się z materiałem źródłowym-link poniżej.
  2. Wykonaj ćwiczenia z pliku.

https://epodreczniki.pl/a/ludzie-modlitwy—mnisi/DuY2MNVnp

HISTORIA – zadania na poniedziałek 16 marca 2020

Polecenia do wykonania: obejrzyj film-link poniżej.

Odpowiedz pisemnie w zeszycie przedmiotowym na poniższe pytania.

  1. Na jakie stany dzieliło się społeczeństwo średniowiecza?
  2. Kto mógł zostać rycerzem?
  3. Zapisz trzy z ośmiu cnót rycerskich. 
  4. Kiedy nastąpił zmierzch rycerstwa? Podaj wieki.
  5. Kogo w historii Polski nazywano ,,Rycerzem niemożliwego”?
  6. Czy ustępowanie miejsca starszym w tramwaju, autobusie, przepuszczanie kobiet przy wejściu do budynku to ,,zachowanie rycerskie”?

https://epodreczniki.pl/a/film/DAtvXWdg8

MATEMATYKA

Kontakt: poczta elektroniczna dla uczniów i rodziców: [email protected]

zadania na 08.04.2020

Witam. Temat dzisiejszej lekcji to:  Dzielenie pisemne liczb dziesiętnych. Obejrzyjcie uważnie film   https://pistacja.tv/film/mat00192-dzielenie-pisemne-liczb-dziesietnych?playlist=299 , przeanalizujcie  też przykład 2 i 3 z podręcznika str.182. Następnie w zeszycie przedmiotowym rozwiążcie zad. 1 b i c ze str. 183 w podręczniku. Uwaga! Wykonajcie dzielenie pisemne, jeżeli pojawi się  problem  wróćcie do filmu.  Wskazówka : w podpunkcie c macie podzielić 246 : 0,6 jeżeli rozszerzymy przez 10 to otrzymamy 2460 : 6. W liczbie 246 nie ma przecinka, ale zawsze możemy go sobie dopisać  i otrzymamy 246,00 a teraz możemy już przesunąć przecinek. Pozdrawiam Was i życzę spokojnych i radosnych Świąt Wielkanocnych.

zadania na 07.04.2020

Witam. Temat dzisiejszej lekcji to dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne. Obejrzyjcie uważnie film   https://pistacja.tv/film/mat00187-dzielenie-liczb-dziesietnych-przez-liczby-naturalne?playlist=299    i wykonajcie zad. 2 i 3 w zeszycie ćwiczeń str. 29 oraz zad.5 ze str. 183 w podręczniku w zeszycie przedmiotowym. Możecie też wykonać ćwiczenia interaktywne znajdujące się  w lekcji https://epodreczniki.pl/a/dzielenie-liczb-dziesietnych-przez-liczby-naturalne/DDtfN7Krx , szczególnie polecam Wam rozdział – „Pamięciowe dzielenie liczb dziesiętnych przez liczby naturalne”.

zadania na 03.04.2020

Witam  Was serdecznie. Dzisiaj nadal będziemy zajmować się mnożeniem liczb dziesiętnych. Przypomnijcie sobie jak mnożymy pisemnie liczby naturalne, robiąc  ćwiczenia interaktywne https://www.matzoo.pl/klasa5/mnozenie-pisemne-poziom-1_25_587   .

Obejrzyjcie uważnie film https://www.youtube.com/watch?v=wnU2rcWx5EY&feature=emb_rel_end  i rozwiążcie w zeszycie ćwiczeń zad. 2 ze str.27, a zeszycie przedmiotowym zad. 2 a,b ze str.179  w podręczniku.( pisemnie! na kalkulatorze możecie sprawdzić).

Uczniowie, którym wysłałam informację, że nie poradzili sobie z zadaniami z zeszłego tygodnia mogą sobie poćwiczyć zamianę ułamka zwykłego na dziesiętny  wykonując ćwiczenia

https://www.matzoo.pl/klasa5/zamiana-ulamkow-zwyklych-na-dziesietne_32_80 . Powodzenia

zadania na 02.04.2020

Witam klasę piątą. Zapiszcie temat dzisiejszej lekcji:  Mnożenie liczb dziesiętnych. Obejrzyjcie uważnie  film https://pistacja.tv/film/mat00185-pamieciowe-mnozenie-ulamkow-dziesietnych?playlist=299 . Rozwiążcie zad . 1 ze str. 179 w podręczniku w zeszycie przedmiotowym i zad.1  ze str.27 w zeszycie ćwiczeń. Możecie sobie poćwiczyć mnożenie liczb dziesiętnych korzystając z ćwiczeń interaktywnych https://www.matzoo.pl/klasa5/mnozenie-ulamkow-dziesietnych-przez-liczby_32_180 .Pozdrawiam.

zadania na 01.04.202 0

Witajcie. Mam nadzieje , że radzicie sobie już z dodawaniem i odejmowaniem ułamków dziesiętnych.

Temat dzisiejszej lekcji to: Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000…… .

Obejrzyjcie film https://www.youtube.com/watch?v=7_gFDt9VOeg  i wykonajcie zad. 1 a z zeszytu ćwiczeń str. 25.

Następnie obejrzyjcie film https://www.youtube.com/watch?v=3ERW0tfP1LU    i rozwiążcie zad. 1b z zeszytu ćwiczeń str. 25.

Myślę, że teraz bez problemu poradzicie sobie z zad.2 str. 25. Powodzenia.

Zdjęcia rozwiązań zadań w ćwiczeniach prześlijcie na adres [email protected]

zadania na 31.03.2020

Witam Was uczniowie. Przypominam o przesłaniu zadania z wtorku, dostałam tylko 13 prac. Dzisiaj będziemy ćwiczyć dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych, możecie skorzystać z ćwiczeń znajdujących się na https://www.matzoo.pl/klasa5/dodawanie-na-paragonie_32_512 i https://www.matzoo.pl/klasa5/odejmowanie-ulamkow-dziesietnych-2_32_184 lub https://szaloneliczby.pl/odejmowanie-ulamkow-dziesietnych-zadania-trudne/ . Następnie rozwiąż zadania 3 str. 22 i zad. 9 str.24 w ćwiczeniach. Powodzenia.

zadania na 27.03.2020

Witam i pozdrawiam uczniów klasy V. Mam nadzieję, że wszyscy  sobie poradzili z dodawaniem pisemnym. Dzisiaj przypomnimy sobie jak się odejmuje liczby dziesiętne, obejrzyjcie dalszą część filmu https://pistacja.tv/film/mat00142-dodawanie-i-odejmowanie-pisemne-ulamkow-dziesietnych?playlist=242.

  Następnie rozwiążcie zad. 3 z podręcznika str.172  oraz zad. 2 ze str. 21 w zeszycie ćwiczeń .

zadania na 26.03.2020

Witajcie. Dzisiaj przypomnimy sobie, jak się dodaje liczby dziesiętne. Aby przypomnieć sobie tą umiejętność możecie skorzystać z podręcznika str.171 (Sowa przypomina) oraz obejrzeć film https://pistacja.tv/film/mat00142-dodawanie-i-odejmowanie-pisemne-ulamkow-dziesietnych?playlist=242 (wystarczą 4 min. potem jest odejmowanie ). Następnie rozwiążcie w zeszycie przedmiotowym zad. 2 z podręcznika str. 172 , a w zeszycie ćwiczeń zad.1 ze str.21.

Uwaga! Wczoraj prosiłam Was o odesłanie rozwiązań zadań, nie chodzi o ćwiczenia interaktywne tylko o zestaw zadań (czarny znaczek z napisem pobierz pod wczorajszymi poleceniami). Powodzenia.

zadania na 25.03.2020

Witam uczniów klasy V. Dzisiaj nadal będziemy się zajmować ułamkami dziesiętnymi. Obejrzyjcie filmy znajdujące się pod adresem https://pistacja.tv/film/mat00128-zamiana-ulamkow-zwyklych-na-liczby-dziesietne?playlist=216 oraz https://pistacja.tv/film/mat00129-zapisywanie-liczb-dziesietnych-za-pomoca-ulamkow-zwyklych?playlist=216. Zachęcam Was do wykonania ćwiczeń interaktywnych  https://szaloneliczby.pl/zamiana-ulamkow-zwyklych-na-dziesietne/. Następnie rozwiążcie przykłady, które przesyłam wam w pliku i odeślijcie mi rozwiązania na adres [email protected]  . Macie na to czas do piątku. Jeżeli wolicie możecie rozwiązać przykłady w zeszycie i przesłać mi zdjęcie rozwiązań. Uwaga! Pliki są dwa, ale zawierają te same zadania.

 Ważne! W temacie maila zapiszcie imię, nazwisko, klasę i szkołę ( np. spłosie). Jeżeli macie jakieś pytania lub nie rozumiecie poleceń piszcie do mnie, postaram się jak najszybciej odpowiedzieć.

zadania na 23.03.2020

Witajcie. Drodzy uczniowie obejrzyjcie filmy znajdujące się na pod adresami  https://pistacja.tv/film/mat00130-zaznaczanie-liczb-dziesietnych-na-osi-liczbowej?playlist=216 oraz https://pistacja.tv/film/mat00131-odczytywanie-liczb-dziesietnych-zaznaczonych-na-osi-liczbowej?playlist=216 ,  a następnie rozwiążcie zad. 6 ze str.19 w zeszycie ćwiczeń i zad. 5 ze str. 168 w podręczniku w zeszycie przedmiotowym.

Zachęcam Was do rozwiązywania ćwiczeń interaktywnych ze strony https://epodreczniki.pl/a/porownywanie-liczb-dziesietnych/DkRgZM3GM .

zdania na 20.03.2020

Drodzy uczniowie wczoraj przypomnieliście sobie wiadomości dotyczące ułamków dziesiętnych, w celu ich utrwalenia rozwiążcie ćwiczenia 1-5 ze str. 18 i 19 w zeszycie ćwiczeń.

Zachęcam Was do wykonywania ćwiczeń interaktywnych ze strony https://epodreczniki.pl/a/zapisywanie-wyrazen-dwumianowanych-w-postaci-liczb-dziesietnych/D17OmdYVJ. Proszę, żebyście teraz postarali się rozwiązać ćwiczenia 7-16, które dotyczą zapisywania jednostek w postaci ułamków dziesiętnych. Pamiętajcie by zawsze sprawdzić czy wykonaliście ćwiczenie poprawnie. Powodzenia.

zadania na 18.03.2020

Drodzy uczniowie przypomnijcie sobie wiadomości dotyczące ułamków dziesiętnych korzystając z podręcznika ( Sowa przypomina) str.  167 i strony internetowej   https://epodreczniki.pl/a/zapisywanie-wyrazen-dwumianowanych-w-postaci-liczb-dziesietnych/D17OmdYVJ ,  gdzie znajdziecie filmy i ćwiczenia interaktywne. Następnie w zeszytach przedmiotowych wykonajcie zadanie 2, 3 i 4a ze strony 168.

zadania na 17.03.2020

Witam uczniów klasy V

Dzisiaj będzie sprawdzian z wiadomości dotyczących trójkątów.

Znajduje się on pod tym adresem https://szaloneliczby.pl/trojkaty-sprawdzian-klasa-5/

Jeżeli popełnicie błędy należy je poprawić. Proszę o zapisanie w zeszycie przedmiotowym rozwiązania zadania 8 wraz z odpowiedzią.

zadania na 16.03.2020

Witam uczniów klasy V

Rozwiąż w zeszycie przedmiotowym zadania nr 5,6 i 7 z podręcznika str.164.

BIOLOGIA 16 marca 2020r

Bardzo proszę o przeczytanie tematu ,,Budowa i różnorodność grzybów. Porosty” s.81-87, zapisanie tematu w zeszycie i wykonanie zad.1-4 s.87 (pisemnie). Proszę też o wypełnienie ćwiczeń do tego tematu.

23.03.2020r. Drodzy uczniowie dzisiaj proszę o przeczytanie podsumowania s.88-89 oraz wykonanie ćwiczeń do tego tematu. Zachęcam do skorzystania ze strony epodręczniki.pl Po wejściu na stronę należy wybrać w zakładce biologia i odszukać tematy: bakterie, protisty, grzyby.

26.03.2020r. Temat na dzisiaj : Tkanki roślinne . Proszę o przeczytanie tekstu i pisemne wykonanie zad.1 i 2 oraz wypełnienie ćwiczeń do tego tematu. Zachęcam do obejrzenia filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=mjuaVkU_X3M

30.03.2020r. Temat na dzisiaj: Korzeń- organ podziemny rośliny. Proszę o przeczytanie tekstu s.98-101, zapisanie tematu i wypełnienie ćwiczeń. Do zeszytu proszę przerysować korzeń i podpisać strefy oraz odpowiedzieć na pytanie 1 s.101. https://www.youtube.com/watch?v=Yzaa8wMLRRY

6.04.2020r. Temat: Pęd. Budowa i funkcje łodygi. Proszę przepisać temat i wypełnić ćwiczenia .Do zeszytu odpowiedzcie na pyt. 1 i 2 s.105

Język angielski (zadania na 17.03.2020)

Subject: I played football 3 days ago.

Pracujemy nad czasem przeszłym Past Simple. Przypominamy sobie czasowniki regularne z końcówką -ed. Poznajemy wyrażenie: 3 days ago- 3 dni temu. Wykonajcie w zeszycie pod tematem lekcji ćw. 8 str.83 podręcznik oraz ćw. 9(wymyślcie swoje własne zdania). W ćwiczeniach wykonajcie stronę 51. Zachęcam do korzystania z aplikacji Quizlet.

Zapraszam do zarejestrowania się na Quizlet i dołączenia do klasy 5. Poniżej link do zestawu: https://quizlet.com/join/Tmt3JZWhv

19.03.2020

Kontynuujemy pracę nad czasem przeszłym.

Subject: He drank Pepsi.

Poznajemy czasowniki nieregularne, czyli listę nazw czynności, które mają 3 formy. Pierwsza forma to bezokolicznik a drugą używamy mówiąc o przeszłości. Napiszcie w zeszycie przykłady zdań: I drink Cola(ja piję).I drank Cola(ja wypiłem).I eat hot-dogs(ja jem).I ate hot-dogs(ja zjadłem).

drink-drank-drunk

eat-ate-eaten

Proszę abyście dzisiaj poćwiczyli czasowniki w Quizlet za pomocą powyższego linku(jedna osoba już ćwiczyła.Brawo!). Możecie jeszcze skorzystać z LearningApps

20.03.2020

Subject:Pete made a big pizza.

Jeżeli poćwiczyliście czasowniki nieregularne to nie będziecie mieć problemu z wykonaniem zadań, w których używamy tylko drugiej formy. W tym celu wykonajcie: zad 5 lub 6 z podr. na str.85 oraz str. 52 w ćwiczeniach.

24.03.2020

Dzisiaj ćwiczymy użycie czasu Past Simple i rozróżnianie czasowników regularnych od nieregularnych.

Listę czasowników nieregularnych znajdziecie tutaj

Wykonajcie ćwiczenie, zapisując odpowiedzi w zeszycie(można wydrukować).

25.03.2020

Myślę, że jeszcze poćwiczymy czasowniki. Spróbujcie https://www.macmillandictionary.com/verb_wheel/

W zeszycie przetłumaczcie zdania(odpowiedzi będą jutro).1.Klara poszła do sklepu.2.Tata pracował w ogrodzie.3.Mama kupiła owoce.4.Max zjadł 2 pizze.5.Moje siostry napisały książkę o motylach.

Odpowiedzi: 1.Klara went to the shop.2.My dad worked in the garden.3.My mum bought some fruit.4.Max ate 2 pizzas.5. My sisters wrote a book about butterflies.

27.03.2020

Jeżeli chcecie pobawcie się w historyjkę o Czerwonym Kapturku(potrzebna będzie lista czasowników nieregularnych, jest powyżej w linku)

https://www.liveworksheets.com/je1685mz

Wszystkich poproszę, abyście napisali odpowiedź na pytanie: What did you and your family do yesterday?(co ty i twoja rodzina robiliście wczoraj). Mogą być wymyślone zdania typu: Mama grała w Minecraft. Pamiętajcie, że czasowniki regularne mają – ed, nieregularne 2 formę a byłem to was/were. Napiszcie min 6 zdań i prześlijcie na adres: [email protected](to jest właściwy adres, wkradła się pomyłka).

30.03.2020

Dziękuję za przysłane zadania. Niestety otrzymałam tylko 7. Sprawdźcie swoje skrzynki mailowe. Bardzo dobrze sobie poradziliście ze zdaniami. Proszę abyście dosłali zadania wszyscy. Dzisiejsza lekcja będzie o pożyczaniu.https://www.youtube.com/watch?v=taETk2qtWHY

Subject: Can I borrow your pen? Is it ok if I use your pen? Przeczytajcie dialog ze str. 86 i wykonajcie zad 1 w zeszycie. W ćwiczeniach wybierzcie dwa dowolne zadania ze str.53.

02.04.2020

Czy wykonujesz jakieś prace w domu? Czy otrzymujesz kieszonkowe? O tym dzisiaj. Subject: Do you do any jobs at home? Do you get pocket money? Posłuchajcie tekstu na str.87 w podręczniku.

Posłuchajcie również słówek z ćw.5.

Pod tematem przepiszcie te słówka i przetłumaczcie oraz wykonajcie zad. 3 z podręcznika na str.87.

03.04.2020

Proponuję na dziś lekturę Kubusia Puchatka po angielsku. Napiszcie w temacie lekcji tytuł angielski, wypiszcie imiona bohaterów po ang.(można jeszcze narysować) oraz przepiszcie 1 zdanie w czasie przeszłym. Przeczytajcie tyle, ile dacie rady. Have fun while reading.

Jeszcze tylko do jutra przysyłajcie zadania z czasu przeszłego.

06.04.2020

Subject: Revision6. Powtarzamy wiadomości z rozdz.6. Na początek wykonajcie w ćwiczeniach str. 56(odpowiedzi znajdziecie na str.95). Pod tematem zapiszcie odpowiedzi do zadań 1-5 ze str. 90 podręcznik i prześlijcie do mnie(do środy). 4 osoby nie wysłały zadania o Past Simple.

GEOGRAFIA (18.03.2020)

Drodzy uczniowie przeczytajcie temat: Przez lądy i oceany, zapiszcie go w zeszycie a następnie wykonajcie pisemnie polecenia:

1.wyjaśnij pojęcia:oś ziemska, południki, równoleżniki, równik

2.Przerysujcie do zeszytu globus i zaznaczcie: równik, południk 0, Zwrotnik Raka, Zwrotnik Koziorożca, biegun północny i południowy

3.Wymieńcie i nauczcie się położenia wszystkich kontynentów świata oraz oceanów.

Powodzenia.

25.03.2020r. Temat na dzisiaj :Pierwsze podróże geograficzne. Proszę o przeczytanie tekstu wpisanie tematu do zeszytu i pisemne wykonanie zad. 1 i 2 s.97. Zachęcam do obejrzenia filmiku:

1.04.2020r. Drodzy uczniowie przeczytajcie sobie podsumowanie s.98 i wykonajcie do zeszytu test z podręcznika s.99-100, następnie wykonajcie zdjęcie i wyślijcie na: [email protected]

8.04.2020r.Temat: Pogoda a klimat .Proszę o przeczytanie tekstu s.102- 107, zapisanie tematu oraz pisemne wykonanie zad.1-3 s.107.

PLASTYKA

26.03.2020r. Proszę o dokończenie ozdoby wielkanocnej zaczętej na lekcji. Jeżeli nie zdążyliście zabrać jej do domu można wykonać inną dowolną posługując się pomysłami z internetu lub własną wyobrażnią . Zdjęcie wykonanej pracy wyślijcie na([email protected]). Powodzenia.

2.04.2020r.Temat:Kształt ,forma,bryła.Proszę o przeanalizowanie tematu. https://epodreczniki.pl/a/rzezba-i-architektura-jako-bryla-w-sztukach-wizualnych/D1Bj6SNut

TECHNIKA

Zadanie na 23 i 30.03.2020 r.

Wykonaj kartkę wielkanocną wykorzystując dostępne materiały: papier kolorowy, bibułę, piórka, kolorowe waciki, cieniutkie gałązki, skorupki po jajkach, sznurek, wstążeczki itp. Możesz wykorzystać pomysły prezentowane w filmikach na stronach internetowych np. https://www.youtube.com/watch?v=7JxAx4rsT1U , https://www.youtube.com/watch?v=J14ssfyFaB4 . Po wykonaniu pracy zrób zdjęcie i wyślij na adres e-mail: [email protected]

Zadanie na 7.04.2020 r.

  1. Zapoznajcie się z wiadomościami z Podręcznika s. 82 i 83.
  2. Wykonajcie zadanie 4.1, s. 84. Dziewczęta wycinają z całej kartki technicznej lub tektury sylwetkę dziewczynki, a chłopcy – sylwetkę chłopca. Po wykonaniu pracy zróbcie zdjęcie i wyślijcie na mój adres e-mail.

INFORMATYKA

Zadania na 25 marca.

Witam klasę V 🙂     Na zajęciach informatyki w szkole rozpoczęliśmy pracę z programem Excel . Obejrzyj filmik, aby przypomnieć sobie podstawowe funkcje: suma, średnia, maksimum i minimum. https://www.youtube.com/watch?v=Wl_ALXPmxt4

Następnie pobierz przesłany przeze mnie plik i zapisz go sobie na pulpicie swojego komputera pod nazwa:  ćwiczenia z excela

Po otwarciu zwróć uwagę,  że ten plik zawiera 4 zadania. Wykonaj je jeśli czegoś nie wiesz wróć do filmiku lub przypomnij sobie z lekcji, robiliśmy takie ćwiczenia.  Mam nadzieję, że sobie poradzisz. Gdy skończysz pracę z programem nie zapomnij zapisać zmian.

Zadania na 3 kwietnia

Otwórz plik, który przesłałam na poprzedniej lekcji i który powinien być zapisany na pulpicie Twojego komputera jako ćwiczenia z excela .Wykonaj wszystkie zadania z tego pliku. Chętni uczniowie mogą mi przesłać ten plik, aby się pochwalić jak sobie poradzili. Mój adres [email protected]

JĘZYK UKRAIŃSKI

Dzień dobry, przesyłam pliki do pobrania. Jeśli pojawią się jakieś pytania proszę o kontakt przez messenger lub e-mail: [email protected]

WYCHOWANIE FIZYCZNEDZIEWCZĘTA

08.04.2020 r

Na dzisiaj i ewentualnie na okres świąteczny ćwiczenia poprawiające technikę biegową i sprawność biegaczy. Powtarzajcie jak tylko znajdziecie trochę wolnego czasu.

Temat: Ćwiczenia sprawnościowe dla biegacza.

https://www.youtube.com/watch?v=ixE2UW5Dvq8&t=107s

07.04.2020 r

Dzisiaj ćwiczenia na mm. brzucha. Polecam i zachęcam!!!

Temat: Trening mm. brzucha.

https://www.youtube.com/watch?v=4yKbW6NBbN8

06.04.2020 r

Witajcie. Na początek tygodnia proponuję ćwiczenia wzmacniające mm. nóg czyli typowo biegowe. Spróbujcie wykonać kilka serii (3 – 4 ), a w każdej serii od 3 do 10 powtórzeń. Zachęcam do wyjścia na podwórko ( pogoda sprzyja) i wykonania ćwiczeń w przerwie między odrabianiem np: j. polskiego , a matematyką. Powodzenia

Temat: Ćwiczenia biegowe.

https://www.youtube.com/watch?v=BFd1rnzV0HE

02.04.2020 r

Zapraszam na lekki trening. Powodzenia.

Temat: Ćwiczenia wzmacniające mm. posturalne

.https://www.youtube.com/watch?v=85ZE3meQlno

01.04.2020 r

Na dzisiaj 30 minut ćwiczeń po wykonaniu których poczujecie się fantastycznie!!!

Temat: Ćwiczenia zwiększające ruchomość w stawach.

https://www.youtube.com/watch?v=6ls_iC_X_lQ&t=696s

31.03.2020 r

Dzisiaj odrobinkę stretchingu. Porozciągajcie się i miejcie satysfakcję z tego, że zrobiłyście coś fajnego dla siebie.

Temat: Rozciąganie całego ciała

https://www.youtube.com/watch?v=-vLLQxeXqrQ

30.03.2020 r

Witam. Proponuję na poniedziałek ćwiczenia które pozwolą Wam z uśmiechem zacząć nowy tydzień. Powodzenia.

Temat: Ćwiczenia wzmacniające mm nóg i brzucha

.https://www.youtube.com/watch?v=_Ad7rv4-fUM

27.03.2020r

Temat: Ćwiczenia kształtujące z piłką.

Dziewczyny proszę o w miarę dokładne powtarzanie ćwiczeń. Ćwiczenia z piłką starajcie się powtórzyć 5 razy z 3 minutową przerwą między każdą serią.

https://www.youtube.com/watch?v=bujG6YmPjVY&feature=youtu.be

25.03.2020r

Witam drogie dzieciątka. Na początek proponuję następujący zestaw ćwiczeń. Staraj się go wykonać poprawnie ( nie szarżuj) Wierzę że dasz radę i gdy skończysz będziesz z siebie dumna(y) Życzę powodzenia i trzymam kciuki.

Rozgrzewka tradycyjna . 15 krążeń ramion oburącz w przód/w tył , 20 pajacyków, 10 przysiadów, 20 skłonów tułowia w bok (10 w prawo i 10 w lewo ), 10 krążeń tułowia (5 w prawo – 5 w lewo), 10 skipów A i 10 skipów C w miejscu.

Na czas – nie musisz zrobić od razu wszystkich powtórzeń, możesz robić przerwy między np. 20 a 21 pompką, długość przerwy dostosowujesz do swoich możliwości. Ustal sobie ile powtórzeń zrobisz i staraj się być konsekwentna(y). W tym ćwiczeniu chodzi o to żebyś wykonał je w jak najkrótszym czasie.
– 50 przysiadów
-50 pompek
– 50 sit ups ( leżenie tyłem, nogi ugięte w kolanach, rękoma dotykamy podłogi za głową, a następnie wykonujemy skłon tułowia w przód i dotykamy podłogi między stopami – tzw. brzuszek)
-50 burpees ( stań prosto, zrób przysiad i dotknij rękami podłogi, skokiem wyrzuć obie nogi do tyłu- pozycja deski, zrób pompkę i wróć do przysiadu, wstając wyskocz do góry unosząc ręce nad głowę)

Religia 26.03.2020

Drodzy Uczniowie! Od dzisiejszego dnia będziemy realizować kolejne katechezy zgodnie z tematami zamieszczonymi w podręczniku. Dokładnie nie pamiętam na którym temacie zakończyliśmy.

Temat katechezy na dziś: KIM JEST JEZUS CHRYSTUS?

Bardzo proszę o zapoznanie się z treścią katechezy ze strony 119 – 121.

Zadanie domowe: Odmówić przy wieczornym pacierzu modlitwę „Ojcze nasz..” prosząc Boga o ustanie epidemii.

W zeszycie ucznia odpowiedzieć na pytanie: W jaki sposób możemy świadczyć o Jezusie w codziennym życiu? (5 krótkich zdań)

RELIGIA GRECKOKATOLICKA

Religia 31.03.2020

Witajcie Drodzy Uczniowie!

Temat katechezy na dziś: BÓG DAJE ŚWIADECTWO O SWOIM SYNU

Bardzo proszę o zapoznanie się z treścią katechezy ze strony 132 – 134.

NOTATKA: „Wszystko, co uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, mnieście uczynili” (Mt 25,40)

Zadanie domowe: Odmówić przy wieczornym pacierzu modlitwę „Ojcze nasz..” prosząc Boga o ustanie epidemii. Pomyśl jednocześnie w jaki sposób wypełniłeś dziś wolę Ojca Niebieskiego?

Pozdrawiam, Ks. Leszek

Religia 02.04.2020

Kochani Uczniowie!

W dniu dzisiejszym przypada 15 rocznica śmierci św. Jana Pawła II. Wielkiego Papieża, naszego rodaka. Z tej okazji chciałbym zaprosić Was do wspólnej modlitwy. Przy wieczornym pacierzu, będziemy polecać wstawiennictwu św. Jana Pawła II całą naszą Ojczyznę, wszystkich którzy chorują i cierpią z racji trwającej epidemii. Będziemy modlili się także za lekarzy, pielęgniarki i cała służbę zdrowia. To ważne abyśmy się w tych dniach jednoczyli w modlitwie.

Niech Pan Jezus nam wszystkim błogosławi!

ks. Leszek

Religia 07.04.2020

Witam Was w ten piękny wiosenny czas.

Temat katechezy na dziś; PAN JEZUS UMARŁ I ZMARTWYCHWSTAŁ DLA NASZEGO ZBAWIENIA – TRIDUUM PASCHALNE

Bardzo proszę o zapoznanie się z treścią katechezy ze strony 200 – 204.

Notatka: Wielki Czwartek jest dniem, w którym dziękujemy Panu Jezusowi za ustanowienie dwóch sakramentów – Eucharystii i Kapłaństwa. Z Eucharystii czerpiemy siłę do wypełniania Nowego Przykazania Jezusa, gdyż właśnie podczas Mszy Świętej objawia się najpełniej Jezusowa miłość.

Przeżywając tajemnicę Wielkiego Piątku okazujemy wdzięczność Panu Jezusowi za Odkupienie, którego dokonał przelewając na Krzyżu swą drogocenną Krew.

Zadanie: Odmówić wspólnie w rodzinie Drogę Krzyżową w intencji ustania epidemii. W Wielki Piątek wyeksponować w domu Krzyż i oddać mu cześć.

Błogosławionych Świąt Wielkiej Nocy. Niech Pan Jezus Zmartwychwstały nam błogosławi!

ks. Leszek