Zespół Szkolno-Przedszkolny w Łosiu
Szkoła Podstawowa, Przedszkole w Łosiu

Wycieczki szkolne:

Napisany 21-07-2021 18:18:28

14 marca 2024r klasy I-III wraz z wychowawczyniami wybrały się na wycieczkę do Nowego Sącza. Od rana wszystkim dopisywał radosny nastrój. Już o 8.00 wyruszyliśmy sprzed szkoły w kierunku Ufolandu! Nikt z nas wcześniej nie odwiedził tego miejsca, więc całą drogę snuliśmy rozważania na temat atrakcji jakie na nas czekają. Na miejscu jednak okazało się, żę nasze wyobrażenia nie dorównały rzeczywistości! W tym niezwykłym miejscu czekały na nas trampoliny, ścianka wspinaczkowa, tory przeszkód, sznurowe drabinki, liny do wspinania i baseny z kulkam, w które zjeżdżaliśmy z ogromnych zjeżdżalni z głośnym piskiem radości. Zabawa była wspaniała!!! Zmęczeni, ale szczęśliwi zjedliśmy śniadanie w znajdującej się na miejscu jadalni i ruszyliśmy w dalszą drogę. Kolejnym punktem wycieczki był spektakl teatralny. Gdy dojechaliśmy do Miejskiego Ośrodka Kultury, okazało się, że jesteśmy w prawdziwym teatrze. Wnętrze urzekło nas estetyką, wystrojem i elegancją. Zajęliśmy miejsca w najbliższych rzędach i czekaliśmy na pierwszy teatralny dzwonek. Po niedługim czasie kurtyna się rozsunęła i rozpoczął się najpiękniejszy spektakl na jakim do tej pory byliśmy! Zachwycające postacie i w przepięknych strojach, niebanalna dekaracja, prawdziwe wybuch z armaty, tańce i piosenki wspólne z widownią! To wszystko sprawiło, że spektakl zapadł nam głęboko w pamięć i serca! Na koniec mogliśmy porozmawiać z aktorami i zrobić pamiętkowe zdjęcia. To był niezwykły czas! W drodze powrotnej dzieliliśmy się swoimi wrażeniami i współnie stwerdziliśmy, że chcemy jeszcze kiedyś tam wrócić. Niektórzy z nas podjęli decyzję, by zostać aktorami i grać w takich niezwykłych przedstawieniach! Wycieczka była naprawdę udana!

Wycieczka klas 4-8 do Kielc

Dnia 17 października 2023 uczniowie klas 4-8 wraz z wychowawcami udali się na wycieczkę do Kielc. Pierwszym punktem zwiedzania był Rezerwat Przyrody Kadzielnia. Następnie pojechaliśmy do Chęcin, by wraz z przewodnikiem zobaczyć Jaskinię Raj. Zachwyciły nas przepiękne stalaktyty, stalagmity i stalagnaty. Ostatnim punktem wycieczki był pobyt w Centrum Nauki Leonardo Da Vinci, gdzie uczniowie uczestniczyli w warsztatach chemicznych i farmaceutycznych oraz mieli czas na zabawę w centrum.

B. Bugno, B. Drzał

WYCIECZKA KLASY III DO DUKLI I BÓBRKI

6 czerwca uczniowie klasy 3 wraz ze swoimi mamami wyruszyli na pielgrzymkę dziękczynną za dar Komunii Św. Najpierw ks. Jan odprawił mszę św. w Sanktuarium św. Jana z Dukli. Po skończonej mszy św. zakonnik opowiedział historie kościoła i przedstawił życiorys św. Jana z Dukli. Następnym punktem pielgrzymki było zwiedzanie Pustelni św. Jana z Dukli. Można było zaczerpnąć wody ze źródełka, podziwiać piękne widoki i przejść drogą krzyżową usytuowaną przy leśnej ścieżce. Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Naftowego i Gazowniczego im,. Ignacego Łukasiewicza w Bóbrce.

• Muzeum znajduje się na terenie najstarszej na świecie nadal działającej kopalni ropy naftowej.
  • Pośrodku kopalni oraz Muzeum stoi kamienny obelisk ustawiony przez Ignacego Łukasiewicza w 1872 r. na pamiątkę założenia kopalni.
  • W Muzeum zachowały się dwa oryginalne szyby naftowe z XIX wieku o imionach „Franek” i „Janina”.
  • Muzeum zajmuje obszar ponad 20 hektarów.
  • W otoczeniu przepięknego lasu bobrzeckiego znajdują się XIX-wieczne kopanki, w których można zobaczyć naturalną ropę naftową, czyli czarne złoto. Spacerując alejkami ukazywać się będą unikatowe urządzenia związane z przemysłem naftowym, rafineryjnym i gazowniczym pochodzące z XX wieku. We wnętrzach budynków można przenieść się w czasy, kiedy na kopalni pracował jeszcze sam Ignacy Łukasiewicz. A to wszystko dzięki nowoczesnym ekspozycjom multimedialnym.

Ewa Cetnarowska

WYCIECZKA KL IV-VIII DO WARSZAWY

W dniach 30-31.05. 2023r. uczniowie klas 4-8 naszej szkoły wzięli udział w wycieczce edukacyjnej do Warszawy. Zwiedzanie stolicy rozpoczęliśmy od  Łazienek Królewskich, czyli letniej rezydencji króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Spacerując alejkami podziwialiśmy wiele wolnostojących rzeźb, a także amfiteatr oraz niesamowity Pałac na Wyspie. W Starej Oranżerii, służącej niegdyś królowi do  hodowli egzotycznych roślin, oglądaliśmy imponujące zbiory dzieł sztuki. Na koniec naszego pobytu w Łazienkach odpoczywaliśmy w parku nieopodal urokliwej fontanny, przy której znajduje się pomnik Fryderyka Chopina. Następnie udaliśmy się na Cmentarz Wojskowy na Powązkach. Uwagę uczniów przykuła kwatera poległych żołnierzy Harcerskiego Batalionu Armii Krajowej „Zośka”. Spoczywają tu m. in. Maciej Aleksy Dawidowski ps. „Alek”, Tadeusz Zawadzki ps. „Zośka”, Jan Bytnar ps. „Rudy” – czyli główni bohaterowie naszej lektury w klasie ósmej: „Kamienie na szaniec”. Na Cmentarzu Powązkowskim spoczywa również Aleksander Kamiński – autor wyżej wymienionej książki. Dalszym etapem naszej wycieczki było zwiedzanie warszawskiej Starówki z pięknymi, kolorowymi, zabytkowymi kamienicami. Najbardziej urzekający był widok Rynku Starego Miasta, na którym znajduje się pomnik Syrenki. Następnie zwiedziliśmy wnętrza Zamku Królewskiego w Warszawie. Mogliśmy tutaj podziwiać ekspozycje muzealne, a także poznać historię zamku. Zachwyciły nas przede wszystkim bogate i pełne przepychu apartamenty królewskie. Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy od  wizyty w Muzeum Powstania Warszawskiego. Będąc tam, mogliśmy poruszać się w scenerii sprzed ponad siedemdziesięciu lat, chodząc po granitowym bruku, wśród gruzów zniszczonej Stolicy. Przy stalowym monumencie oglądaliśmy wyryte na nim kalendarium powstania oraz słuchaliśmy dźwięku przypominającego bicie serca. To wszystko miało nam uzmysłowić, że pomimo ogromnych zniszczeń w roku 1944, serce Warszawy wciąż biło. Będąc tam oddaliśmy hołd pamięci tym, którzy zginęli w obronie naszej wolności.
Później wyruszyliśmy w kierunku Stadionu PGE Narodowego. Duże wrażenie zrobiła na nas wielkość tego obiektu oraz trasa Piłkarskie emocje.   Następnie udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik, gdzie mogliśmy bawiąc się poznawać tajniki nauki. Pobyt w Centrum Nauki Kopernik był dla nas inspirującym i wciągającym spotkaniem z nauką. Na zakończenie wycieczki udaliśmy się na taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki. Z trzydziestego piętra rozciąga się niesamowity widok na miasto.  Wizyta w Warszawie była dla nas ciekawą lekcją historii, kultury i sztuki. Z pewnością na długo pozostanie w naszej pamięci.

D.Fudala

WYCIECZKA DO KRAKOWA

W dniu 7 grudnia 2022r. grupa uczniów klas 4, 5 i 6 wyruszyła na wycieczkę do Krakowa. Celem wyjazdu był spektakl teatralny pt. „Chłopcy z Placu Broni” wg lektury Ferenca Molnara  w Teatrze Współczesnym. Po przedstawieniu zwiedziliśmy Rynek Starego Miasta, Kamienicę Hipolitów oraz dziedziniec Zamku Królewskiego na Wawelu. W Centrum Multimedialnym spędziliśmy miło czas rozwiązując łamigłówki historyczne. Mogliśmy także podziwiać Kraków w świątecznej iluminacji.  Pełni kulturalnych wrażeń wróciliśmy do domu.

Więcej zdjęć z wycieczki po kliknięciu w link: https://drive.google.com/drive/folders/1-LKmuao9tffKyGuUA_VbOU9KfiZ0tRWC

Wycieczka klas I-III do Krakowa

18 października klasy I-III pod opieka swoich wychowawczyń udały się na wycieczkę do Krakowa. Pierwszym ważnym punktem naszej wyprawy był spektakl ” KOT W BUTACH ” w Teatrze Groteska. Dzieci zwiedziły 3-pietrowy gmach teatru oraz obejrzały z z zaciekawieniem bajkę w wykonaniu prawdziwych aktorów. Następnie po drodze na krakowski rynek wstąpiliśmy do Mcdonald’s, aby odpocząć i zjeść „małe co nieco”. To miejsce zawsze cieszy się wielkim powodzeniem u dzieci i tak też było teraz. Po sytym posiłku poszliśmy spacerkiem przez rynek do Żywego Muzeum Obwarzanka. Tam w formie warsztatów każdy mógł uformować swojego obwarzanka, a po upieczeniu smacznie zjeść. Na koniec dzieci otrzymały Dyplomy Czeladnicze. Jak na każdej wycieczce nie mogło i tym razem zabraknąć zakupu pamiątek. W dużym sklepie na ul .Floriańskiej, każdy mógł dokonać zakupu według swoich upodobań. I tak zakończyliśmy nasza wycieczkę. W drodze powrotnej była okazja, aby porozmawiać z kolegami i zjeść to co przygotowali rodzice.

E.Cetnarowska, M.Hajduk, K.Rapała

Przed Barbakanem

WYCIECZKA KLAS 4-7 DO SANDOMIERZA

W dniu 7.10.2022r. uczniowie  klas IV-VII naszej szkoły  wraz z wychowawcami uczestniczyli w całodniowej wycieczce do Sandomierza, miasta nad Wisłą położonego na siedmiu wzgórzach, zwanego „polskim Rzymem”. Spacer po mieście rozpoczęliśmy od przejścia wąwozem lessowym Królowej Jadwigi. Podczas zwiedzania grodu wraz z panią przewodniczką, uczniowie podziwiali Starówkę, obejrzeli  kościół św. Jakuba, synagogę,  Bramę Opatowską, czyli – gotycką bramę wjazdową z 2 połowy XIV w. będącą częścią murów obronnych miasta. Wielu wrażeń dostarczyła wystawa Świat Ojca Mateusza, na której zwiedzający podziwiali figury woskowe wyobrażające bohaterów znanego serialu telewizyjnego. Duże zainteresowanie uczestników wzbudziła Podziemna Trasa Turystyczna – połączony w trasę turystyczną zespół dawnych miejskich piwnic i składów. Podczas zwiedzania Zbrojowni Rycerskiej, uczniowie mieli okazję przymierzyć różnorodne stroje i zbroje rycerskie oraz obejrzeć cały arsenał broni z dawnych czasów. Wycieczka do Sandomierza umożliwiła nam poznanie historii, zabytków i unikatowej przyrody tego niezwykłego miasta.