Zespół Szkolno-Przedszkolny w Łosiu
Szkoła Podstawowa, Przedszkole w Łosiu

Klasa VII

Napisany 25-03-2020 15:12:00

Uczniu! Po przeczytaniu zadań w danym dniu wypełnij pola z imieniem i nazwiskiem i prześlij je.

W ZAKŁADCE OGŁOSZENIA NOWY PLAN LEKCJI

FIZYKA

Karty pracy /w załączniku/ i wykonanie zadań w karcie nr 19,20,21. Proszę również o odpowiedzi do zadań przesłać na Messengera.

zadania na 31.03

Klasa 7: Proszę przeanalizować ten temat:

https://epodreczniki.pl/a/ruch-zmienny-prostoliniowy-przyspieszenie-predkosc-srednia-i-chwilowa/Df9pgJhuh

Następnie zapisać w zeszycie temat: Przyspieszenie w ruchu jednostajnie przyspieszonym i napisać notatkę o przyspieszeniu.

Proszę rozwiązać zaproponowane zadania w tym linku i zadania w zeszycie ćwiczeń.

Jeśli ułatwi Wam to pracę, to odpowiedzi i pytania proszę przesyłać na emaila: [email protected] 

zadania na 03.04

Przeczytaj w podręczniku temat: Droga w ruchu jednostajnie przyspieszonym i spróbujcie uzupełnić w zeszycie ćwiczeń zdania na str 60-62. Jest to trudny temat i w razie pytań możemy umówić się na Messengere w kilka osób  /max 8/ na rozmowę – lekcję wideo. Odpowiedzi przesyłacie na emaila: [email protected]

zadania na 7 .04

Na początku chciałam przeprosić za to, że wprowadziłam Was w błąd, chodzi o to zadanie w ćwiczeniach. Pomyliłam sobie klasy.

Dzisiaj przeczytajcie sobie temat: Ruch jednostajnie opóźniony w podręczniku i zróbcie notatkę. Kto potrafi wykonuje zadania z podręcznika.

HISTORIA

Kontakt z nauczycielem: [email protected]

Witam uczniów klasy VII na zajęciach historii w dniu 3 kwietnia 2020

  1. Zapiszcie temat lekcji oraz zagadnienia.

Temat: Zakończenie I wojny światowej.

  1. Przystąpienie Stanów Zjednoczonych do wojny.
  2. Przebieg działań wojennych w 1918 r.
  3. Zawieszenie broni.

2. Zapoznajcie się z materiałem źródłowym na stronie: https://epodreczniki.pl/a/w-sama-pore-przystapienie-stanow-zjednoczonych-do-i-wojny-swiatowej/D15xXutY2

3. Teraz proszę zrobić zadanie. Odpowiedz na pytanie: jak tak zwana ,,sprawa Meksyku” zadecydowała o przystąpieniu USA do wojny. Notatka w formie kulku zdań w zeszycie przedmiotowym. Tej pracy nie wysyłacie, sprawdzę kiedy powrócimy do szkoły.

4. Otwórzcie podręczniki do historii w klasie 7 na stronie 157 oraz 158 -159.Przecztajcie dwa krótkie rozdziały:

,,Klęska państw centralnych”

,,Koniec wojny”

5. Ustnie proszę odpowiedzieć na pytania:

a. kiedy dowództwo niemieckie podpisało zawieszenie broni?

b. w jakim miejscu podpisano zawieszenie broni?- patrz ilustracja str.159,

c. jakie warunki rozejmu Niemcom postawiły państwa centralne?

6. Dla pasjonatów historii polecam materiał dodatkowy: https://www.youtube.com/watch?v=dZ425aurxVA

Hstoria – witam 2 kwietnia 2020 roku

  1. Zapiszcie temat lekcji oraz zagadnienia.

Temat: Sprawa polska w okresie I wojny światowej

  1. Kwestia polska na początku wojny.
  2. Aktywiści i pasywiści.
  3. Polskie formacje zbrojne w czasie I wojny światowej.
  4. Sprawa polska na arenie międzynarodowej.

2. Zapoznaj się z prezentacją poniżej. Na jej końcu masz polecenia do wykonania – TYLKO USTNIE.

3. Otwierając tą stronę możesz uzupełnić i poszerzyć sobie wiedzę z omawianego tematu: https://epodreczniki.pl/a/licytacja-sprawa-polska-w-1917-roku/DJ9TxFH3Y

4. Pamiętaj jestem do twojej pomocy [email protected]

UWAGA-nie wszyscy przesłaliście prace domowe!

Historia – witam 27 marca 2020 roku

  1. Zapiszcie temat lekcji oraz zagadnienia w oparciu o plik poniżej.

2. Zapoznaj się z materiałem żródłowym lekcji poniżej

https://epodreczniki.pl/a/gwaltowny-koniec-pewnego-swiata-rosja-w-1917-roku/DdF0sajH0

3. W materiale, który przeczytałeś jest zapis na końcu ,,Zamiat podsumowania. Ćwiczenie 2″. Celem tego zadania jest uporządkowanie chronologiczne wydarzeń roku 1917 w Rosji.Spróbuj je wykonać jedynie na komputerze. Pamiętaj, że autorzy ułatwili Ci zadanie i masz podgląd czy się nie pomyliłeś.

4. Dla miłośników historii materiał dodatkowy. Pozwoli Ci on lepiej zrozumieć dzisiejszą lekcję.

PRZYPOMINAM JESTEM DOSTĘPNY NA [email protected]

Historia – witam 26 marca 2020 roku

  1. Zapiszcie temat lekcji oraz zagadnienia w oparciu o plik poniżej.

2. Zapoznaj się z tekstem lekcji nr 27 w podręczniku – ,,Wielka wojna” strony 142 – 147.

3. Uzupełnij i utrwal poznane wiadomości w oparciu o materiał źródłowy poniżej

https://epodreczniki.pl/a/na-zachodzie-bez-zmian-dzialania-na-froncie-zachodnim-do-1916-roku/D98l6BSym

4. Wykonaj zadanie z karty pracy – poniżej. Wypełnioną kartę i podpisaną prześli do tygodnia czasu na adres [email protected]

5. Dla ułatwienia zadania podaje kalendarium ważniejszych wydarzeń w pliku poniżej.

Treści tej lekcji omawialiśmy już w VI klasie, można więc skorzystać z notatek wówczas poczynionych w zeszycie przedmiotowym.

Przypominam, iż jestem do dyspozycji pod adresem [email protected] oraz w razie takiej konieczności w rozmowie telefonicznej.

6. Dla tych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę w tym temacie materiał poniżej.

Historia – zadania na piątek 20 marca 2020

Witam uczniów klasy VII. Polecenia do zrealizowania-poniżej.

  1. Przeczytaj uważnie rozdział 26 z podręcznika do historii w klasie siódmej -,,Polacy wobec zbliżającej się wojny”(str. 139-141)
  2. Zapozanaj się z materiałem filmowym – poniżej.

3. Wykonaj polecenia z karty pracy-poniżej. Zapisz odpowiedzi w zeszycie przedmiotowym lub edytuj na komputerze(kartę wypełnioną należy wydrukować i umieścić w zeszycie do historii)

Historia – zadania na czwartek 19 marca 2020

Witam uczniów klasy VII. Polecenia do zrealizowania-poniżej.

  1. Odsłuchaj pliki :

2. Odpowiedz w zeszycie przedmiotowym do historii na następujące polecenia w oparciu o odsłuchane trzy pliki:

Polecenie 1

Wyjaśnij, dlaczego kara zesłania i katorgi była jedną z najsurowszych kar, często równoznaczną z karą śmierci?

Polecenie 2

Dlaczego Syberię nazywano nieludzką ziemią?

Polecenie 3

Wypełnij w zeszycie tabelkę z pliku poniżej-udziel odpowiedzi . Plik możesz pobrać i wypełnić na komputerze. Wówczas jednak pracę trzeba wydrukować i wpiąć do zeszytu.

Całość lekcji, w tym zapis przesłuchiwanych treści oraz materiały dodatkowe znajdziesz na https://epodreczniki.pl/a/syberia—niechciany-dom-polskich-zeslancow-w-xix-w/DVmSFCzZp

JĘZYK POLSKI

Drogi Siódmoklasisto!

8 kwietnia- Temat: Jaką siłę ma słowo? Przepisz do zeszytu wprowadzenie do rozdziału „Jaką siłę ma słowo” s. 149 (od słów „Według Biblii…„), następnie przeglądnij zawartość całego rozdziału i napisz, który tekst i dlaczego podoba Ci się najbardziej. Czego nowego się dowiedziałeś, co zrozumiałeś, co sobie uświadomiłeś? Twoja wypowiedź nie może być krótsza niż 10 rozwiniętych zdań. Pomyśl, napisz i prześlij dzisiejszą notatkę na mojego maila.

7 kwietnia- Temat lekcji: Nasz język- łączy czy dzieli? Bardzo proszę głośno przeczytać tekst z podręcznika s. 164 (najlepiej dwa razy), następnie uzupełnij notatkę według wzoru znajdującego się w linku. WAŻNE: przeczytaj lekturę Karola Dickensa pt. „Opowieść wigilijna”. Opowiastka jest dostępna w internecie w formacie pdf (50 stron) oraz w darmowej wersji audiobooka. O lekturze będziemy rozmawiać już 15 kwietnia. https://cdn.splosie.pl/file/splosie/2020/04/Nasz-jezyk.docx

6 kwietnia- Temat lekcji: Zdania podrzędne okolicznikowe warunku i przyzwolenia. Dzisiaj poćwiczymy zdania podrzędne okolicznikowe warunku i przyzwolenia. Przypomnij sobie wiadomości z podręcznika ze strony 279. Skoncentruj się tylko na tych zdaniach. Pamiętaj, że o zdania podrzędne okolicznikowe warunku pytamy: pod jakim warunkiem? w razie czego?; natomiast o zdania okolicznikowe przyzwolenia: mimo co? pomimo co? wbrew komu, czemu? Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadanie; 7, 9, 12, 13 i 14 s. 61. Jeżeli masz możliwość, zapraszam na połączenie on-line o  godz. 9.45 poprzez aplikację Messenger.

3 kwietnia- Nadal koncentrujemy się na zdaniach złożonych z podrzędnym okolicznikowym. Budowa zdań jest trudnym tematem, dlatego musicie pracować powoli i starannie. Wiele informacji znajdziecie w podręczniku, w razie wątpliwości proszę skontaktować się ze mną, służę pomocą. Pamiętajcie , że w tym momencie jesteście odpowiedzialni za swoją edukację. Postarajcie się. W poniższym linku znajdują się odpowiedzi do zadań wczorajszych. Proszę porównać swoją pracę z tym, co jest na zdjęciach.https://cdn.splosie.pl/file/splosie/2020/04/IMG_20200403_085352428-1-scaled.jpg https://cdn.splosie.pl/file/splosie/2020/04/IMG_20200403_085442379-scaled.jpg Dzisiaj proszę wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń s. 58 zad. 4, 5, 6. Odpowiedzi prześlijcie na skrzynkę pocztową lub Messengera.

2 kwietnia- Temat lekcji: Zdania podrzędne okolicznikowe. Bardzo dokładnie, dwa razy, przeczytaj informacje z podręcznika s. 279 na temat zdań okolicznikowych, następnie rozwiąż zadanie 1, 2 i 3 w zeszycie ćwiczeń s. 56.

1 kwietnia- temat: Ile okoliczności, tyle okoliczników. Przypomnij sobie wiadomości o okoliczniku. Przepisz notatkę do zeszytu. https://cdn.splosie.pl/file/splosie/2020/04/okoliczniki.png Następnie obejrzyj materiał na e-podręczniki i rozwiąż zamieszczone tam zadania. https://epodreczniki.pl/a/o-kazdej-okolicznosci—okolicznik/DILp6Vwnk

31 marca- Temat: Pojedyncze czy złożone, bez problemu określone cz. 2. Przeanalizuj planszę edukacyjną, która znajduje się w załączniku. Następnie sporządź sensowną i przejrzystą notatkę w zeszycie. https://cdn.splosie.pl/file/splosie/2020/03/Jpol_SP_Inne_pomoce_Zda_zlozone_Plansze_edukacyjna.pdf

30 marca: Temat: Pojedyncze czy złożone, bez problemu określone. Zadania zapisz w zeszycie. https://epodreczniki.pl/a/pojedyncze-czy-zlozone—bez-problemu-okreslone/DF7lrPhlv

27 marca- Temat: Recenzja książki. Pracujemy z zeszytem ćwiczeń s. 212 ćw. 1-4. W zeszycie przedmiotowym zredaguj recenzję noweli Henryka Sienkiewicza pt. „Latarnik” Podr. s.163 zad. 17 (skorzystaj z przydatnego słownictwa)

26 marca – Temat lekcji: „Latarnik” Henryka Sienkiewicza jako przykład noweli. W oparciu o wiadomości z podręcznika s. 162 i po oglądnięciu filmu https://www.youtube.com/watch?v=s9evVlyWkz0 sporządź notatkę według wzoru. Link poniżej: https://cdn.splosie.pl/file/splosie/2020/03/Latarnik-notatka.docx

25 marca- Proszę nadrobić zaległości na Wsipnet. Poza tym pracujemy z nowelą Henryka Sienkiewicza pt. „Latarnik”- przypomnij sobie tekst lektury i sporządź notatkę według wzoru, który znajduje się w poniższym linku. Zdjęcie pracy prześlij na maila. Jeżeli będziesz mieć problem z wykonaniem zadania, skontaktuj się ze mną (napisz e-mail lub na messenger) https://cdn.splosie.pl/file/splosie/2020/03/Latarnik.docx

Język angielski

16.03.2020

Subject: Sleep problems.

Przeczytaj tekst ze str. 71 w podręczniku ze zrozumieniem. Wykonaj zadanie 3 do tekstu. Przetłumacz słówka z zadania 4 w zeszycie.

19.03.2020

Dzisiaj pracujemy tylko w aplikacji Quizlet i doskonalimy słownictwo z rozdziału 6. Zarejestrujcie się do stworzonej klasy 7a na link bezpośrednio do ćwiczenia https://quizlet.com/pl/496959500/class-7-english-classa2unit61-flash-cards. Lub na link klasy https://quizlet.com/join/UyHC4gzrT. Spróbujcie stworzyć zestaw do lekcji 6.3(podr.str.77). Będziemy wszyscy korzystać.

20.03.2020

Spróbujcie ponownie użyć powyższych linków(jeżeli wam się nie udało). Temat na dziś: She was dancing at 10 p.m. yesterday. Korzystając ze strony 128 w podręczniku przypomnijcie sobie odmiany w czasie Past Continuous(tabelka 6.4). Wykonajcie w zeszycie ćw.1 z tej samej strony.

23.03.2020

Zapoznajcie się ze słówkami: https://quizlet.com/pl/474129200/english-class-a2-unit-65-symptoms-and-illnesses-flash-cards . Lesson: I’ve got a cold. Pod tematem opiszcie sytuację przedstawioną w zad.1 str. 73 podręcznik według wzoru: James”I’ve got a stomachache”. W ćwiczeniach wykonajcie zad 1 i 2 na str.69. Proszę również do czwartku przesłać odpowiedzi do zad. 1 i 2 str.68 ćwiczenia(dotyczą Past Contninuous) na adres [email protected] Quizlet to świetna okazja do ćwiczenia słówek. Czekam na dołączenie do klasy.

25.03.2020

Pracujemy nad tematem’ zdrowie’: https://www.youtube.com/watch?v=VPM2WYQetEo

W zeszycie odpowiedzcie na pytania: What is a coronavirus disease?How can we protect ourselves?

27.03.2020

Zadanie na dziś: ćwiczenia str. 69 i 70. Na grupie o godz.14.00 English chat. Be ready.

30.03.2020

Subject: Don’t give up. Dzisiejsza notatka w linku:

Wykonajcie również dwa dowolne zadania ze str.71 w ćwiczeniach.

02-03.04.2020

Kończymy pracę nad rozdziałem 6. Dotyczył on części ciała, chorób i Czasu Past Simple. Powtórkę mamy rozłożoną na 2 dni. Dzisiaj wykonajcie str.72 w ćwiczeniach(można sprawdzić na 112) oraz str.76 z podręcznika(prześlijcie zadania do oceny, zad.5 str.76 oznaczam*). Na piątek będzie wypracowanie ze str.81 zad.7(wyślijcie wszyscy).

06.04.2020

Subject: Polish cuisine. Wykonajcie zadania z karty pracy w zeszycie oraz w ćwiczeniach na str.73.

Matematyka

Kontakt dla uczniów i rodziców: [email protected]

zadania na 08.04.2020

Witam. Temat dzisiejszej lekcji to: Odczytywanie i przedstawianie danych statystycznych za pomocą  tabel i diagramów. Obejrzyj filmy:  https://pistacja.tv/film/mat00421-wyszukiwanie-i-porzadkowanie-informacji-tabele?playlist=360  oraz  https://pistacja.tv/film/mat00422-przedstawianie-danych-diagram-slupkowy?playlist=360 . W zeszycie przedmiotowym  zapisz odpowiedzi na dwa pytania (skorzystaj z podręcznika str. 192):  

  1. Jak uzyskiwane są dane statystyczne?
  2. W jaki sposób mogą być przedstawiane dane statystyczne?

Rozwiąż zad.1 ze str. 193, zad. 3 ze str. 195 i zad. 10 ze str. 198.

Zdjęcia odpowiedzi i rozwiązanych zadań prześlij na maila. Pozdrawiam Was i życzę spokojnych i radosnych Świąt Wielkanocnych.

zdania na 07.04.2020

Witajcie. Dzisiaj będziemy utrwalać wiadomości dotyczące rozwiązywania równań. Wykonajcie test sprawdzający (znajduje się na dole strony) i quizy https://pl.khanacademy.org/math/cc-eighth-grade-math/cc-8th-solving-equations/number-of-solutions-to-linear-equations/quiz/cc-8th-solving-equations-quiz-1?modal=1  oraz ćwiczenia interaktywne

https://pl.khanacademy.org/math/pre-algebra/pre-algebra-ratios-rates/pre-algebra-write-and-solve-proportions/e/constructing-proportions-to-solve-application-problems .

Jeżeli będziecie mieć problemy, skorzystajcie ze  wskazówek.  Powodzenia.

zadania na 06.04.2020

Witam uczniów klasy siódmej. Dziś spróbujemy nauczyć się jak przekształcać wzory, obejrzyjcie uważnie film  https://pistacja.tv/film/mat00371-przeksztalcenia-wzorow?playlist=281 . Przeanalizujcie też przykład 1 ze str. 186 w podręczniku. W zeszycie przedmiotowym rozwiążcie zad.2 a, b str.186 oraz zad. 4 b, c, d i h ze str. 187 w podręczniku. Powodzenia.

Dla chętnych: Możecie rozwiązać zad. 5 i przesłać mi zdjęcie na maila.

zadania na 03.04.2020

Witam Was serdecznie. Temat dzisiejszej lekcji to:  Podział proporcjonalny. Obejrzyjcie film  https://pistacja.tv/film/mat00373-stosunek-dwoch-wielkosci-tego-samego-rodzaju?playlist=573, możecie też rozwiązać ćwiczenia interaktywne znajdujące się  https://epodreczniki.pl/a/stosunek-dwoch-wielkosci/D14P5MPnW. Po obejrzeniu materiału i wykonaniu ćwiczeń rozwiążcie w zeszycie przedmiotowym  zad.2 i 3 ze str.183, zad.8 ze str. 184 oraz zad. 15,16 i 17 ze str. 185 w podręczniku. Powodzenia

Przypominam o przesyłaniu zadań ze środy!

zadania na 01.04.2020

Witajcie . Temat dzisiejszej lekcji to: Proporcje. Obejrzyjcie uważnie  film  https://www.youtube.com/watch?v=o1RO4Gv59vs . Na podstawie filmu zapiszcie ogólny zapis proporcji i jej „miłą cechę”. Znajdziecie ten zapis także w podręczniku na  str . 179. Jeżeli  macie problem ze zrozumieniem możecie skorzystać dodatkowo z filmu https://www.youtube.com/watch?v=YhDi0h6wztw.  Następnie rozwiążcie zad. 5 b, c, e, f, g i h ze str.180 w podręczniku w zeszycie przedmiotowym.

 Zdjęcia rozwiązań i notatki prześlijcie na mój adres  mailowy do końca tygodnia. Pozdrawiam.:)

zadania na 31.03.2020

Witam klasę siódmą. Temat dzisiejszej lekcji to:  Wielkości wprost proporcjonalne. Zapiszcie temat w zeszycie, obejrzyjcie film https://www.youtube.com/watch?v=VoaNlTfelMA , wykonajcie ćwiczenia interaktywne https://www.matzoo.pl/klasa7/wielkosci-wprost-proporcjonalne_57_382 , następnie rozwiążcie zad. 1,3 i 4 w zeszycie ćwiczeń oraz zad.1 ze str.176 w podręczniku. Przypominam o przesyłaniu zadań z 24.03. 2020.

Dla chętnych, którzy chcą sobie utrwalić umiejętność  rozwiązywania równań polecam https://szaloneliczby.pl/rozwiaz-rownanie-puzzle/ .

zadania na 30.03.2020

Witam uczniów klasy 7. Temat dzisiejszej lekcji  to: Rozwiązywanie równań – podsumowanie. Zapiszcie go w zeszycie. Obejrzyjcie film  https://pistacja.tv/film/mat00400-rozwiazywanie-rownan-podsumowanie?playlist=281. Następnie pod tematem rozwiążcie zad. 1 a, b, c, d i e ze str. 188 w podręczniku. Powodzenia.

Przypominam o przesyłaniu zadań z 24.03. 2020.

zadania na 27.03.2020

Pozdrawiam i witam uczniów klasy VII. Proszę, żebyście przesyłali mi rozwiązania zadań, a nie same wyniki (zdjęcia rozwiązań zapisanych w zeszycie- dotyczy to zadania z 24 marca). Dzisiaj będziemy próbować nauczyć się rozwiązywać „zadania o wieku ludzi”, obejrzyjcie film https://pistacja.tv/film/mat00378-zadania-o-wieku-ludzi?playlist=549 , a następnie spróbujcie w zeszycie przedmiotowym rozwiązać zadanie 16 i 17 z podręcznika str.174-175 oraz zadanie 5 ze str.62 w ćwiczeniach. Powodzenia.

zadania na 25.03.2020

Witam! Dzisiaj zajmiemy się rozwiązywaniem zadań geometrycznych z zastosowaniem równań. Obejrzyjcie uważnie film https://pistacja.tv/film/mat00376-rownania-zadania-geometryczne?playlist=549, a następnie w zeszycie ćwiczeń rozwiążcie zad. 6 ze str.62, a w zeszycie przedmiotowym zadania znajdujące w pliku umieszczonym poniżej.

zadania na 24.03.2020

Witam uczniów klasy VII. Dzisiaj nadal będziemy się zajmować się rozwiązywaniem równań i ich zastosowaniem do rozwiązywania zadań tekstowych. Rozwiążcie ćwiczenia interaktywne ze strony  https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza—cwiczenia-przed-sprawdzianem/D5GHqKHa1 .Rozwiązania ćwiczeń 7,9,13 i 17 zapiszcie w zeszycie przedmiotowym, zdjęcia rozwiązań prześlijcie mi na adres [email protected]  .

Ważne! W temacie maila zapiszcie imię, nazwisko, klasę i szkołę ( np. spłosie). Jeżeli macie jakieś pytania lub nie rozumiecie poleceń, piszcie do mnie postaram się jak najszybciej odpowiedzieć.

zdania na 23.03.2020

Witajcie. Drodzy uczniowie zachęcam Was do utrwalania umiejętności rozwiązywania równań i stosowania ich w rozwiązywaniu zadań tekstowych, możecie to zrobić rozwiązując ćwiczenia interaktywne ze strony https://www.matzoo.pl/klasa7/zapisywanie-rownan-zaleznosci-miedzy-liczbami-test_57_368 . Myślę, że jeżeli poćwiczycie bez problemu rozwiążecie zadania 1-4 ze str.61 w zeszycie ćwiczeń.

zadania na 20.03.2020

Witam uczniów klasy VII.

Skorzystajcie ze strony https://epodreczniki.pl/a/wykorzystanie-rownan-do-rozwiazywania-zadan-tekstowych/DMXGTEcqt , obejrzyjcie filmy wyjaśniające jak rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem równań, spróbujcie rozwiązać ćwiczenia interaktywne znajdujące się na tej stronie, w razie problemów zawsze możecie podejrzeć rozwiązanie. Następnie w zeszycie przedmiotowym rozwiążcie zad. 1 i 2 ze str. 173 w podręczniku. Do rozwiązania zadań stosujcie równania. Powodzenia.

zadania na 18.03.2020

Drodzy uczniowie! Przeanalizujcie uważnie przykład nr 3 z podręcznika str.171, następnie rozwiążcie zad. 6, 7 i 8 ze str. 172 w zeszycie przedmiotowym oraz zad. 1,2 i 3 ze str.57 w zeszycie  ćwiczeń. Jeżeli macie kłopoty zachęcam do skorzystania z ćwiczeń interaktywnych ze strony , którą podałam Wam wczoraj lub ze strony  https://epodreczniki.pl/a/rozwiazywanie-rownan/D6bqi0n9A . Powodzenia.

zadania na 17.03.2020

Witam klasę VII. Przeczytajcie uważnie tekst przypominający zasady rozwiązywania równań znajdujący się pod adresem https://szaloneliczby.pl/rownania-z-jedna-niewiadoma/ . Następnie wykonajcie ćwiczenia które znajdują się pod tekstem – Równania z jedną niewiadomą.

zadania na 16.03.2020

Witam uczniów klasy siódmej. Rozwiążcie zadania w zeszycie przedmiotowym.

Sprawdź, czy liczba -2 spełnia równanie.

a) 4x +3= -11

b) -x-1 = -3

c) 2x – 4 = x – 6

d) 8 – x = x + 12

e) -3x + 2 = 10 – x

f) -5 – 6x =10x + 27

Dane są liczby : -4; 0,5; 3. Sprawdź, która z nich jest rozwiązaniem równania:

-4(2 – x) + 5 = 3 + 2x

Ułóż równanie równoważne danemu:

a) x – 1 = 4

b) -3x = 12

c) x + 12 = 4

d) – 0,6x = 9

Dowiedz się z podręcznika lub innego dostępnego źródła, czym jest równanie sprzeczne i tożsamościowe . Odpowiedź zapisz w zeszycie przedmiotowym.

GEOGRAFIA

16.03.2020. Bardzo proszę o przeczytanie tematu ,,Urbanizacja” s. 122, wpisanie tematu do zeszytu i wykonanie zad. 1-3 s.128 (pisemnie)

18.03.2020 . Witam i pozdrawiam kl.VII. Dzisiaj proszę o przeczytanie podsumowania s.129 i wykonanie testu do zeszytu s.130 – 132 Powodzenia.

23.03.2020r. Temat na dzisiaj to: Warunki rozwoju rolnictwa. Proszę o przeczytanie tekstu s.124-127 , zapisanie tematu oraz pisemne wykonanie zad.1 i 3 s.127. Zachęcam do skorzystania ze strony: epodręczniki.pl . Po wejściu na stronę należy wybrać w zakładce geografia i odszukać temat: Czynniki rozwoju rolnictwa. Do kontaktu ze mną podaję adres [email protected] . Pozdrawiam

25.03.2020r. Temat na dzisiaj to: Produkcja roślinna. Przeanalizujcie temat, zapiszcie w zeszycie i odpowiedzcie pisemnie na pyt. 2 i 3 s.140.

30.02.2020r. Witam ponownie . Temat dzisiejszy: Produkcja zwierzęca. Proszę o zapisanie tematu i przeczytanie tekstu s.131-133. Do zeszytu wymyślcie i wpiszcie 5 pytań (wraz z odp.), które chcielibyście zadać swoim kolegom oczywiście pytania mają dotyczyć tematu.Zachęcam do zapoznania się ze stroną: https://epodreczniki.pl/a/chow-i-hodowla-zwierzat-w-polsce/DEQyr4aW3

1.04.2020r. Temat na dzisiaj: Zmiany w polskim przemyśle. Przeczytajcie treści s.134-137 i odpowiedzcie pisemnie do zeszytu na pyt.2 i 3 zdjęcie zadania wyślijcie.

6.04.2020r. Temat: Energetyka. Przeczytajcie i wpiszcie temat s.138- 141. Do zeszytu odpowiedzcie pisemnie pyt. 1 i 2 s.141.

8.04.2020r. Temat: Gospodarka morska. Proszę przeczytać tekst s.142-144, zapisać temat i odpowiedzieć pisemnie na pyt. 1 i 2 s.144

JĘZYK NIEMIECKI

  1. Podręcznik str. 52 – miejsca spędzania czasu wolnego (tabela). Zeszyt ćwiczeń str. 52/1,4 i 53/5
  2. Rzeczowniki złożone podręcznik str. 52/3 (napisać złożenia i przetłumaczyć) zeszyt ćwiczeń str. 52/3 i 53/6
  3. Zadania na dzień 23.03.20r. Proszę zapoznać się z odmianą czasowników modalnych können=móc, umieć, potrafić i müssen= musieć- podręcznik strona 57 (tabela u dołu). Napiszcie w zeszytach te odmiany i przykładowe zdania. przypomnijcie sobie szyk zdania z czasownikiem modalnym. Następnie wykonajcie ćwiczenia 3,4/ str. 54 oraz 5,6/str.55 (zeszyt ćwiczeń).
  4. 25 marca 2020r. Drodzy uczniowie! Zapoznajcie się ze słownictwem dotyczącym tego, co musicie, a co możecie robić (podręcznik, str. 55/ tekst w zielonych ramkach). Następnie wykorzystując to słownictwo oraz inne, wcześniej poznane napiszcie w zeszytach wypracowanie: „Was kannst und was musst du machen?” / „Co możesz, a co musisz robić?”. Napiszcie 10 zdań. Pozdrawiam. W razie wątpliwości i pytań piszcie do mnie na adres: [email protected]
  5. 30 marca 2020r. Temat: To już umiem. Powtórzenie wiadomości. Powtarzamy i utrwalamy wiadomości z rozdziału Alltag und Freizeit. Przypomnijcie sobie słownictwo z tego rozdziału (str. 58/ podręcznik). Następnie rozwiążcie test na stronie 56 w zeszycie ćwiczeń i wyślijcie mi jego zdjęcia na adres: [email protected]
  6. Lekcja w dniu 1 kwietnia 2020r. Temat: Zwykły dzień i czas wolny. Utrwalenie wiadomości. Proszę wykonajcie ćwiczenia utrwalające materiał gramatyczny tego rozdziału- zeszyt ćwiczeń strona 58 (Grammatik kompakt!). Zdjęcie tej strony przyślijcie na adres podany powyżej. Pozdrawiam.
  7. Lekcja w dniu 6.04.20r. Temat: Im Supermarkt. Pobierzcie słówka do tekstu strona 60/1/ podręcznik. Zapiszcie je w zeszytach. Następnie napiszcie w zeszytach zdanie spod ilustracji: Lena kauft eine Flasche Mineralwasser, eine 1-Liter- Packung Orangensaft,…. ein. Zeszyt ćwiczeń strona 62/2. Pozdrawiam.

8. Lekcja w dniu 8. 04.20r. Temat: Ich kaufe Bonbons für dich.

Notatka i polecenia znajdują się poniżej

CHEMIA

07.04.2020

Witam klasę VII. Proszę  o zapisanie  tematu i zrobienie notatki w zeszycie przedmiotowym. ( można wkleić). Przeanalizujcie też ten temat na  https://epodreczniki.pl/a/wlasciwosci-tlenku-weglaiv/D14JAEsj7  . Zwróćcie uwagę na rozdział „Obieg dwutlenku węgla w przyrodzie”  oraz podsumowanie, pomoże Wam  w wykonaniu zadania domowego. Proszę o przesłanie rozwiązań zadań na maila (do końca tygodnia).Zachęcam Was do wykonania ćwiczeń interaktywnych pod lekcją z epodręcznika. Powodzenia.

02.04.2020

Witam uczniów klasy 7. Dzisiaj zapoznamy się z właściwościami i znaczeniem tlenu. Notatkę przepiszcie  lub wklejcie do zeszytu. Zapoznajcie się z lekcją w podręczniku str. 126-129, obejrzyjcie film https://www.youtube.com/watch?v=u73xWPH4FaQ (wystarczy 6 min. – zobaczycie reakcję charakterystyczną tlenu). Zachęcam  też do skorzystania z lekcji  https://epodreczniki.pl/a/tlen-i-tlenki/DkOzJ7E5P . Proszę o zapisanie zadania w zeszycie! Pozdrawiam.

31.03.2020

Witam klasę VII. Proszę  o zapisanie  tematu i zrobienie notatki w zeszycie przedmiotowym. ( można wkleić). Notatkę i zadania znajdziecie w plikach poniżej.

Możecie skorzystać ze strony https://epodreczniki.pl/a/azot-i-gazy-szlachetne/D11e5ZM4Q , skupcie się na treściach dotyczących znaczenia i zastosowania azotu, gazy szlachetne będziemy przerabiać na innej lekcji. Pozdrawiam Was i życzę powodzenia.

26.03.2020

Witam Was serdecznie. Przeanalizujcie lekcje https://epodreczniki.pl/a/powietrze—sklad-i-wlasciwosci/DqLDHkgp1  , obejrzyjcie filmy i zróbcie ćwiczenia interaktywne, możecie tez skorzystać z podręcznika str.126. Myślę, że bez problemu udzielicie odpowiedzi na pytania zamieszczone w plikach poniżej. Odpowiedzi odeślijcie na adres [email protected]. (mogą być pliki lub zdjęcia)

24.03.2020

Witam i pozdrawiam uczniów klasy VII. Rozwiążcie zadania znajdujące się w przesłanym zestawie. Jeśli macie możliwość wydrukujcie sobie ten test, jeżeli nie odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

19.03.2020

Witam uczniów klasy VII. Właśnie skończyliśmy dział „Wiązania i reakcje chemiczne”, dlatego proszę o wykonanie ćwiczeń interaktywnych znajdujących się pod adresem   https://epodreczniki.pl/a/interaktywne-cwiczenia-multimedialne/D1BKjdrm8   abyście utrwalili sobie te wiadomości. Ćwiczenie nr 4 zapiszcie w zeszycie przedmiotowym.

BIOLOGIA

Drodzy uczniowie witam Was serdecznie, mam nadzieję ,że trzymacie się zdrowo i zaglądacie na stronę wykonując polecenia.

Z biologii proszę o przeczytanie tematu: Zaburzenia funkcjonowania układu odpornościowego. Zapisanie tematu i pisemne wykonanie zad.1-3 s.128.

20.03.2020r. Witam ponownie. Dzisiaj proszę o przeczytanie podsumowania s.129 i pisemne wykonanie testu s.131-132 . Zachęcam również do skorzystania ze strony paniodbiologii.pl Pozdrawiam i życzę powodzenia.

24.03.2020r. Temat na dzisiaj : Budowa i rola układu oddechowego https://epodreczniki.pl/a/uklad-oddechowy-i-jego-funkcje/DBJunNSsV

Zapisz temat, przeanalizuj treści a następnie stwórz w zeszycie krzyżówkę biologiczną, której hasłem będzie słowo: płuca .Wyślij krzyżówkę lub jej zdjęcie( podpisane) na mojego e-maila

26.03.2020r. Dzisiejszy temat: Mechanizmy wymiany gazowej. Zapiszcie temat, przeczytajcie s.138-141 i odpowiedzcie na pytania: 1.Czym różni się powietrze wdychane od wydychanego? 2.Na czym polega wymiana gazowa? 3.Jaka jest rola przepony i mięśni międzyżebrowych w procesie wentylacji płuc?

Przypominam, że zdjęcie zadania wysyłamy . Niestety nie wszyscy wysłali poprzednie . Na zadania czekam do wtorku. Jeśli wykonujecie krzyżówkę to pamiętajcie, że ma ona dotyczyć treści z omawianego tematu . Należy dołączyć też pytania. Tylko część z Was zrobiła dobrze. Pozdrawiam.

31.02.2020r. Oddychanie komórkowe. Proszę przeanalizować temat s.142-143 i odpowiedzieć na pyt. 1 i 2 pisemnie do zeszytu.

2.04.2020r. Temat: Higiena i choroby układu oddechowego. Proszę przeanalizować temat s.144-148, zapisać w zeszycie i zapoznać się ze stroną :https://epodreczniki.pl/a/profilaktyka-chorob-ukladu-oddechowego/DNN5ltUvz Do zeszytu ćw.1 s.148.

7.042020r.Temat: Podsumowanie i utrwalenie wiadomości. Proszę o uważne przeczytanie podsumowania i wykonanie do zeszytu testu sprawdzającego.

GODZINA WYCHOWAWCZA

Mam nadzieję, że jutro o godz.10.00 spotkamy się na grupie i będziemy mogli porozmawiać .

7.04.2020r. Temat: Ład porządek i higiena w moim otoczeniu. Spotykamy się o godz.10.00 na grupie, mam nadzieję , że wszyscy będziecie .Przypominam o konkursie związanym z tematem.

INFORMATYKA

Zadania na 26 marca.

Witam klasę VII     Na dzisiejszych zajęciach dowiesz się jak pisać równania matematyczne. Wstawianie równania w programie Word może sprawić nam nieco kłopotu. Jednak wbrew pozorom to nic trudnego. Obejrzyj poniższe wskazówki, a dowiesz się jak to wykonać. https://www.youtube.com/watch?v=TJJTUtbQdGg oraz https://epodreczniki.pl/a/wstawianie-do-tekstu-rownan-matematycznych/DtXx9jeoC

Otwórz na pulpicie swego komputera nowy dokument Worda zapisz go pod nazwą Rownania i poćwicz z edytorem równań następujące przykłady, gdyż na następnej lekcji poproszę Cię o przesłanie Twojej pracy właśnie z tego tematu.

Zadania na 2 kwietnia.

Pozostajemy w tematyce pisania równań matematycznych za pomaca narzędzia edytor równań. Proszę dziś jeszcze poćwiczyć te umiejętności na poniższych przykładach i przesłać mi to ćwiczenie jako załącznik do mejla. Plik nazwij rownania/ o nie ó/ w mejlu napisz swoje imię i nazwisko. Mój adres: [email protected] Termin do poniedziałku 6.04

       

PLASTYKA

26.03.2020r. Wykonaj zajączka wielkanocnego z gazetowych kulek(wzór widzieliście na lekcji) . Jeżeli nie masz szarego papieru możesz okleić białym papierem śniadaniowym. Kto nie ma odpowiednich materiałów niech wykona dowolną ozdobę wielkanocną. Następnie wykonajcie zdjęcie i wyślijcie mi. Czas-7 IV.

31.03.2020r. Dzisiaj nadal przestrzenna ozdoba wielkanocna. Mam nadzieję, że już kończycie i niedługo zobaczę piękne zdjęcia.

7.04.2020r. Temat: Kartka okolicznościowa . Na kartce przedstawcie dowolny zwyczaj wielkanocny.

RELIGIA

Drodzy uczniowie!

Komunikuje się z Wam przez pocztę elektroniczną. Bądźcie odpowiedzialni w ten trudny czas. Nie zapominajcie o modlitwie i niedzielnej Mszy św. przez internet. Ja modlę się z Wami i za Was. Z Bogiem. Ks. Jan

Proszę przygotowywać sobie pytania z katechizmu bierzmowanych o sakramentach od pytania 114 do 171.

27.03.2020

Temat: Sakramenty uzdrowienia.

Ta część dotyczy sakramentu pokuty i pojednania oraz namaszczenia chorych. Nazwa nawiązuje do uzdrawiania naszej duszy, a w przypadku namaszczenia chorych nawet ciała.

Proszę przygotowywać sobie pytania z katechizmu bierzmowanych o sakramentach od pytania 138 do 160.

01.04.2020

Temat: Święci Piotr i Paweł filarami Kościoła.

1. Św. Piotr miał na imię Szymon, pochodził z Betsaidy. Mieszkał z rodziną w Kafarnaum i był rybakiem. Został powołany razem z bratem Andrzejem i wtedy Jezus zmienił jego imię na Piotr. Jego Pan Jezus ustanowił głową Kościoła. W Nowym Testamencie są 2 listy św. Piotra. W Rzymie poniósł śmierć męczeńską.

2. Św. Paweł wychował się w religii żydowskiej i prześladował chrześcijan. Gdy jechał do Damaszku w drodze ukazał mu się Jezus oznajmiając, że Go prześladuje. Po tym wydarzeniu w Damaszku przyjął chrzest i stał się gorliwym głosicielem Słowa Bożego. Napisał 13 listów, które znajdują się w Nowym Testamencie.

Tekst do przeczytania w katechizmie str. 105 -107.

03.04.2020

Temat: Triduum Paschalne centrum roku liturgicznego.

Na podstawie podręcznika opisz krótko jak przebiega Triduum paschalne.

(prace prześlij e-mail: [email protected])

Tekst do przeczytania w katechizmie str. 170 -175.

08.04.2020

Temat: Święta Wielkanocne.

1. Wielkanoc nie jest po prostu jednym ze świąt, ale jest „Świętem świąt”, „Uroczystością uroczystości”, tak jak Eucharystia jest Sakramentem sakramentów (Wielkim Sakramentem). Św. Atanazy nazywa Wielkanoc „Wielką Niedzielą”.

2. Tajemnica Zmartwychwstania, w której Chrystus unicestwił śmierć, przenika swoją potężną mocą nasz stary czas, aż wszystko zostanie Mu poddane. Na Soborze Nicejskim (325) wszystkie Kościoły zgodziły się obchodzić Paschę chrześcijańską w niedzielę po pełni księżyca (po wiosennym zrównaniu dnia z nocą), dlatego data Wielkanocy jest zmienna.

Życzenia świąteczne: Wszelkich łask Bożych dla Was młodzi przyjaciele  i Waszych rodzin. Ks. Jan

RELIGIA GRECKOKATOLICKA

JĘZYK UKRAIŃSKI

Witam serdecznie. Można się ze mną kontaktować przez messenger lub e-mail [email protected]

WYCHOWANIE FIZYCZNE

08.04.2020 r

Proponuję crossfit na jutro ale też na okres świąteczny. Trening można podzielić na kilka części i wykonywać codziennie w mniejszej dawce. Dostosujcie proszę liczbę powtórzeń i czas ćwiczeń do swoich możliwości, ale bez zbytniej taryfy ulgowej. Powodzenia.

Temat: Crossfit

https://www.youtube.com/watch?v=TwOJBVBGSO4

07.04.2020 r

Dzisiaj odrobina ćwiczeń ogólnorozwojowych. Mam więc nadzieję , że wszyscy są gotowi i nie mogą się już doczekać!!! A więc do boju!!

Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe.

https://www.youtube.com/watch?v=UackJy3KpYc

06.04.2020 r

Na poniedziałek droga młodzieży TABATA. Proponuję, żeby spróbować ją zrobić na świeżym powietrzu np. za domem. Można też oczywiście w domu. Najważniejsze ,żebyście znaleźli w sobie tyle siły i motywacji, aby zacząć ćwiczyć, czego Wam z całego serca życzę. Powodzenia

Temat: Tabata

https://www.youtube.com/watch?v=-xGlXdriVic

01.04.2020 r

Dzisiaj ćwiczenia trochę bardziej dla chłopaków co nie znaczy , że dziewczyny rezygnują!!! Pokażcie chłopakom, kto może więcej! Panowie podniesiecie rękawicę?!!

https://www.youtube.com/watch?v=oKLMHA9ylYo&t=603s

31.03.2020 r

Dzisiaj Tabata dla początkujących. Spróbujcie czegoś nowego. Greąco zachęcam.

Temat: Tabata

https://www.youtube.com/watch?v=BJdP8PnYYog

30.03.2020 r

Witajcie. Zapraszam wszystkich !!!! ( chłopaki trening jest również dla Was ) Proszę spróbujcie swoich sił z panią Kasią. Powodzenia.

rhttps://www.youtube.com/watch?v=v3JsFycFtpo

26.03.2020 r

Temat: Ciche cardio.

Dziewczęta i chłopcy wykonajcie ćwiczenia najlepiej jak potraficie.

https://www.youtube.com/watch?v=qSkji35VTeI

25.03.2020r.

Witam kochane dzieci.

Zachęcam do spróbowania swoich sił i poprawy kondycji. Postarajcie się wykonywać ćwiczenia  poprawnie. Ja, ze swojej strony obiecuję zamieszczać nowe ćwiczenia 2-3 razy w tygodniu. Nawet gdy nie będziecie czegoś rozumieć albo nie będziecie pewni jak zrobić dane ćwiczenie to nie rezygnujcie ale ruszcie głową ( od czego wasza inwencja twórcza ) i dołóżcie jakieś swoje ćwiczenie.  Spróbujcie zachęcić do ćwiczeń wasze rodzeństwo, a może uda wam się namówić rodziców na wspólne wylewanie potu?!!! Trzymam kciuki. Z własnego doświadczenia wiem że najtrudniej jest zacząć. Nie marnujcie więc czasu. Na miejsca, gotowi, START.

Trening 1
ROZGRZEWKA
30 PAJACYK
20 KRĄŻENIA RAMION PRZÓD/TYŁ
20 KRĄŻENIA TUŁOWIA PRAWO/LEWO
20 KRĄŻENIA BIODER PRAWO/LEWO
20 OPADY TUŁOWIA (SKŁONY)
20 KRĄŻENIE KOLAN
20 PRZYSIADÓW

3 RUNDY
POMPKI PRZY ŚCIANIE 10 -20 POWTÓRZEŃ 1 MINUTA PRZERWA POMIĘDZY RUNDAMI (OPRZYJ DŁONIE O ŚCIANĘ STOPY BLISKO SIEBIE W ODLEGŁOŚCI OKOŁO 50 CENTYMETRÓW OD ŚCIANY .
WYKONUJ POMPKI POWOLI TAK ŻEBY DOTKNĄĆ GŁOWĄ ŚCIANY I PROSTOWAĆ RĘCE .

2 -3 MINUTY PRZERWY
3 RUNDY
PRZYSIAD W OPARCIU O ŚCIANĘ WYTRZYMAJ 30 SEKUND ZRÓB KROK DO PRZODU I WYKONAJ 20 SZYBKICH PRZYSIADÓW 1 MINUTA PRZERWY