Zespół Szkolno-Przedszkolny w Łosiu
Szkoła Podstawowa, Przedszkole w Łosiu

Klasa VI

Napisany 12-03-2020 15:12:18

Jeżeli przeczytałeś polecenia na dany dzień to prześlij nam imię i nazwisko

Muzyka

03 kwietnia
Witam! Dzisiaj poznacie polska muzykę ludową. Niezwykłym człowiekiem, dzięki któremu znamy polskie tańce ludowe był etnograf Oskar Kolberg. Pooglądaj filmik, a dowiesz się więcej o jego niezwykłej pracy. https://www.youtube.com/watch?v=H54RK5nYeRk Przeczytaj proszę tekst z podręcznika na s. 99 – 103. Wiesz już czym charakteryzuje się kujawiak https://www.youtube.com/watch?v=BFG7BVEevSg i oberek https://www.youtube.com/watch?v=p6svoYBEWCs . Przeczytaj tekst piosenki „Czerwone jabłuszko” s.98. Posłuchaj utworu i zaśpiewaj z linią melodyczną. Jak myślisz, który to taniec kujawiak, czy oberek? Zagraj na flecie melodię piosenki s.100. Pamiętaj, że przy kluczu jest krzyżyk i trzeba podwyższyć dźwięk „f” na „fis”. Jeśli zapomniałeś/łaś jak zagrać „fis” zerknij do tabeli na s.190 w podręczniku. Pamiętaj o częstym graniu na flecie, po powrocie do szkoły nie będzie problemu z zaliczeniem utworów. Miłej pracy!

„Czerwone jabłuszko”

27 marca
Witam serdecznie szóstoklasistów! Zachęcam was do relaksu z muzyką. Dzisiejszy temat: Fryderyk Chopin na emigracji.
Przeczytaj tekst z podręcznika na s.90-97. Znajdziesz tu dużo ciekawostek z życia Fryderyka po wyjeździe z Polski. Posłuchaj utworów skomponowanych na emigracji. Zastanów się dlaczego noszą takie tytuły. Następnie przeczytaj tekst piosenki pt.”Chopin w Paryżu”. Posłuchaj nagrania i zaśpiewaj piosenkę z akompaniamentem. Zachęcam do poszukania w internecie informacji na temat życia i twórczości naszego wybitnego kompozytora. Miłej pracy 🙂

Etiuda rewolucyjna
Walc minutowy
„Chopin w Paryżu” śpiew
„Chopin w Paryżu” akompaniament

 JĘZYK POLSKI

Drogi Szóstoklasisto!

8 kwietnia- temat: Czy książka jest moim przyjacielem? Zaglądnij do podręcznika na stronę 238 i przeanalizuj wykres przedstawiający stan czytelnictwa w Polsce, następnie odpowiedz pisemnie na pytania z ćwiczenia 5. Zaloguj się na stronę WSiPnet i wykonaj zadanie (Test nr 1). Miłej pracy!

7 kwietnia- Temat lekcji: Historia pisma i książki. Jeszcze raz przeczytaj tekst ze strony 230 oraz przeanalizuj oś czasu ze stron 234- 235, następnie odpowiedz pisemnie w zeszycie na zad. 1 i 5 ze strony 232. WAŻNE: zacznij czytać lekturę Henryka Sienkiewicza pt. „W pustyni i w puszczy”. Jeżeli nie dysponujesz książką, masz możliwość przeczytać ją on-line (wolnelektury pdf 150 stron) lub wysłuchać audiobooka (13 godzin). Proszę poważnie podejść do zadania, ponieważ jest to lektura obowiązkowa. 

6 kwietnia- Temat lekcji: Opowieść o książce. Dwie kolejne lekcje poświęcimy na historię książki- począwszy od pisma obrazkowego, kończąc na współczesnych czytnikach e-booków. W związku z tym bardzo proszę o przeczytanie ze zrozumieniem artykułu Władysława Kopalińskiego z podręcznika s. 230, a następnie o udzielenie pisemnej odpowiedzi na zadanie 2, 4 i 6.

2 kwietnia- Temat: Notuję w tabeli. Dzisiaj proszę pracować z zeszytem ćwiczeń s. 88 – 89. W zadaniu 8 wpisz informacje o lekturze „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”.

1 kwietnia- Temat; A wiesz, co ja myślę o powieści? W zeszycie przedmiotowym zapisz dialog, w którym ty i twój kolega lub koleżanka zaprezentujecie odmienne zdanie na temat książki Rafała Kosika pt. „Felix, Net i Nika oraz gang Niewidzialnych Ludzi”.

31 marca- temat: Zabieram głos i dyskutuję. A wiesz, co ja myślę? Proszę Cię o wykonanie poleceń z zeszytu ćwiczeń s. 47-50. (Pomiń zadanie 85)

30 marca- temat: Czy powieść Rafała Kosika może zainspirować młodzież? Przeczytaj fragment powieści znajdujący się z podręczniku na s. 331 i zapisz notatkę w zeszycie przedmiotowym. Wzór: https://cdn.splosie.pl/file/splosie/2020/03/Felix-net-i-Nika.docx

26 marca – temat: Jestem Nika. Rozwiąż dodatkowe zadania (13, 14, 15 i 16) w zeszycie ćwiczeń s. 11. Swoje odpowiedzi porównaj z tymi, które znajdują się w poniższym linku. https://cdn.splosie.pl/file/splosie/2020/03/zadanie-kl.66-scaled.jpg  https://cdn.splosie.pl/file/splosie/2020/03/zadanie-kl.6-scaled.jpg Następnie w zeszycie do języka polskiego sporządź notatkę na podstawie lektury „Felix, Net i Nika”. https://cdn.splosie.pl/file/splosie/2020/03/Nika.docx Zdjęcie pracy prześlij na mojego maila. Poza tym bardzo proszę o przesłanie opowiadania, które było do wykonania na wtorek.

25 marca- Dzisiaj zajmiemy się opisywaniem przeżyć wewnętrznych. Pracujemy z zeszytem ćwiczeń s.6 zad. 1,4, 7, 8, 9, 10, 11. Jeżeli macie pytania, chętnie odpowiem (aplikacja messenger lub poczta e-mail). Jutro będziemy analizować przeżycia wewnętrzne bohaterów lektury „Felix, Net i Nika”. Bardzo proszę o przesłanie zaległych prac. Zaglądajcie na skrzynkę pocztową 🙂

WYCHOWANIE FIZYCZNE – CHŁOPCY

Kontakt z nauczycielem: [email protected]

Witam na zajęciach w dniu 8 kwietnia 2020

Temat : Gry i zabawy ruchowe z elementami piłki ręcznej.

  1. Wykonajcie dowolną krótką rozgrzewkę w oparciu o przykłady z poprzednich lekcji.
  2. Wybierzcie równą, twardą powierzchnię przed domem i spróbujcie zmierzyć się z poleceniami. Materiał na filmie poniżej. Pamiętajcie o zasadach zachowania bezpieczeństwa. Jeśli macie z kim możecie następnie zamienić ćwiczenia w formę zabaw z rywalizacją na czas. Powodzenia.

2. Ponieważ to nasze ostatnie zajęcia przed świętami mały dodatek. Jeśli otrzymacie zgodę rodziców proponuję Wam również zajęcia przed domem z użyciem roweru.

3. Zanim przystąpicie do właściwej części poleceń zadbajcie o:

sprawny rower (działające hamulce, powietrze w oponach),

ubranie kasku,

-wybranie bezpiecznego otoczenia przy domu,

uzyskajcie zgodę rodziców na tą część zajęć.

4. Przebieg rowerowej części w materiale filmowym poniżej. Udanych i bezpiecznych zajęć!

Witam na zajęciach w dniu 7 kwietnia 2020

Temat: Organizacja aktywnych form spędzania wolnego czasu.

Dziś proponuję wykorzystanie waszych domów i przestrzeni pokoju do ćwiczeń fizycznych. Zapoznajcie się z materiałem instruktażowym i spróbujcie wykonać zaprezentowane ćwiczenia. Ciekawostką jest fakt, iż przygotowali je znani sportowcy. Pamiętajcie o zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Materiał poniżej. Udanych zajęć!

Witam na zajęciach w dniu 6 kwietnia 2020

Temat: Organizacja aktywnych form spędzania wolnego czasu.

Dziś proponuję wykorzystanie waszych przydomowych działek oraz rosnących tam drzew do ćwiczeń fizycznych. Zapoznajcie się z materiałem instruktażowym i spróbujcie wykonać zaprezentowane ćwiczenia. Pamiętajcie o odpowiednim ubiorze oraz zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Materiał poniżej. Udanych zajęć!

Witam na zajęciach w dniu 2 kwietnia 2020

Temat : Gry i zabawy ruchowe z elementami piłki ręcznej.

  1. Rozpoczynamy od rozgrzewki, którą już znacie, ale dobrze jej elementy sobie utrwalić. Najlepiej po przypomnieniu sobie jej elementów wykonać ćwiczenia przed domem. Pamiętajcie o zasadach odpowiedniego ubrania się i bezpieczeństwa. Materiał poniżej.

2. Jesteśmy po rozgrzewce . Do kolejnej części zajęć będziecie potrzebować piłkę . Rozumiem, że możecie nie mieć żadnej orginalnej, zakupionej w sklepie. . W takim wypadku wykorzystajcie tą, którą poleciłem wam wykonać.

3. Przechodzimy do właściwej części zajęć. W materiale poniżej poznacie zabawy, które sprzyjać będą doskonaleniu rzutów do celu. Jedno z poleceń wymaga pomocy drugiej osoby – zaproście kogoś z rodziny, jeśli macie taką możliwość. Pamiętajcie o zasadach zachowania bezpieczeństwa. Polecane zabawy najlepiej wykonać przed domem. Materiał instruktażowy poniżej.

Witam na zajęciach w dniu 1 kwietnia 2020

Temat : Gry i zabawy ruchowe z elementami piłki ręcznej.

  1. Rozpoczynamy od rozgrzewki, którą już znacie, ale dobrze jej elementy sobie utrwalić. Najlepiej po przypomnieniu sobie jej elementów wykonać ćwiczenia przed domem. Pamiętajcie o zasadach odpowiedniego ubrania się i bezpieczeństwa. Materiał poniżej. Pamiętajcie o przesłaniu kart sportowca. Powodzenia.

2. Jesteśmy po rozgrzewce . Do kolejnej części zajęć będziecie potrzebować piłkę ręczną. Wiem, że raczej takiej nie posiadacie. Użyjcie więc dowolnej piłki. Możecie wykorzystać tą, którą poleciłem wam wykonać.

3. Wybierzcie równą, twardą powierzchnię przed domem i spróbujcie zmierzyć się z poleceniami. Materiał na filmie poniżej. Pamiętajcie o zasadach zachowania bezpieczeństwa. Jeśli macie z kim możecie następnie zamienić ćwiczenia w formę zabaw z rywalizacją na przykład na czas. Powodzenia.

Witam na zajęciach w dniu 30 marca – 31marca 2020

Temat : Gry i zabawy ruchowe z elementami piłki nożnej.

  1. Ze względu na dzisiejsze warunki pogodowe rozgrzewkę biegową możecie wykonać również w domu(krótki bieg w miejscu). Można też odpowiednio ubrać się i lekki trucht wykonać na przydomowej działce. Pozostałe ćwiczenia bez problemu można wykonać w domu przed ekranem monitora. Mateiał do ćwiczeń tej części lekcji poniżej.

2. W drugiej części zajęć prponuję:

a. wykonanie prostej piłki do ćwiczeń fizycznych,

b. wykonanie zaleconego ćwiczenia według filmu instruktażowego

( umieszczonego poniżej)

3 . Zachęcam do bicia rekordu w podbiciach tej piłki.

4. Pamiętajcie o zachowaniu zasad bezpieczeństwa jeśli wykonywalibyście to ćwiczenie w warunkach domowych. W takim przypadku zapytajcie rodziców o zgodę. Oczywiście najbezpieczniej wykonać to ćwiczenie na zewnątrz.

5. Czekam na ewentualne informacje od Was o pobitych rekordach..zdjęciach pod adresem [email protected]

Materiał instruktażowy na dziś i jutro. Pozdrawiam – bezpiecznych zajęć

Czwartek 26 marca 2020

UWAGA ! Poniżej przesyłam kartę sportowca jako kalendarz waszej aktywności. Wypełnioną prześlijcie 3 kwietnia 2020 na adres [email protected]

Temat: Gry i zabawy ruchowe w terenie.

  1. W dniu dzisiejszym proponuję wam jako aktywność zabawę ,,Gra w klasy”. Opis gry w pliku poniżej.

2. Ten materiał pomoże wam zrozumieć przeczytane zasady.

3. Zachęcam do każdej formy aktywności ruchowej akceptowanej przez rodziców.

HISTORIA

Kontakt poczty elektronicznej dla uczniów i rodziców: [email protected]

Historia – PONIEDZIAŁEK 6 KWIETNIA 2020

Witam uczniów klasy VI na zajęciach z historii. W dniu dzisiejszym KONTYNUUJEMY zagadnienia związane z powstaniem USA. Dziś zajmiemy się wybuchem wojny o niepodległość Stanów Zjednoczonych Ameryki i jej bohaterami oraz Konstytucją USA.

  1. Zapiszcie w zeszytach przedmiotowych kolejne punkty do lekcji, zaczynamy od 4.

4. Wojna o niepodległość.

5. Polacy w wojnie o niepodległość Stanów Zjednoczonych.

6. Konstytucja USA 1787 rok.

2. Otwórzcie link do strony: https://epodreczniki.pl/a/o-wolnosc/D8iABmZBs

3. Przeczytajcie z niego rozdziały o tytułach: ,,Początek wojny”, ,,Szukanie pola zwycięstwa”, ,,Deklaracja Niepodległości”, ,,Zwycięstwo buntowników”.

4. Teraz otwórzcie podręcznik do klasy VI-strony 153 i 154. Przeczytajcie je uważnie.

5. Wykonajcie zadanie domowe w zeszytach przedmiotowych. Treść zadania to pytanie: Jaki związek z poznaną historią powstania USA ma dla Amerykanów data 4 lipca? ZADANIA NIE PRZESYŁACIE. Sprawdzę, na pierwszych zajęciach, gdy powrócimy do szkoły.

Dla pasjonatów historii polecam film: https://www.youtube.com/watch?v=lg4pZJjzwL0&t=132

Pomagam pod adresem: [email protected]

Historia – CZWARTEK 2 KWIETNIA 2020

Witam uczniów klasy VI na zajęciach z historii. W dniu dzisiejszym zrealizujemy tylko pierwszą część zagadnień związanych z powstaniem USA czyli tylko te wiadomości, które poprzedzają wybuchu wojny o niepodległość Stanów Zjednoczonych Ameryki.

  1. Zapiszcie temat lekcji i zagadnienia do niej poniżej.

Temat lekcji: Powstanie Stanów Zjednoczonych Ameryki.

  1. Osadnicy w Ameryce.
  2. Stosunki miedzy Anglią a koloniami.
  3. Herbatka bostońska.

2. Przeczytajcie uważnie materiał z rozdziału 24 podręcznika do historii klasy szóstej ( TYLKO strony 149 – 150)

3. Zapoznajcie się z materiałem filmowym – adres : https://www.youtube.com/watch?v=zKm-wUiyBhU

4. Przeczytajcie krótką informację z rozdziału pod tytułem ,,Bostońskie picie herbaty” na stronie: https://epodreczniki.pl/a/o-wolnosc/D8iABmZBs

Pamiętaj jak otworzysz stronę przejdź niżej!

5. Zapiszcie w zeszytach pod tematem lekcji odpowiedź na pytanie: Dlaczego w dniu 16 grudnia 1773 r. przebrani za Indian mieszkańcy Bostonu zatopili czekający na rozładunek transport herbaty ? UWAGA – TEGO ZADANIA NIE PRZESYŁACIE DO SPRAWDZENIA. Po powrocie do szkół zadanie jednak będzie sprawdzone w zeszytach!

Historia – poniedziałek 30 marca 2020

Witam uczniów klasy VI na zajęciach z historii.

Temat lekcji: Prusy, Austria, Rosja – absolutyzm oświecony.

  1. Zapisz temat lekcji i punkty do niej z pliku poniżej

2. Zapoznaj się z materiałem źródłowym – podręcznik do historii w klasie VI strony 142 – 148

3. Uporządkuj przeczytane informacje w oparciu o prezentację poniżej.

4. Wykonaj polecenia z karty pracy poniżej. Kartę wypełnioną na komputerze, podpisaną prześlij do 6 kwietnia 2020 na adres [email protected]

UWAGA: w przypadku trudności technicznych zapisz odpowiedzi w zeszycie – CZYTELNIE -zrób zdjęcie i w formacie jpg prześlij na adres podany w punkcie 4.

5. Pomocą w odrobieniu zadania może być także…

Przypominam jestem dostępny pod adresem [email protected]

Twórczej i owocnej pracy.

Historia – polecenia do wykonania na poniedziałek 23 marca 2020

  1. Zapoznaj się z materiałem źródłowym – poniżej.

2. Wykonaj polecenia z pliku poniżej

Historia – polecenia do wykonania na piątek 20 marca 2020

  1. Zapoznaj się z materiałem źródłowym-link poniżej. Dokładnie przeczytaj rozdziały ,,Koliszczyzna” oraz ,,Rzeź humańska”

https://epodreczniki.pl/a/ogniem-i-mieczem/D18tKhHDg

2. Wykonaj polecenia z pliku poniżej.

Historia – polecenia do wykonania na poniedziałek 16 marca 2020

  1. Przeczytaj uważnie z podręcznika rozdział 22 ,,Kultura oświecenia”-strony 134-141
  2. Zapisz w zeszycie odpowiedzi na pytania z karty pracy – poniżej.

MATEMATYKA

Zapraszam wszystkich uczniów kl. VI na stronę:
https://epodreczniki.pl/b/odkryj-zrozum-zastosuj/P4KexLAYo
wybierając zakładkę pola wielokątów.

Zadania na 16 i 17 marzec 2020 r.

Rozwiązujemy zadania z podręcznika z tematu: Pole czworokąta i trójkąta.
Proszę rozwiązać zadania z ćwiczeń str. 36 -39.
Zapraszam również na wsipnet i proszę rozwiązać zestaw 2 – pole prostokąta i kwadratu.
Dokonaj samooceny swojej pracy, jeżeli masz kłopot to powtórz dane ćwiczenie, życzę Ci powodzenia.

Zapraszam do zdalnych lekcji na stronę:

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty5

następnie przechodzimy na przedmiot – MATEMATYKA

18.03.2020 r. Nie wszyscy uczniowie rozwiązali zestaw 2 – pole prostokąta i kwadratu – proszę ponownie o wykonanie zadania !!!

Dzisiaj wysłałam Wam zestaw nr 5 do rozwiązania, jeżeli pojawią się kłopoty to proszę o informację zwrotną (komentarz na wsipnet lub meil).

19.03.2020 r. Temat: Pole dowolnego wielokąta.

drogi Uczniu – przeanalizuj z podręcznika przykłady: 1, 2, 3. Jeden przykład przepisz do zeszytu. Wykonaj ćwiczenia 1,2 str. 40

24 -25 marca 2020 r. Proszę wejdź na stronę:

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/plan-lekcji-23-27032025

wybierasz matematykę np. poniedziałek 24.03. Temat: Pole trójkąta. Wprowadzenie. Jeżeli pamiętasz i umiesz obliczać to pole wtedy wybierasz kolejny dzień. My mamy już powtórzone pola trójkątów i czworokątów – jeżeli jednak nie to powtarzaj. Wykonaj ćwiczenia ze str. 41 (te które potrafisz).

31.03.2020 r. Meil do nauczyciela matematyki: [email protected]

Temat: Zadania na obliczanie pola dowolnego wielokąta.
Proszę otworzyć podręcznik na str. 179 – przykład 3.
Bardzo proszę go przeanalizować zobaczcie jak można podzielić wielokąta aby pojawiły się znane nam wielokąty.
Teraz przechodzimy do zeszytu ćwiczeń na str. 42 czytamy zadanie u samej góry w ćwiczeniach. Wykonujecie ćwiczenie 6. w zeszycie przedmiotowym (w ćwiczeniach nie ma miejsca) wypisujecie kolejno wszystkie działki pana Grzegorza. Podajecie jakiego są kształtu i nazwę figury geometrycznej (np. prostokąt).
Następnie obliczacie (w zeszycie lub w ćwiczeniach) pola działek 1, 2, 3 i 4. Zauważcie, że są różne jednostki pola – jeżeli zapomniałeś to wróć na str. 173 podręcznik.
Po skończonej pracy wykonajcie zdjęcie ćw. 6 i prześlijcie rozwiązanie meilem. Dziękuję.

1.04.2020 r.
Temat: Zadania na obliczanie pól czworokątów, trójkątów i dowolnego wielokąta – utrwalenie.

Proszę otworzyć podręcznik na str. 183 – 184 rozwiązać dwa dowolne zadania w zeszycie.
Jako test sprawdzający dział pola wielokątów proszę na wsipnet rozwiązać Zestaw 1 – pojęcie pola. (termin do 03.04.20 r.)

03.04.2020 r. Temat: Procenty i ułamki. Wprowadzenie

Na tej lekcji nauczę się, co to są procenty wyrażone w formie ułamków. Podręcznik str. 187 -188 przypomnij sobie co to jest procent, jak się zamienia ułamki na procenty oraz obliczanie procentu danej wielkości.
Przejdź na strony w internecie: https://epodreczniki.pl/a/procent-i-promil/D1a8DqZj obejrzyj filmy, zapisz w zeszycie definicje procentu i promila, wykonaj kilka ćwiczeń na tej stronie i sprawdź czy zrobiłeś dobrze.
W ćwiczeniach wykonaj zadania: 1,2,3,4 str. 44 Przypominam jeszcze o przesłaniu na meila ćw. 6 z dnia 31.03.20 r.

07.04.2020 r. Temat: Obliczanie procentu danej wielkości.

Podręcznik str. 187 – przepisz do zeszytu rozwiązania: 75% liczby 600 Jeżeli nie zrozumiałeś zapraszam na stronę: https://epodreczniki.pl/a/obliczanie-procentu-danej-liczby/D6ZJ4mwai Wykonaj ćwiczenia 8 i 9 z zeszytu ćwiczeń i prześlij zdjęcie str. 46 z rozwiązaniami.

08.04.2020 r. Temat: Zadania na obliczanie liczby z danego jej procentu. Drogi Uczniu – bardzo proszę przepisz cały przykład 2 str. 191 do zeszytu, masz przypomniane 3 sposoby obliczenia tego zadania. Jeżeli nadal potrzebujesz pomocy to przejdź na stronę: https://epodreczniki.pl/a/obliczanie-liczby-na-podstawie-danego-jej-procentu-czesc-i/D1AvXp5O0 Teraz proszę rozwiąż zadanie 3 zeszyt ćwiczeń str. 48-49. (To jest praca na lekcji – nie ma zadania domowego).

Proszę dbaj o siebie i przestrzegaj ograniczeń! Życzę powodzenia, pozdrawiam.

BIOLOGIA

Bardzo proszę o przeczytanie tematu ,,Ryby-kręgowce środowisk wodnych” s. 83, zapisanie tematu w zeszycie i wykonanie zad.1-3 (pisemnie). Proszę też o wypełnienie ćwiczeń do tego tematu.

23.03.2020r. Witam wszystkich. Temat na dzisiaj: Przegląd i znaczenie ryb. Proszę o zapisanie tematu i przeczytanie tekstu s.87-92. W zeszycie odpowiedz pisemnie na pytanie: Jakie jest znaczenie ryb w przyrodzie i dla człowieka? Wypełnij ćwiczenia do tego tematu. Zachęcam do skorzystania ze strony : epodręczniki.pl Po wejściu na stronę należy odszukać w zakładce biologia i znależć temat: Ryby .

30.03.2020r. Temat na dzisiaj :Płazy – kręgowce wodno -lądowe. Proszę zapisać temat i przeczytać tekst s.93 – 96 . Po przeczytaniu opracujcie do zeszytu krzyżówkę biologiczną. Pytania mają dotyczyć tematu ,a rozwiązaniem ma być hasło:skrzek, które na końcu wyjaśniamy. Proszę też o przesłanie zdjęcia zadania na moją skrzynkę

6.04.2020 Temat: Przegląd i znaczenie płazów. Zapisz i przeanalizuj temat https://epodreczniki.pl/a/plazy—zwierzeta-wodno-ladowe/DA2jmRPZ2 Wykonaj ćwiczenia. Do zeszytu zapisz jedno wybrane zadanie z podanej strony.

GEOGRAFIA

Drodzy Uczniowie 20.03.2020r. Temat na dzisiaj: Wielkie miasta Europy: Paryż i Londyn podręcznik s. 85-90. Proszę o przeczytanie tekstu i zapisanie tematu. Zachęcam do obejrzenia różnych filmików i prezentacji, które są dostępne na stronach internetowych odnośnie Paryża i Londynu a następnie wybranie jednego miasta i stworzenie własnej prezentacji . Można to zrobić w wersji papierowej wzbogacając pracę własnymi rysunkami i tekstami. W ten sposób nie zapomnicie też o aktywności plastycznej. Zadanie jest pracochłonne dlatego możecie go realizować również w przyszłym tygodniu. Trzymajcie się zdrowo.

27.03.2020r. Dzisiaj dalszy ciąg tematu: Wielkie miasta Europy. Mam nadzieję, że kończycie już piękne prezentacje i do poniedziałku czekam na ich zdjęcie. Wysyłajcie na: [email protected]

3.04.2020r. Temat: Podsumowanie wiadomości. Proszę o przeczytanie podsumowania s.91-92 i wykonanie do zeszytu testu s.93-94

PLASTYKA

26.03.2020r. Witam klasę VI. Proszę o skończenie zajączka wielkanocnego, którego zaczęliśmy na lekcji. Jeżeli nie macie potrzebnych materiałów można wykonać dowolną ozdobę wielkanocną posługując się pomysłami z internetu lub własną wyobrażnią. Po skończeniu wyślijcie mi zdjęcie ([email protected]). Powodzenia.

2.04.2020r. Temat: Nowy styl w architekturze.Proszę zapoznać się z tekstem w podręczniku s.87- 89 Wykonaj ćw.1 s. 90

JĘZYK NIEMIECKI

Podręcznik str. 26 przetłumaczyć słownictwo dotyczące obowiązków domowych. Zeszyt ćwiczeń str. 15/31a str. 16/32

23.03.20r. Proszę zapoznać się z odmianą czasownika modalnego müssen – podręcznik strona 28 /tabela. Przepiszcie tę odmianę do zeszytów. Następnie przetłumaczcie słownictwo dotyczące obowiązków domowych- str. 28 korzystając ze słowniczka na końcu książki. Napiszcie kilka zdań, w których opowiecie o obowiązkach w waszej rodzinie, np. Mein Papa muss das Auto putzen. Zeszyt ćwiczeń str. 16/33

W razie pytań i wątpliwości piszcie do mnie na adres:

[email protected]

30.03.2020r. Temat: Pomagam chętnie w domu.

Wykorzystując poznane słownictwo dotyczące obowiązków domowych (str. 26, 28) oraz słownictwo dotyczące częstotliwości wykonywanych czynności (str. 27/pkt 28b) opisz w zeszycie, jakie prace wykonujesz w domu i prześlij mi zdjęcie lub tekst na adres [email protected] Napisz minimum 10 zdań. Pozdrawiam.

06.04.2020r. Temat: Aussehen und Charakter. Wygląd zewnętrzny i charakter. Pracujemy na stronie 36 podręcznika. Wypiszcie w zeszytach podane w punkcie 1a przymiotniki na zasadzie przeciwieństw wraz z polskim znaczeniem, np. lustig-traurig wesoły- smutny (słowniczek do trudniejszych słówek jest na stronie 69 i na końcu książki). Zapamiętajcie ich znaczenie. Następnie w ćwiczeniach wykonajcie zadania 1,2/ strona 18. Pozdrawiam.

Język angielski

17.03.2020

Pracujemy nad tematem ‚cooking and eating’.

Subject: Cooking for beginners. Przetłumaczcie w zeszycie słówka z ćw.5 str. 81 podręcznik oraz wykonajcie pisemnie ćw. 3 i 6 str. 81. Zachęcam do korzystania z aplikacji Quizlet (unit6).

Subject: Cooking and eating food.

18.03.2020

Zajmujemy się przygotowywaniem posiłków i serwowaniem. Potrzebne będą czasowniki z ostatniej lekcji i nowe słowo- recipe- przepis. Wyszukajcie najkrótszy przepis na potrawę w języku angielskim(ze składnikami i instrukcją), wpiszcie do zeszytu i prześlijcie do nauczyciela(grupa klasowa). Przeczytajcie dialogi na str.82 w podręczniku oraz przepiszcie i przetłumaczcie słówka z zad.9 str.83.

19.03.2020

Subject: Regular and irregular verbs

Dzisiaj ćwiczymy czasowniki regularne(mają końcówkę-ed) i nieregularne. Będziemy się uczyć na następnej lekcji do czego służy 3 forma. W zeszycie zróbcie listę 10 czasowników regularnych i 10 nieregularnych w trzech formach. Poćwiczcie te czasowniki na LearningApps.

24.03.2020

Poznajemy formy czasu Present Perfect.Będą potrzebne czasowniki regularne i nieregularne.

Lesson: I have never been to Mexico. I notatka:

Spotykamy się na grupie dziś.Przygotujcie ćwiczenia.

25.03.2020

Kontynuujemy Present Perfect pod adresem(można od razu sprawdzić odpowiedzi): https://www.perfect-english-grammar.com/present-perfect-exercise-1.html

Zróbcie notatkę z form przeczących i pytających.

26.03.2020

Mam nadzieję, że powoli rozumiecie, jak tworzyć Present Perfect.Pod tematem: I have written homework piszemy kilka przykładów. I have won the match. You have been to England. She has worked. We have chosen a game.

Czasu tego używamy w sytuacji, gdy nigdy czegoś w życiu nie robiliśmy (czy doświadczyliśmy). I have never drunk peach juice(nigdy nie piłem soku z brzoskwini). She has never had an operation(ona nigdy nie miała operacji). Widzimy się jutro na grupie o 11.00. Do następnej lekcji(wtorek) wykonajcie prezentację power point o tym czego wy nigdy nie doświadczyliście(np.I have never been to Paris- i obrazek Paryża. Nie powtarzajcie czasowników.6 slajdów.Im trudniejsze zdania tym lepiej).Mail:[email protected] com.

31.03.2020

Subject: Have you ever made popcorn? Tworzymy pytania z użyciem ever(kiedyklwiek). Przypominam, że nasza ostatnia lekcja dotyczyła słowa never(nigdy). Czekam dziś na wasze zadania z 26.03. Proszę, abyście dziś wypisali do zeszytu wszystkie pytania z historyjki na str. 84 w podręczniku. A dla rozrywki: https://www.liveworksheets.com/aj5445or

01.04.2020

Dziękuję za piękne prezentacje(doślijcie resztę). Aby zakończyć gramatykę posłuchajcie(i popatrzcie na słowa)https://www.youtube.com/watch?v=oHotsrw_KBQ Wykonajcie pod ostatnią lekcją jedno zadanie ze str.85 podręcznik(w tabelce wskazówki).

07.04.2020

Jak można zaproponować coś?https://www.youtube.com/watch?v=i5YQVC6-5MM Subject: Would you like some orange juice?

Pod tematem przetłumaczcie: I would like spaghetti. I would prefer a pizza. I don’t mind. Otwórzcie podr na str.86, popatrzcie i wysłuchajcie.

Wykonajcie w podr. str.86 zad.4(słuchanie ze zrozumieniem).

W ćwiczeniach wybierzcie dwa dowolne zadania ze strony 53. Kontaktujemy się wszyscy na messenger o 11.30.

08.04.2020

Subject: It’s disgusting (to jest obrzydliwe). Kilka słówek opisujących jedzenie: delicious(pyszny), salty(słony), sour(kwaśny), spicy(pikantny), sweet(słodki). Przeczytajcie tekst na str. 87 i wykonajcie zad3 i 5. Zadanie dla odważnych: zjedzcie coś pikantnego lub kwaśnego, zróbcie zdjęcie i prześlijcie na grupę z podpisem po ang. Lepiej zapamiętamy słówka.

INFORMATYKA

Zadanie na 25 marca.

Drodzy uczniowie klasy 6 !!! Na czas pracy zdalnej w domu wykonacie  z informatyki wspólnie projekt „Moje ulubione danie czyli co lubią jeść szóstoklasiści”.

Twoja praca ma mieć 2 strony w programie WORD , a wiec podaj przepis na 2 potrawy, które najbardziej lubisz/ mogą to być przekąski, sałatki, ciasta , desery/. Przepis podaj tak, aby ktoś inny mógł do wykonać: składniki, sposób wykonania. Możesz dołączyć  też obrazek. Rozplanuj pracę na całej stronie. Na końcu strony napisz swoje imię i nazwisko.  Możesz użyć różnego kroju czcionek, zastosuj też punktowanie np. przy wyliczaniu składników.  Liczę na Twoja pomysłowości i kreatywność.

Po skończonej pracy zapisz ją na pulpicie swego komputera  i nadaj jej nazwę Książkakucharska1    / 1 to nr z dziennika, każdy uczeń niech poda swój nr/. Na koniec proszę mi przesłać ten plik jako załącznik do meila na adres: [email protected] Pozdrawiam Was E.C.

Zadanie na 3 kwietnia

Poznaj szybkość swojego internetu za pomocą testu łącza. Dzięki testowi szybkości łącza dowiesz się, z jaką prędkością możesz pobierać i wysyłać dane z komputera. Za pomącą strony internetowej https://www.speedtest.pl /sprawdź i zapisz: szybkość twojego Internetu. Poczekaj aż komputer wyświetli te  komunikaty zapisz je dziś i przyślij mi na mejla: [email protected]

Download
prędkość pobierania: ….. Mb/s

Upload
prędkość wysyłania: ….. Mb/s

WYCHOWANIE FIZYCZNEDZIEWCZĘTA

08.04.2020 r

Na dzisiaj i ewentualnie na okres świąteczny ćwiczenia poprawiające technikę biegową i sprawność biegaczy. Powtarzajcie jak tylko znajdziecie trochę wolnego czasu.

Temat: Ćwiczenia sprawnościowe dla biegacza.

https://www.youtube.com/watch?v=ixE2UW5Dvq8&t=107s

07.04.2020 r

Dzisiaj ćwiczenia na mm. brzucha. Polecam i zachęcam!!!

Temat: Trening mm. brzucha.

https://www.youtube.com/watch?v=4yKbW6NBbN8

06.04.2020 r

Witajcie. Na początek tygodnia proponuję ćwiczenia wzmacniające mm. nóg czyli typowo biegowe. Spróbujcie wykonać kilka serii (3 – 4 ), a w każdej serii od 3 do 10 powtórzeń. Zachęcam do wyjścia na podwórko ( pogoda sprzyja) i wykonania ćwiczeń w przerwie między odrabianiem np: j. polskiego , a matematyką. Powodzenia

Temat: Ćwiczenia biegowe.

https://www.youtube.com/watch?v=BFd1rnzV0HE


02.04.2020r

Zapraszam na lekki trening. Powodzenia.

Temat: Ćwiczenia wzmacniające mm. posturalne.

https://www.youtube.com/watch?v=85ZE3meQlno

01.04.2020 r

Na dzisiaj 30 minut ćwiczeń po wykonaniu których poczujecie się fantastycznie.

Temat: Ćwiczenia zwiększające ruchomość w stawach.

https://www.youtube.com/watch?v=6ls_iC_X_lQ&t=696s

31.03.2020

Temat: Rozciąganie całego ciała.

Dzisiaj odrobinkę stretchingu. Zróbcie ćwiczenia i miejcie satysfakcję, że zrobiłyście coś fajnego dla siebie.

rhttps://www.youtube.com/watch?v=-vLLQxeXqrQ

30.03.2020 r

Witam. Proponuję na poniedziałek ćwiczenia które mam nadzieję pozwolą Wam z uśmiechem rozpocząć kolejny tydzień. Powodzenia.

Temat: Ćwiczenia wzmacniające mm. nóg i brzucha,

https://www.youtube.com/watch?v=_Ad7rv4-fUM

26.03.2020r

Temat: Ćwiczenia kształtujące z piłką.

Dziewczyny proszę o w miarę dokładne powtarzanie ćwiczeń. Ćwiczenia z piłką starajcie się powtórzyć 5 razy z 3 minutową przerwą między każdą serią.

https://www.youtube.com/watch?v=bujG6YmPjVY&feature=youtu.be

25.03.2020r

Temat: Ćwiczenia wzmacniające mm. posturalne.

Witam drogie dzieciątka. Na początek proponuję następujący zestaw ćwiczeń. Staraj się go wykonać poprawnie ( nie szarżuj) Wierzę że dasz radę i gdy skończysz będziesz z siebie dumna(y) Życzę powodzenia i trzymam kciuki.

Rozgrzewka tradycyjna . 15 krążeń ramion oburącz w przód/w tył , 20 pajacyków, 10 przysiadów, 20 skłonów tułowia w bok (10 w prawo i 10 w lewo ), 10 krążeń tułowia (5 w prawo – 5 w lewo), 10 skipów A i 10 skipów C w miejscu.

Na czas – nie musisz zrobić od razu wszystkich powtórzeń, możesz robić przerwy między np. 20 a 21 pompką, długość przerwy dostosowujesz do swoich możliwości. Ustal sobie ile powtórzeń zrobisz i staraj się być konsekwentna(y). W tym ćwiczeniu chodzi o to żebyś wykonał je w jak najkrótszym czasie.
– 50 przysiadów
-50 pompek
– 50 sit ups ( leżenie tyłem, nogi ugięte w kolanach, rękoma dotykamy podłogi za głową, a następnie wykonujemy skłon tułowia w przód i dotykamy podłogi między stopami – tzw. brzuszek)
-50 burpees ( stań prosto, zrób przysiad i dotknij rękami podłogi, skokiem wyrzuć obie nogi do tyłu- pozycja deski, zrób pompkę i wróć do przysiadu, wstając wyskocz do góry unosząc ręce nad głowę)

Religia 26.03.2020

Drodzy Uczniowie! Od dzisiejszego dnia będziemy realizować kolejne katechezy zgodnie z tematami zamieszczonymi w podręczniku (dział 4). Dokładnie nie pamiętam na którym temacie zakończyliśmy.

Temat: APOSTOLSKI ZAPAŁ BUDUJE WSPÓLNOTĘ KOŚCIOŁA

Realizacja: Proszę o zapoznanie się z tekstem z podręcznika ucznia od strony 127-130.

Zadanie na dziś: Napiszę w zeszycie ucznia (w 5 zdaniach) odpowiedź na następujące pytanie: W jaki sposób mogę się troszczyć o rozwój wiary w moim otoczeniu?

Ciągle trwamy w modlitwie o ustanie epidemii, do której serdecznie zachęcam! Odmówmy dziś w tej intencji modlitwę „Ojcze nasz”.

Ks. Leszek

TECHNIKA

Zadanie na 25.03.2020 r.

  1. Zapoznaj się z wiadomościami ze s. 166, 167 i 168. Szczególną uwagę zwróć na teksty na fioletowym tle (s.167, 168).
  2. Przygotuj jedno nakrycie stołu stosując poznane zasady. Zrób zdjęcie i wyślij na mój adres: [email protected]
  3. Jeśli chcesz możesz nakryć stół np. do niedzielnego obiadu dla całej rodziny. Wtedy zadanie wykonaj 29 marca.

Witajcie! Dziękuję wszystkim, którzy wykonali zadanie z 25 marca. Czekam jednak na pozostałe osoby. Każda praca musi być oceniona.

Zadanie na 31.03.2020 r. i 8.04.2020 r.

Wykonaj kartkę wielkanocną wykorzystując dostępne materiały: papier kolorowy, bibułę, piórka, kolorowe waciki, cieniutkie gałązki, skorupki po jajkach, sznurek, wstążeczki itp. Możesz wykorzystać pomysły prezentowane w filmikach na stronach internetowych np. https://www.youtube.com/watch?v=7JxAx4rsT1U , https://www.youtube.com/watch?v=J14ssfyFaB4 . Po wykonaniu pracy zrób zdjęcie i wyślij na adres e-mail: [email protected]

Religia 31.03.2020

Witam wszystkich uczniów!

Temat kolejnej katechezy;”Życie wiary u początków narodu polskiego”

Bardzo proszę o zapoznanie się z treścią katechezy z podręcznika ucznia od strony 138 – 141. 

Notatka do zeszytu: „Idźcie i nauczajcie wszystkie narody, udzielając im chrztu w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego”. Mt 28,19

Po przyjęciu chrztu przez Mieszka I konieczny był w naszej Ojczyźnie dalszy rozwój wiary. Owocem przyjęcia chrześcijaństwa było pojawienie się szkół, które rozwijały intelektualnie, ale także przyczyniały się do wzrostu wiary i wiedzy religijnej. Duży wpływ na rozwój chrześcijaństwa miało również sprowadzenie różnych zakonów:- benedyktyni- cystersi – dominikanie- franciszkanie- karmelici”

Zadanie: napisz krótko w jaki sposób możesz okazywać innym, że jesteś człowiekiem wierzącym? 

Pozdrawiam; Ks. Leszek

Religia 02.04.2020

W dniu dzisiejszym przypada 15 rocznica śmierci św. Jana Pawła II. Wielkiego Papieża, naszego rodaka. Z tej okazji chciałbym zaprosić Was do wspólnej modlitwy. Przy wieczornym pacierzu, będziemy polecać wstawiennictwu św. Jana Pawła II całą naszą Ojczyznę, wszystkich którzy chorują i cierpią z racji trwającej epidemii. Będziemy modlili się także za lekarzy, pielęgniarki i cała służbę zdrowia. To ważne abyśmy się w tych dniach jednoczyli w modlitwie.

Niech Pan Jezus, przez wstawiennictwo św. Jana Pawła II nam błogosławi

ks. Leszek

Religia 07.04.2020

Witam uczniów klasy 6 w ten piękny wiosenny dzień!

Temat katechezy na dziś; TRIDUUM PASCHALNE – MIŁOŚĆ BOGA DO CZŁOWIEKA.
Notatka: Wielki Czwartek jest dniem, w którym dziękujemy Panu Jezusowi za ustanowienie dwóch sakramentów – Eucharystii i Kapłaństwa. Z Eucharystii czerpiemy siłę do wypełniania Nowego Przykazania Jezusa, gdyż właśnie podczas Mszy Świętej objawia się najpełniej Jezusowa miłość. Przeżywając tajemnicę Wielkiego Piątku okazujemy wdzięczność Panu Jezusowi za Odkupienie, którego dokonał przelewając na Krzyżu swą drogocenną Krew.

Zadanie: Odmówić wspólnie w rodzinie Drogę Krzyżową w intencji ustania epidemii. W Wielki Piątek wyeksponować w domu Krzyż i oddać mu cześć.

Błogosławionych Świąt Wielkiej Nocy. Niech Pan Jezus Zmartwychwstały nam błogosławi!

Pozdrawiam Ks. Leszek